IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

rasvat öljyt

+2
Esa
viisvitonen
6 posters

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 2 / 6]

26rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 13:26

Pazeus



Olet oikeassa pyramidihuijausten suhteen kylläkin ja ne ovatkin siitä syystä laittomia!

Suoramarkkinointi on nopeasti kasvava markkinointitapa ja sitä käyttävät lukuisat tunnetut yritykset joiden listaa voi käydä tsekkaamassa Asiakkuusmarkkinointiliiton ASML n sivuilta. Samasta listalta löytyy myös Zinzino aakkosjärjestyksessä viimeisenä. Zinzino on myös Reilun pelin jäsen, joten toivon ettei vilpittömiä suosituksiani rinnasteta laittomaan toimintaan!

Tuote ja sen saatavuus määrittää sen hinnan ja koska Zinzino markkinointiyhtiö on ostanut tuotteen valmistajalta maailmanlaajuisen yksinoikeuden sen myymiseksi suoraan kuluttajille hyvällä palvelutasolla aktiivisten edustajien ansiosta.

Ennen yksinoikeusmyyntiä kyseistä tuotetta sai jo muutaman pohjoismaan apteekeista ja se on mm saanut Tanskalaisen elintarvikevalvonnan korkeimman Elite Smiley luokituksen joka on vastaaville tuotteille erittäin harvinaista.

Tuote ja sen koostumus on patentoitu ja valmistusmenetelmä osittain salattu kilpailusyistä. Tämän takia vastaavan tehon tarjoamia tuotteita ei näin kattavana kokonaisuutena ole muita tarjolla ja erikseen hankittuna samat raaka-aineet samassa suhteessa ja määrissä on hankala ja kalliimpi tapa.

Ikävää on se että mutu tuntumalta heitetään olettamuksia tuotteesta ilman perusteluita.

Minun tarkoitukseni on vilpittömästi tuoda tietoa vaihtoehtoisesta tavasta hallita omaa terveyttään.

Itse en ainakaan ole saanut vastaavaa tehoa ja vaikutuksia muilla tuotteilla ja tulen käyttämään tuotetta tyytyväisenä jatkossakin. Tai kun vielä parempaa tulee tarjolle... ;-)

27rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 16:37

Esa

Esa
Admin

Zinzinollahan on myös yksinoikeus kahviinsa alueilla joilla se toimii. Tämä tietenkin helpottaa myyntiä, kun samaa tuotetta ei löydy kaupan hyllyltä. Pyramidistrategia on laillinen silloin kun kyse on myyntiprovisioista eikä suoraan rahan pyytämisestä, mutta perusongelma on kuitenkin moniportaisen pyramidin tehottomuus. Niissä maissa, missä Zinzino ei  toimi, samaa kahvia myydään alle puoleen hintaan. Öljystä en tiedä.

Tuossa öljyssä voi olla hyvät määrät eri rasvahappoja, mutta ei se varmasti mikään ihmelääke ole. Myynninedistämiskirjoittelun sopivuus vertaistukifoorumilla on myös hieman kyseenalaista, vaikka kyse on omalta kohdaltasi pienliiketoiminnasta.

28rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 17:41

Pazeus



Esa kirjoitti:Zinzinollahan on myös yksinoikeus kahviinsa alueilla joilla se toimii. Tämä tietenkin helpottaa myyntiä, kun samaa tuotetta ei löydy kaupan hyllyltä. Pyramidistrategia on laillinen silloin kun kyse on myyntiprovisioista eikä suoraan rahan pyytämisestä, mutta perusongelma on kuitenkin moniportaisen pyramidin tehottomuus. Niissä maissa, missä Zinzino ei  toimi, samaa kahvia myydään alle puoleen hintaan. Öljystä en tiedä.

Tuossa öljyssä voi olla hyvät määrät eri rasvahappoja, mutta ei se varmasti mikään ihmelääke ole. Myynninedistämiskirjoittelun sopivuus vertaistukifoorumilla on myös hieman kyseenalaista, vaikka kyse on omalta kohdaltasi pienliiketoiminnasta.

Voisimme jatkaa keskustelua markkinoinnista ja eri talousalueiden hinnoitteluperusteista jossain muualla. Kaiken yrittämisen ja työntekemisen tehokkuuden määrittää kuitenkin tekemisen määrä ja laatu eikä puitteet tai tapa. Moni teke ns. suhdemarkkinointia työkseen, mutta minulle hyvien tuotteiden suositteleminen on lähinnä harrastus normaalin työn lisäksi. Euroopassa esim. monikin asia on paljon edullisempaa kuten elektroniikka ja autot, mutta ei niitä silti Suomessa jätetä ostamatta tai mustamaalata. Jokainenhan hankkii ne tuotteet joita tarvitsee ja siihen hintaan kun ne on saatavilla.

Pyrin pitämään tämän alusta asti lähinnä tiedon tarjoamisena paikassa, josta sitä mahdollisesti tarvitsevat voivat sen helposti löytää. Asian olen pyrkinyt esittämään puhtaasti tyytyväisen asiakkaan näkökulmasta, joka myös itse olen. Kaikki sama tieto on saatavilla myös tuotetta käyttävillä asiakkailla ja muillakin, jotka osaavat sitä etsiä.

Blogia ja foorumia seuraan Sannan ystävänä hänen kokeillessaan suosittelemaani tuotetta. Tarvittaessa annan lisätietoja myös yleisesti rasvatasapainoon liittyen, koska olen siihen niin hyvin perehtynyt.

Mielenkiinnolla odotan Sannan toisen testin tuloksia muutaman kuukauden päästä. Ensimmäinen testitulos on jo valmistunut ja käsittääkseni sen tiedot on tulossa piakkoin blogin puolelle pienten teknisten kuvankaappausongelmien jälkeen...!? Smile

29rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 18:51

Pazeus



Esa kirjoitti:
tootired kirjoitti:Onko tällä 3/6 -ongelmasuhteella todistetusti vaikutusta suoliston hyvinvointiin ja/tai vaikka esim vuotava suoli -teemaan?

Ei ole. Omega3-rasvahappojen lisääminen lienee kuitenkin useimmille hyvä idea, vaikkei suolen toimintaan mitenkään vaikuttaisikaan.

Tässä Japanissa tehtyjä havaintoja rasvatasapainon vaikutuksista suoliston hyvinvointiin...

(kopioi linkki osoitekenttään ilman sulkuja)

(crohns.net/Miva/education/articles/Fatty_Acids_for_the_Treatment_of_Crohns_Disease.shtml)


Lisäksi IBSää käsittelevältä sivulta lainaus:

Omega-6 to Omega-3 Ratio

Since inflammation is a key factor in IBS, it is even more crucial for you to keep your omega-6 to omega-3 ratio as low as possible. Fortunately, the Paleo diet is an anti-inflammatory diet. Avoid pro-inflammatory foods, including vegetable and seed oils, factory-farmed meats, most nuts and nut butters, and try to get more anti-inflammatory omega-3 from fish, seafood, grass-fed meat and eggs from free-range fowls.

Eating plenty of tolerated non-starchy vegetables, tubers and fruits, as recommended on the Paleo diet, can also help you get a variety of antioxidants to help fight inflammation.

30rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 18:57

viisvitonen



Pazeus kirjoitti:
Esa kirjoitti:
tootired kirjoitti:Onko tällä 3/6 -ongelmasuhteella todistetusti vaikutusta suoliston hyvinvointiin ja/tai vaikka esim vuotava suoli -teemaan?

Ei ole. Omega3-rasvahappojen lisääminen lienee kuitenkin useimmille hyvä idea, vaikkei suolen toimintaan mitenkään vaikuttaisikaan.

Tässä Japanissa tehtyjä havaintoja rasvatasapainon vaikutuksista suoliston hyvinvointiin...

(kopioi linkki osoitekenttään ilman sulkuja)

(crohns.net/Miva/education/articles/Fatty_Acids_for_the_Treatment_of_Crohns_Disease.shtml)


Lisäksi IBSää käsittelevältä sivulta lainaus:

Omega-6 to Omega-3 Ratio

Since inflammation is a key factor in IBS, it is even more crucial for you to keep your omega-6 to omega-3 ratio as low as possible. Fortunately, the Paleo diet is an anti-inflammatory diet. Avoid pro-inflammatory foods, including vegetable and seed oils, factory-farmed meats, most nuts and nut butters, and try to get more anti-inflammatory omega-3 from fish, seafood, grass-fed meat and eggs from free-range fowls.

Eating plenty of tolerated non-starchy vegetables, tubers and fruits, as recommended on the Paleo diet, can also help you get a variety of antioxidants to help fight inflammation.

Ok kiitos tiedosta! Tästä inflammation "tulehduksesta" itselle herää epäilys koska veriarvot ei sitä puolla vai mitä tuossa paleo-dietissä yritetään selittään?

31rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 19:16

Pazeus



Tuossa lainauksessa ei taideta mainita mitään veriarvoista, joten onko sulla niistä jotain henkilökohtaista tietoa. Siinä kuitenkin kehotetaan pitämään 6/3 rasvatasapaino mahdollisimman alhaisena.

Mun tiedon mukaan veren Omega3 pitoisuus tulisi olla n. 8% luokkaa ja tuo arvo selviää monen muun arvon lisäksi tuossa testissä, jossa siis testataan yhteensä 11 eri lyhyt- ja pitkäketjuisten rasvahappojen pitoisuudet verinäytteestä.

Isälläni on 2-tyypin diabetes ja käy puolivuosittain mittauksissa ilmeisesti jossain laajassa verenkuvassa, koska hoitaja oli tuloksista tokaissut, että ainakin veren rasva-arvot ovat huippuluokkaa. Tiedä vaikka nykyään mittaisivat jotain rasvatasapainoa kolesterolien ja sokerien lisäksi!? Hän on vaihtanut vapaakierron Omega3:n BalansOiliin pari kuukautta sitten ja myös itse huomannut eron. Isän sanojen mukaan hänellä on lisäksi jotenkin "hyvä olo"! ;o)

32rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 19:26

viisvitonen



Pazeus kirjoitti:Tuossa lainauksessa ei taideta mainita mitään veriarvoista, joten onko sulla niistä jotain henkilökohtaista tietoa. Siinä kuitenkin kehotetaan pitämään 6/3 rasvatasapaino mahdollisimman alhaisena.

Mun tiedon mukaan veren Omega3 pitoisuus tulisi olla n. 8% luokkaa ja tuo arvo selviää monen muun arvon lisäksi tuossa testissä, jossa siis testataan yhteensä 11 eri lyhyt- ja pitkäketjuisten rasvahappojen pitoisuudet verinäytteestä.

Isälläni on 2-tyypin diabetes ja käy puolivuosittain mittauksissa ilmeisesti jossain laajassa verenkuvassa, koska hoitaja oli tuloksista tokaissut, että ainakin veren rasva-arvot ovat huippuluokkaa. Tiedä vaikka nykyään mittaisivat jotain rasvatasapainoa kolesterolien ja sokerien lisäksi!? Hän on vaihtanut vapaakierron Omega3:n BalansOiliin pari kuukautta sitten ja myös itse huomannut eron. Isän sanojen mukaan hänellä on lisäksi jotenkin "hyvä olo"! ;o)

Taidan tarkoittaa tätä kalprotektiinia joka  näytti normaalilta?

"kalprotektiini testissä tulehdusarvo on koholla on syytä epäillä, että kyse voi ollakin jostain tulehduksellisesta suolistosairaudesta"

33rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 19:38

Pazeus



En ole vielä tietoinen tuosta kalprotektiinitestistä. Rasvatasapainotestissä ei ainakaan mitata suoraan veren tulehdusarvoa eikä välttämättä tuossa kalprossakaan. Inflammation liittyy jokseenkin soluseinämien uusiutuessa niistä irtoavien eikosanoidien tulehduksia aiheuttavaan ominaisuuteen ja leviämiseen muihin elimistön osiin. Jos taas soluseinämät ovat normaalit, pehmeät ja hyvin soluaineenvaihdunnan läpäisevät, ovat nuo eikosanoidit tällöin hyvänlaatuisia ja levittävät tulehdusta ehkäisevää ominaisuutta kaikkialle kehoon. Tämä on oma muistinvarainen lainaus Paula Heinosen luennolta, mutta jokseenkin noin se menee.

Ainiin toi Paleo dieetti tarkoittaa ilmeisesti juuri ruokavaliolla säädettävää rasvatasapainoa eli vältetään Omega6:a sisältäviä tuotteita ja painotetaan Omega3 pitoisia tuotteita.

Selailin vain riippumattomia sivustoja samasta asiayhteydestä ja tuntuu paljon asiaa löytyvän.

Sillä sivustolla tosin mainittiin, että ruokavaliolla sitä tuskin saa tarpeeksi tasattua, joten jotain ruokalisiä tulisi ottaa vaikutuksen tueksi...

34rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ke 26 Kesä 2013, 08:03

Esa

Esa
Admin

IBS:ssä on usein matala-asteinen suoliston tulehdustila, joka näkyy lievästi kohonneina kalprotektiini- ja valkosoluarvoina. Valkosolutkaan eivät kuitenkaan ole yleensä raja-arvon yli eikä niistä siksi mainita. Tämä kuuluu ihan IBS:n olemukseen, eikä kieli mistään korjausta kaipaavasta. Hyvillä rasvoilla, etenkin kalalla, sanotaan olevan jonkinmoista suolistoa suojaavaa vaikutusta ja saattaahan se noihinkin jotain vaikuttaa.

35rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Ke 26 Kesä 2013, 19:01

Sanna

Sanna
Admin

Pitää nyt tosiaan painottaa, että itse ainakin suosittelen tuotteita ihan sen mukaan mitä itse kokeilen ja minkälaisen olon ne saavat minulla aikaan. Itseäni ei sinänsä kiinnosta tuotteiden takana oleva markkinointi tai sen ympärillä pyörivä raha, vaan ne terveysvaikutukset. En ole penniäkään hyötynyt yhdestäkään "tuote-esittelystä" tai maininnasta blogissani ja itse maksan jokaisen tuotteen käytön. Ja vaikka blogiinki olen bannereita joitakin laittanut niin toistaiseksi en ole tästäkään mainonnasta mitään kostunut. Oma pointtini tuossa on ollut se, että haluan mainita ja suositella tuotteita, mitkä itsestäni tuntuvat hyvältä ja joista itse olen edes pienesti saanut toivoa paremmasta huomisesta. Oli kyse sitten lumevaikutuksesta, todellisesta aineelliseta vaikutuksesta tai mistä tahansa, on se mielestäni mainitsemisen arvoista jos olo on parantunut.

Itse olen ihan perus kaduntallaaja enkä omaa minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta enkä mitään muutakaan ymmärrystä tällaisille asioille. Tämän vuoksi oli mielestäni ihan tarpeellista että esim. Pazeus kertoo tästä tuotteesta muille vähän tarkemmin, kun itse en kaikkia näitä rasvaympyröitä ole vielä ymmärtänyt. Smile Se mitä mieltä ketäkin on tällaisesta tuotteesta tai sen ympärillä olevasta markkinoinnista on jokaisen oma asia.

Mielestäni on mielenkiintoista miten esim. Imodiumista tai vastaavista tuotteista keskusteltaessa ei käydä lainkaan tällaisia kärkkäitä mielipidekeskusteluja, mutta luontaistuotteiden tai ravintolisien kohdalla näin tuppaa käymään. Itsestäni tämä vain kuvastaa sitä, miten lääketehtaiden tehtailemat lääkkeet ovat jotenkin olevinaan järkevämpiä hoitamaan esim. IBS oireita, vaikka pelkkä oikeanlainen ruoka voisi tehdä enemmän hyvää. Mielestäni olisi myös aika kyseenalaistaa päivittäinen ruokamme ja sen laatu, kun ravintolisiä alkaa ilmestymään markkinoille entistä enemmän. Minusta tuo kuvastaa suoraan sitä, että nykyruuasta ei ihminen saa sitä mitä tarvitsisi, ellei ole todella tietoinen siitä mitä syö. Ja niin, sinullekin Esa tiedoksi, että ei se mielestäni niin helppoa ole. Pelkkä ruokaympyrä poistettuna FODMAPeista on mielestäni todella sekava ruokavalio-ohje, koska jokaisella se suolisto pelaa vähän omaa peliään. FODMAP-ruokavaliokaan ei takaa jokaiselle sitä, että löydät sen itselle sopivan ruokavalion, ja varsinkaan sitä että tietäsit mitä ja miten paljon olisi mitäkin hyvä syödä. Vaatisi aikamoista matematiikkaa ja mitä monimutkaisimpia mittauksia kehosta, jotta voitaisiin edes osua lähelle sitä täydellistä ruokavaliota, joka IBS potilaalle sopisi. Mielestäni on jotenkin loogista että tämän kaiken sijaan, lisättäisiin ruokavalioon ne tärkeimmät tasapainottavat elementit (mm. nämä öljyt), jotka sallivat ne pienet ohilyönnit ruokavaliossa.

Tämä on toki nyt vain oma käsitykseni asiasta, jonka olen pedannut vain maalaisjärkeen. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

36rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 06:58

Esa

Esa
Admin

Niin minähän en kyseisestä ravintolisästä itsestään sanonut muuta kuin arveluni, että samaan päässee tavallisessa kaupassa myytävillä elintarvikkeilla ja ravintolisillä paljon halvemmalla. Jos sen kokee toimivaksi ja hintansa arvoiseksi, siitä vaan. Se on hyvä että kerrotaan omista kokemuksista, mutta yhtälailla on hyvä esittää myös kriittisiä näkemyksiä. Olen kyllä esittänyt sellaisia myös Imodiumin käytöstä. Toivottavasti en ole antanut kovin nuivaa kuvaa itsestäni. Tarkoitukseni ei ole tyrmätä muiden ajatuksia, vaan esittää myös toisenlaisia ajatuksia näkemyksien laajentamaiseksi.

IBS:n ruokavaliohoito ei ole helppoa sikäli että mikään ei auta takuuvarmasti aina. Vaikka kuinka "oikein" söisi, maha on usein huonona. Hyvällä ruokavaliolla vatsavaivat ovat vain lievempiä. Mutta ei sitä pidä tarpeettoman mutkikkaanakaan ajatella. Ei ravitsemus ole mitään täsmätiedettä. Tärkeintä on syödä monipuolisesti, vaikka rajoittaakin fodmapien saantia. Ne ainekset, missä fodmapeja on runsaasti, korvataan vaan pääsääntöisesti jollain muulla samasta ryhmästä. Ruokavaliorajoituksissa tavallinen aloittelijan virhe on rajoittaa liikaa ja turhaan. Sellainen johtaa yksipuolisuuteen, ja se on pahasta.

37rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 11:32

Pazeus



Sehän noissa arveluissa yleensä on ettei perustu juuri mihinkään. Mutta todennäköistä on että jos ruokavalion muutoksella yrittää saada saman vaikutuksen niin ruokalasku nousisi viikossa varmasti enemmän kuin 10 € joka on kustannus keskimäärin BalanseOilin käytöstä toimituksineen. Ja vaikka täydentäisi ruokavalioita muilla ruokalisillä niin joutuisi hankkimaan monia eri valmisteita ja moninkertaistaa annokset että taas vastaava teho saavutetaan. Tämä myöskin on kallista puuhaa. Puhumattakaan oikeiden ruoka- ja ravintolisien hankalasta valinnasta.

Hinnoista puheen ollen eräs meidän asiakas oli aikaisemmin teettänyt vastaavan testin Terveystalossa hintaan 298 € kun taas BalanseOilin tarjous sisältää kaksi testiä pelkkien tuotteiden hinnalla vähän tarjouksesta riippuen. Eli tosiaan saa valita mitä mistäkin haluaa maksaa ja kuinka paljon nähdä vaivaa asian tiimoilta.

Yksi helppo ja edullinen ratkaisu ruokavalion normalisointiin on kuitenkin tarjolla ja jo tuhannet asiakkaat ovat samaa mieltä.

38rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 13:41

Esa

Esa
Admin

Totuus tuskin kuitenkaan on aivan niin suurenmoinen kuin myyntiesitteessä. Jos kyseinen öljy tekisi jotain aivan ihmeellistä, tuskin se olisi myynnissä vain verkostomarkkinointiyrityksellä. En kuitenkaan tiedä siitä mitään, eikä minulla ole aihetta epäillä sitä huonoksi. Minun kritiikkini kohdistuu tässä liiketoimintamalliin, ei tuotteeseen.

Kriittinen kirjoitus Zinzinosta löytyy muuten täältä:
http://www.skepsis.fi/lehti/2012/Skeptikko-2012-3_kahvinmyynnilla_bemarin_omistajaksi.pdf

39rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 13:58

Pazeus



Tuotehan on siis ollut pohjoismaissa myynnissa VAIN apteekissa, mutta koska valmistaja haluaa sille suuremmat markkinat niin on ottanut myyntikanavakseen suoramyynnin joka on paljon tehokkaampaa. Myyjän ja asiakkaan välillä ei ole mitään tekemistä verkostomarkkinoinnin kanssa vaan on puhtaasti suoramyyntiä. Organisaatio liittyy edustajien palkkioiden maksuun tuoden lisäansioita esimerkiksi uusien edustajien kouluttamisesta. Nyt sun pitää lopettaa jo tuo markkinointiasia tällä öljyihin ja rasvoihin liittyvällä foorumin osiolla ja keskittyä olennaiseen. Varsinkin kun kritisointi on asiasta tietämätöntä ja kuulopuheita netin joskus urpossakin maailmasta.

Kateellisia ja tai laiskoja aina riittää jotka jaksavat ainoastaan marista ahkerien ja yrittäjähenkisten ihmisten tekemisistä...

40rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 14:55

Esa

Esa
Admin

Ei minulla ole mitään sinua ja muita verkostomarkkinoinnissa mukana olrevia tavallisia ihmisiä vastaan. Vain niitä firmoja vastaan, jotka justiin hyväksikäyttävät kaltaisiasi ahkeria ja yrittäjähenkisiä ihmisiä. Tällä foorumilla minulla ei ole syytä puhua verkostomarkkinoinnista, ellei täällä puhuta verkostomarkkinoinnilla kaupattavista tuotteista. Silloin kyllä kerron näkemykseni. Muualla puhun kyllä aiheesta paljon jyrkkäsanaisemmin. Pahaa pelkään, ettet sinäkään enää parin vuoden päästä pidä Zinzinoa yhtä hyvänä konseptina. Minä tutustuin systeemiin jo 90-luvulla, kun pari kaveria lähti mukaan Goldenin toimintaan.

41rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt To 27 Kesä 2013, 18:55

Pazeus



Esa kirjoitti:Ei minulla ole mitään sinua ja muita verkostomarkkinoinnissa mukana olrevia tavallisia ihmisiä vastaan. Vain niitä firmoja vastaan, jotka justiin hyväksikäyttävät kaltaisiasi ahkeria ja yrittäjähenkisiä ihmisiä. Tällä foorumilla minulla ei ole syytä puhua verkostomarkkinoinnista, ellei täällä puhuta verkostomarkkinoinnilla kaupattavista. Silloin kyllä kerron näkemykseni. Muualla puhun kyllä aiheesta paljon jyrkkäsanaisemmin.

Mitähän väliä muitakaan tuotteita haluavalle asiakkaalle on, millä tavalla hän ne hankkii? Jos tuote on hyvä ja tarpeeseen verrattuna kohtuullisen hintainen. Joskus tietty tuote voi olla tarjolla vain yhdellä tavalla hankittuna.

Ja tietenkin varot täällä enemmän sanomisiasi, koska ymmärrät jonkun tietävän asioista enemmän ja osaavan perustella kantansa, ennemmin kuin vain alentua herjausten tasolle. Senhän voisikin jo tulkita jyrkkäsanaisemmaksi.

Esa kirjoitti:Pahaa pelkään, ettet sinäkään enää parin vuoden päästä pidä Zinzinoa yhtä hyvänä konseptina. Minä tutustuin systeemiin jo 90-luvulla, kun pari kaveria lähti mukaan Goldenin toimintaan.

Olen enemmän tai vähemmän tutustunut "systeemiin" ja varsinkin opiskellut alaa itsekin 90-luvun puolivälistä asti, joten pari vuotta on mennyt jo moneen kertaan. Tämä oppimisaika on vain vahvistanut näkemystäni alan potentiaalista ja sen tarjoamasta mahdollisuudesta kaikille yritteliäille ja pitkäjänteisille ihmisille.

Tavoitteeni ei suinkaan ole saavuttaa mitään niin materiaalista kuin "kahvinmyynnillä Bemarin omistajaksi". Pääasiallinen tavoitteeni on tulevaisuudessa järjestää enemmän aikaa perheelleni sekä mahdollisuus jäädä omaa eläkeikääni aikaisemmin pois omistajien, toimitusjohtajien, johtajien, päälliköiden ja muiden vastaavien pyramidimallisten organisaatioiden palveluksesta, joita kutsutaan työnantajiksi ja joissa tehdään tavallista työtä ja rikastutetaan pyramidin huipulla olevia henkilöitä. Samalla saadaan onneton korvaus menetetystä työajasta ja vielä onnettomampi eläke kun ollaan jo työn riuduttamia ja väsyneitä enää nauttimaan vapaa-ajasta.

Pahimmassa tapauksessa ollaan vedetty koko hela elämä vääristellen tosiasiaa, että ruokavalio todellakin alkaa olemaan täsmätiedettä ja että sillä voi parantaa elämänlaatua huomattavasti. Kun kerran osaat Googlailla tietoa niin kannattaa tutustua nykyaikaiseen ruokavalion täsmätieteeseen henkilön Jaakko Halmetoja kotisivua, Youtube- materiaalia ja muita postauksia seuraamalla...

Kuten jo Sannakin on yrittänyt ystävällisesti ilmaista, että luovuta jo se ruokakolmion mainostaminen. Se on vähintään yhtä vanhentunutta tiedettä kuin sinun verkostomarkkinointiin liittyvät faktasi 90-luvulta!

42rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 03:28

Sanna

Sanna
Admin

Tulipas tästä kiivas keskustelu! Very Happy

Itse en vain jotenkin nää ruokaympyrää minään sellaisena ohjeena jota voisin mitenkään itse seurata tai edes yrittää päästä sitä lähelle. Jos FODMAPpeja haluaa karttaa niin eipä siihen ruokaympyrään jää melkein mitää ruokaympyrämäistäkään jäljelle. Lisäksi minua on hieman kuumotellut kaikki suositukset mm. leivän syönnistä, maidon juonnista jne. Kalsiumia saa myös muualta kuin maitotuotteista, mutta suomalaiset on kasvatettu siihen uskoon, että Valion maitoa se pitää olla! Samoin myös kuituja saa muualta kuin leivästä, mikä on muutenkin tungettu täyteen siirappia ja hiivaa ja ties mitä.

Mutta toki jokainen saa vapauden valita itse, minkälaista tietä haluaa kulkea ja mihin haluaa uskoa ja ennenkaikkea mistä haluaa maksaa. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

43rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 04:08

Esa

Esa
Admin

Eihän se ruokaympyrää mihinkään muuta, että jättää fodmapit vähemmälle. Vehnä- ja ruisleivän sijaan kauraa tai gluteenittomia. Kaalin sijaan salaattia. Omenan sijaan appelsiini. Ruokaympyrä tai -pyramidi ei ole mitenkään vanhentunut. Jonkin verran suositusmääriä on muutettu vuosien mittaan. Erilaista terveys- ja ravitsemushömppää on kyllä tarjolla pilvin pimein ja kannattaakin olla varovainen jos meinaa johonkin alkaa uskoa.

Maitotuotteista saa toki muutakin kuin kalsiumia. Hapanmaitotuotteet ovat suolistolle varsin hyviä. Niitä voi kyllä IBS:läiselle suositella.

Verkostomarkkinointiyrityksen myymä tuote ei ole se öljy tai kahvi, vaan sen myyminen. Ne myyvät myymistä, ja todella härskein menetelmin. Mutta kiva jos olet tyytyväinen asiakas. Oma valintani on olla ostamatta mitään verkostomarkkinoinnilla myytävää, koska en halua osallistua näiden yritysten rahoittamiseen.

44rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 05:20

Sanna

Sanna
Admin

Mulle henkilökohtasesti tuokaan ei toimisi. Kauraa nyt pystyn syömään mutta itselle tuottaa mahaoireita mm. raaat vihannekset, hedelmät, maitotuotteet, perunat, pasta, naudanliha, salaatti jne. Lista on aika loputon. Jäljelle ei oikeen jää kuin kana, kala ja pienissä määrin porsaanliha ja riisi. Varovasti voi joskus harvoin keittää jotain vihanneksia, mutta niitäkään ei maha päivittäin kestä.

Eli missä se ruokaympyrä tossa kohtaa on? Toki on hienoa jos se onnistuisi kuvaamallasi tavalla, mutta itselle jää tosi minimiiin nuo vihannekset, hedelmät ja maitotuotteet. Yritin tuossa muutama kuukausi sitten lisätä vihannesten määrää ruokavaliossani ja aloin syömään salaatteja ja keittämään enemmän vihanneksia, mutta se kostautui aivan järkyttävillä vatsakivuilla, joten ne oli pakko jättää miltein kokonaan pois. Itse en siis ainakaan näe mitään järkeä itselleni edes yrittää noudattaa mitään ruokaympyrää. Silti pyrin syömään niin monipuolisesti kuin vain suinkin pystyn, mutta minkään yleisen suosituksen mukaisia ne määrät eivät ole.

https://ibs-foorumi.palstani.com

45rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 07:04

viisvitonen




Itsekin verkostomarkkinointia 90-luvulla läheltä seuranneena (vaimo harrasti) ja hyvää siinä oli siihen aikaan se että (alettiin) puhua lisäravitsemuksesta ja siten myytiin ravintolisiä jotka tuolloin oli vielä monelle ihka uutta ja ihmeellistä ja terveys kun on niin kova juttu että hyvinhän meni kaupaksi... alkuun :-(

Sitten homma alkoi mennä yhden muutamien tuotteiden yliampumiseksi ja se ärsytti minua koska itse olen "harrastanut" ravintolisiä jo 80-luvulta asti ja luulen että nyt mulla alkaa olla jo kalpea kuva kehon moninaisuudesta ja siihen moninaisuuteen EI ole vain yhtä tai edes muutamaa tuotetta jolla pärjäisi kunkin ihmisen oman metabolian, tarpeen, sairauksien jne kanssa ja lisäksi ärsytti se että moni verkostomarkkinoija itse ei ymmärtänyt höykäsen pöläystä ravitsemuksesta ja heillä myynti on vaan se juttu "hauki on kala, hauki on kala" -tyyliin ja eihän sellainen toimi missään bisneksessä?

Mut hyvää oli siis se että monet havahtui ravinnon tärkeyteen ja myös millaista puppua meille teollisten markettien hyllyiltä nykyään myydään ja näidän puppuruokien tulokset näkyy diabetes, kolesteroli jne kansantauteina (lisäaine-allergioina jne) ja kunhan vain ei nää IBS/refluksitkin olisi samaa seurausta?

Itse uskon vahvasti että ravinolla ja ravitsemuksella voidaan terveyttä ylläpitää ja jopa sairauksia tai niiden esiasteita poistaa ennakolta ja näistähän on hyvä esimerkki omegat, D, C, E, selen, B-vitamiinit magnesiumin jne jne ja tietenkin olisi aina parasta jos ne saisi luonnon monipuolisena puhtaana ruokana ja imeytyvänä juuri mun elimistölle sopivana, mutta tässä taitaakin on se asian ydin kun labramittauksen vielä lapsen kengissa ja/tai kalliita ettei saada tilannetietoja mitä ravinteita elimistö kaipaa kulloinkin ja sitten menee liiaksi arvailuiksi ja kokeiluiksi?


46rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 09:13

Pazeus



Hyvä postaus tootiredilta!

Esan mainitsema ihmelääke BalanceOil ei suinkaan ole kun ei ole mikään ihme eikä varsinkaan lääke. Enhän ole missään vaiheessa maininnutkaan että tuote parantaisi sairauksia tai yliherkkyyksiä vaan oikea rasvatasapaino. Se vaan on tehokkain ja helpoin ja lähes varmuudella myös edullisin tapa saada kaikkien ja terveidenkin ihmisten tarvitsemat välttämättömät rasvahapot terveelliselle tasolle suhteessa toisiinsa.Se on ruokalisä joka ei ole mitään ylimääräistä vaan täydentää nykyruokavaliossa vallitsevat puitteet.

47rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 10:12

viisvitonen



Pazeus kirjoitti:Hyvä postaus tootiredilta!

Esan mainitsema ihmelääke BalanceOil ei suinkaan ole kun ei ole mikään ihme eikä varsinkaan lääke. Enhän ole missään vaiheessa maininnutkaan että tuote parantaisi sairauksia tai yliherkkyyksiä vaan oikea rasvatasapaino. Se vaan on tehokkain ja helpoin ja lähes varmuudella myös edullisin tapa saada kaikkien ja terveidenkin ihmisten tarvitsemat välttämättömät rasvahapot terveelliselle tasolle suhteessa toisiinsa.Se on ruokalisä joka ei ole mitään ylimääräistä vaan täydentää nykyruokavaliossa vallitsevat puitteet.

Niin nyt kun ois vaan se mittaus että puute epätasapaino on todella olemassa ja sen korjaus auttaisi IBSssä? Muiden terveiden ihmisten mahdollinen rasvojen epätasapaino ei minua nyt kiinnosta varsinkaan kun vaimo syö samaa ruokaa kuin minä ja on terve kuin pukki ja aikoinaan vaimon verkostomarkkinoinnin aikaan minä söin enempi niitä vaimon kauppaamia lisäravinteita (tienasin vaimolle rahaa) ja tässä tulos ;-)

48rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 12:50

Pazeus



No ei auta kuin odottaa Sannan tuloksia testijakson jälkeen. Eka testihän osoitti aika suuren poikkeaman rasvatasapainossa ja tulokset on blogin puolella. Tuotteet ja tietämys ainakin on kehittyneet niistä aikaisemmista paljon!

49rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 13:22

Esa

Esa
Admin

Sanna, onko sinulta allergiat tutkittu? Se on yksi mahdollinen syy, miksi joku minkä pitäisi olla hyvin siedetty aiheuttaa ongelmia. Kannattaa varmistaa asia.

IBS-vatsa voi kyllä itsessäänkin olla aivan uskomattoman hankala. Minä olen pahimmillani ollut kuukauden yhteen menoon niin huonona, etten päässyt sängystä ylös, eikä siinä ilmeisesti ollut mitään muuta suolistoinfektiota. Suoli oli vaan niin älyttömän kipeä.

Tiedät varmaan, että suolelta kestää tottua kaikkiin muutoksiin? Broileri ja täysjyväriisi ovat kyllä hyvä perusta vaikeimpina aikoina. Vielä kun broilerin kypsentää vaikka uunissa, eikä paista pannulla. Kalaa kannattaa siihen lisätä ja sama juttu sen kypsennyksessä. Mutta sitten olisi kyllä syytä tosissaan yrittää niiden kasviksien kanssa. Jätä alkuun suosiolla pois kaikki raaka. Keitetty tai mikrossa kypsennetty porkkana lienee niitä varmimpia. Syö sitä säännöllisesti pieniä määriä ja anna suolistoflooran tottua. Sitten voi hitaasti lisätä määrää ja ruveta kokeilemaan muutakin. Kasviksien syöminen on niin tärkeää, että sen kanssa ei kannata antaa periksi.

Sinulle voisi olla hyödyllinen pitkäkestoinen yhteistyö IBS:ää osaavan ravitsemusterapeutin kanssa. Pari kertaa vuodessa kun käy juttelemassa ja päivittämässä tilanteen niin varmaan siinä sinunkin vatsallesi sopiva täysipainoinen ruokavalio löytyy. Tuohan ei maltaita maksa vaikka kokonaan itsekin maksaisi, jos lääkäri ei millään suostu lähetettä kirjoittamaan.

50rasvat öljyt - Sivu 2 Empty Vs: rasvat öljyt Pe 28 Kesä 2013, 13:34

Esa

Esa
Admin

tootired kirjoitti:Itse uskon vahvasti että ravinolla ja ravitsemuksella voidaan terveyttä ylläpitää ja jopa sairauksia tai niiden esiasteita poistaa ennakolta ja näistähän on hyvä esimerkki omegat, D, C, E, selen, B-vitamiinit magnesiumin jne jne ja tietenkin olisi aina parasta jos ne saisi luonnon monipuolisena puhtaana ruokana ja imeytyvänä juuri mun elimistölle sopivana, mutta tässä taitaakin on se asian ydin kun labramittauksen vielä lapsen kengissa ja/tai kalliita ettei saada tilannetietoja mitä ravinteita elimistö kaipaa kulloinkin ja sitten menee liiaksi arvailuiksi ja kokeiluiksi?

Kyllä ravitsemus on liikunnan ohella tärkeimpiä terveyden ja hyvinvoinnin tekijöitä. D-vitamiinia lukuunottamatta vitamiinien riittävä saanti ravinnosta ei yleensä ole ollenkaan vaikeaa. Niitä kun riittää hyvin pienet määrät, eikä toisaalta liian suuresta määrästä ole käytännössä vaaraa kuin A-vitamiinin kohdalla. Voihan sitä ottaa monivitamiinipillerin kerran viikossa, jos pelkää puutosta. D-vitamiinin mittaus maksaa n. 60 e ja voi olla ihan hyvä idea. Sen olen itsekin tehnyt. Muita harvemmin mittaillaan, jos ei ole syytä epäillä puutosta.

Lisäravinnebisnes perustuu pääosin tarpeiden luontiin. Siinä maksetaan isoja rahoja turhasta. Joistain voi olla oikeasti hyötyä joillekin, mutta suhtaudun niihin, kuten kaikkeen muuhunkin, melko skeptisesti. Vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus antaa aiheen kiinnostua jostain, Tolosen ja muiden ravitsemushörhöilijöiden kirjoittelu ei.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 2 / 6]

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa