IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

rasvat öljyt

+2
Esa
viisvitonen
6 posters

Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 6]

1rasvat öljyt Empty rasvat öljyt Su 16 Kesä 2013, 20:47

viisvitonen



Mites paljon rasvoja öljyjä käytettä ruokavaliossanne?

Eikös suoliston näkökulmasta  voisi olla hyväkin esim. joku laadukas "voiteluaine" niin suoli ei ärtyisi vaan toimisi kuten pitääkin? 

Itse käytän usein Knossos extra virgin oliiviöljyä ruokaan 
ja jopa leivänkin päälle silloin tällöin  :-)

2rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 17 Kesä 2013, 14:36

Esa

Esa
Admin

Kyllä, suolikin tykkää hyvistä rasvoista, eli kasvisöljystä ja etenkin kalasta. Käytän kutakuinkin suositusten mukaisesti.

3rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 18 Kesä 2013, 10:24

viisvitonen



Esa kirjoitti:Kyllä, suolikin tykkää hyvistä rasvoista, eli kasvisöljystä ja etenkin kalasta. Käytän kutakuinkin suositusten mukaisesti.

".....suositusten mukaisesti."

Kenen suositusten, millaisten?
Onko suosituksessa kenties huomioitu IBS tms sairaus?

4rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 18 Kesä 2013, 12:56

viisvitonen



Säkin Sanna ilmeisesti koet ruokasi lisäöljyn olevan hyvä suolistollesi esim se Balanceoil, oliiviöljy jne?

5rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 18 Kesä 2013, 18:30

Esa

Esa
Admin

Ravitsemussuositusten. Ei IBS:ään tarvita omia rasvasuosituksia. Vanha kunnon ruokapyramidi käy meille vallan hyvin, kun vaan ryhmien sisältä valitsee ne vatsalle sopivat.

6rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ke 19 Kesä 2013, 04:42

viisvitonen



Aika perusteellisen tuntuinen IBS vertaistukisivusto, jonka mukaan rasva IBS-suolistolle...

"Fat is quite simply the single greatest digestive tract stimulant, and thus the most common IBS trigger food. When food enters your stomach, it triggers the gastrocolic reflex, which cues your colon to start contracting. (Have you ever had an IBS attack within minutes after eating the wrong thing, even though common sense tells you that the food was nowhere near your colon at that time? The gastrocolic reflex is why.) "

http://www.helpforibs.com/diet/trigger1.asp

7rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ke 19 Kesä 2013, 04:51

Sanna

Sanna
Admin

Mä olen itse huomannut että kun jätin kasvismargariinit ja rypsiöljyt pois ja vaihdoin ne voihin ja oliiviöljyyn niin mahakin on toiminut vähän paremmin. Viime aikoina otin käyttöön Zinzinon Balaneoilin ihan vaan testatakseni sen vaikutuksia. Moni tuttava sitä jo käyttää ja ovat päässeet sen avulla eroon mm. yliherkkyyksistä ja allergioista ruoka-aineisiin. Myös iho-ongelmiin on ko. tuotteesta ollut monelle hyötyä.

Olen edelleen hieman skeptinen, mutta tuntuu että näin on helpompi taata itselle ne hyvät rasvat kehoon oikeassa tasapainossa kun tosiaan tuo oman ruokavalion säätäminen on vielä aika lapsen kengissä, vaikka toimiikin jo ihan ok näin. Syödä pitäisi paljon enemmän ja varsinkin kalaa pitäisi vetää ihan tolkuttomia määriä, jotta saisi nuo rasvat kehossa pysymään tasapainossa.

Oikeanlaiset tuloksethan näkee vasta kun tuota olen vetäny jotain 4 kuukautta, joten pari kuukautta on vielä matkaa moiseen. Smile Kyllä tuo oikea rasvatasapaino vaikuttaa mm. mielialaan ihan sen fyysisenkin terveyden lisäksi.

Mutta en tosiaan väheksy sitäkään jos osaa vaan syödä niin, että saa kaikkea mitä keho tarvitsee, itse en ainakaan ole vielä siihen oppinut kunnolla.

https://ibs-foorumi.palstani.com

8rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ke 19 Kesä 2013, 05:54

Esa

Esa
Admin

Niin, kyllä rasvainen ruoka on huono idea kaikille ja vatsavaivaisille erityisesti. Ei kannata syödä jenkkiburgeria uppopaistetuin perunoin, missä huonolaatuista rasvaa on ylettömästi. Mutta juoksevia rasvoja yleensä syödään liian vähän ja niitä on useimmilla meistäkin varmasti syytä lisätä. Kovista taas on yleensä syytä vähentää.

9rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt To 20 Kesä 2013, 09:05

Sanna

Sanna
Admin

Esa juurikin näin. Smile Oma mahani ei ainakaan mitään sellaista rasvaista ruokaa kestä kyllä ilman ripulia. Mutta aamuisin syön pari palaa pekonia kanamunan kera ja se on tuntunut ihan hyvälle. Muutoin sitten on ruuan seassa tilkka oliiviöljyä ja sitten lisänä lusikallinen päivässä tuota balanssi öljyä.

Pähkinöistähän kanssa saisi näitä hyviä öljyjä, mutta niitäkään ei oiken maha kestä. Hampun siemeniä olen käyttänyt ruuan seassa jo jonkin aikaa ja ne tuntuu ihan hyviltä myös. Niissä tosiaan on myös niitä hyviä rasvoja.

https://ibs-foorumi.palstani.com

10rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt To 20 Kesä 2013, 14:24

Esa

Esa
Admin

Pähkinät ovat tosiaan IBS-suolelle haastavia. Niitä ei kannata syödä suurta määrää, mutta sen verran kyllä, mitä maha kestää. Huolellinen pureskelu auttaa. Isot palat kulkeutuvat ohutsuolen läpi.

11rasvat öljyt Empty BalanceOil Su 23 Kesä 2013, 20:22

Pazeus



Mä hieman avaan tuota Sannan mainitsemaa ja käyttämää BalanceOilia, ettei juuri rasvojen merkitys ruokavaliossa jää hämärän peittoon ainakaan tiettyjen elintärkeiden rasvojen osalta.

Tuon BalanceOilin idea on tarjota helppo, tehokas ja turvallinen tapa saada ihmisen tarvitsemat välttämättömät rasvahapot juuri oikeassa suhteessa toisiinsa nähden. Oma tulkintani siitä on "puutteellisen ruokavalion välttämättömien rasvojen tiiviste".

Vasta hiljattain on yleiseen tietoon ruvennut tulvimaan tutkimuksia rasvahappojen tasapainon merkityksestä elimistömme toimintaan,joten BalanceOilia n. 7 vuotta kehittänyt Norjalainen BioActive Foods on ainutlaatuisen tuotteensa kanssa nyt todella ajan hermolla.

Tässä pari linkkiä asiaan liittyen:

(Lisään linkit myöhemmin kun en näköjään uutena jäsenenä saa vielä lisättyä...)

Rasvahappojen tasapaino tarkoittaa etenkin Omega6:n ja Omega3:n suhdetta toisiinsa kuten esim. 9/1 jossa O6:sta on 9-kertainen määrä O3:een verrattuna. Tämä suhde voi aiheuttaa jo potentiaalisen kroonisen tulehduksen elimistön kaikissa soluissa estäen mahdollisesti soluaineenvaihdunnan normaalin toiminnan ja aiheuttaen elimistöön toiminnallisia häiriöitä kuten allergiat, yliherkkyydet, astma, diabetes, kolesteroli, ruuansulatushäiriöt ym ym... Listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin, johtuen perustavaa laatua olevasta ongelmasta. Jotta kroonisen tulehduksen ja muiden riskien väheneminen olisi mahdollista, tulisi tasapainon olla 3/1 tai lähempänä toisiaan.

Ihanteellisin rasvatasapaino on ollut ihmisen kehittymisen alkuajoilla, jolloin se oli 1/1 eli niin sanotusti tasapainossa. Nykyisen teollistuneen ruokatuotannon myötä kasvirasvojen eli tulehdusriskiä aiheuttavien Omega6:n osuus on noussut ruokavaliossamme hälyyttävästi. Tähän asti testattujen suomalaisten rasvatasapainon keskiarvona on n. 12/1 eli reilusti yli tulehdusta aiheuttavan 9/1 rajan!

Ei siis ole ihme jos joku on minun ohellani alkanut kummastelemaan kansantautien kuten sydän- ja verisuonitautien sekä diabeteksen ja muidenkin sairauksien suurta määrää!? Puhumattakaan lapsissa jatkuvasti lisääntyvistä tarkkaavaisuushäiriöistä ja ylivilkkauksista kuten ADHD sekä muista mielenterveysongelmista.

Kirjoitinkin jo Sannan blogin puolelle mihin rasvatasapainon parantuminen on minulla vaikuttanut; atooppisen ihon oireettomuus ja maitorupi-ihottuman häviäminen. Olen aikaisemmin kärsinyt allergiaoireita mm. suklaasta, pähkinöistä, useista hedelmistä ja vihanneksista varsinkin raakoina sekä kalasta. Nyt oireita ei anää esiinny ja syön em. raaka-aineita normaalisti.

Tyytyväisenä asiakkaana olen myös BalanceOilin suosittelija ja minulta saa lisätietoja tuotteiden tilaamisesta sekä suositteluohjelmasta, jonka ansiosta jokaisella asiakkaalla on mahdollisuus saada omat tuotteensa ilmaiseksi. Itse olen saanut tuotteet ilmaiseksi lähes alusta asti kun suosittelin tuotteen käyttöön myös vaimolle, isälle ja parille ystävälleni, kuten Sannalle, joka myös voi toimia suosittelijana.

Kerron mielelläni lisää asiasta kiinnostuneille täällä foorumilla tai yksityisemmin sähköpostin ja puhelimen välityksellä. Yhteystiedot vaihtuu varmaan näppärästi vaikka foorumin sisäisen yksityisviestin turvin!?

12rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 05:13

Sanna

Sanna
Admin

Kiitti Pazeus vähän lisäinfosta! Smile Mulla itselläni on ainakin vahva haju siitä, että tuo balanssi öljy saattaisi auttaa myös näissä ruokien yliherkkyys/allergia asioissa. Vaikka tarkoitus ei ole löytää mitään oikotietä onneen, mutta olisi se helpottavaa jos maha kestäisi vähän paremmin ihan normi ruoka-aineita.

Mulla on olo ainakin helpottanut sen jälkeen kun olen nuo rasvat ja öljyt laittanut kondikseen, mutta ei näin lyhyellä käyttöajalla tosiaan vielä mitään suurempia vaikutuksia ole tullut. Iho on kyllä todella hyvässä jamassa ja ilokseni huomasin että jalkapohjassani ollut kuiva alue, en tiedä onko joku känsän tyyppinen kohta, niin on miltein kadonnut. Sitä en ole saanut hoidettua millään aikaisemmin vaikka sitä miten olisi rasvaillut ja hinkkaillut. Nyt se kohta on kutistunut sellaiseksi nuppineulanpään kokoiseksi ja varmaankin piakkoin katoaa kokonaan. Kasvojen iho on myös ollut tosi sileä. Smile

Ja jotenkin tuntuu että henkisellä puolella on ollu viime aikoina ehkä hieman parempi meno. En hermoile enää sillä tavalla mitä hermoilin joskus aikoinaan asioista. Olo on paljon rennompi ja tuntuu, että kestää pientä stressiäkin paremmin. Osittain kai tähänkin on auttanut se, että olo on paljon parempi niin hermo ei ole senkään vuoksi enää kireällä.

Mutta mielenkiinnolla kyllä odotan minkälaisia vaikutuksia balanssiöljyllä on IBS:ään pidemmällä käytöllä. On tämä ainakin kokeilemisen arvoinen asia. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

13rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 05:33

viisvitonen



Tällaista tuli vaan mieleen, että kun kyse epätasapainosta

"Omega6:n ja Omega3:n suhdetta toisiinsa"


ja kun me siis saamme Omega6:sta liikaa niin eikös asia voisi korjautua lisäämällä
vain Omega3 eli kalaöljyjen käyttöä?


Itselläni on pikkasen LDL korkeella kun koko Kol on 4,1 ja HDL 1,4 ja mielestäni (en ole mittuuttanut) tää suhde on pikkuhiljaa parantunut kalaa tai kalaöljyä syömällä? Oliiviöljyä käytän muutoin. 


Eikös Aira Samulin pirteänä syö vielä omega7 ja 9 jne eli vielä laajakirjoisempaa öljy"sekoistusta", tosin taitaa aika moni tekijä olla mukana tekemassä hyvinvointia, ei siis öljyt pelkästään :-)


Onko tällä 3/6 -ongelmasuhteella todistetusti vaikutusta suoliston hyvinvointiin ja/tai vaikka esim vuotava suoli -teemaan?

14rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 07:18

Esa

Esa
Admin

tootired kirjoitti:Onko tällä 3/6 -ongelmasuhteella todistetusti vaikutusta suoliston hyvinvointiin ja/tai vaikka esim vuotava suoli -teemaan?

Ei ole. Omega3-rasvahappojen lisääminen lienee kuitenkin useimmille hyvä idea, vaikkei suolen toimintaan mitenkään vaikuttaisikaan.

15rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 16:03

Jukka



Kalaa ja omega3-kapseleita kannattaa kyllä syödä, ellei sitten tule närästystä tai muuta vaivaa. Itse en voi ihan säännöllisesti noita kapseleita ottaa kun maha ei kestä, kalaa tulee kyllä muuten aikalailla syötyä. Mietityttää vaan, josko kalaöljy ohentaakin liikaa verta ja aiheuttaa jotain tihkuvuotoja suolistoon tai vaikka mahahaavan.

16rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 17:55

Esa

Esa
Admin

Tässä lainaus Reijo Laatikaiselta. Ainoa mitä olen nähnyt asiasta ylipäätään mainittavan:

"Linolihapon runsas saanti on myös liittynyt haavaisen paksusuolen tulehduksen ilmaantumiseen (Hart et al. 2008, IBD in EPIC Study Investigators 2009) , kun taas oleiinihapon (esim. oliviöljy) on havaittu suojaavan jossain määrin (DDW-kongressiabstrakti 2010), kuten omega-3 rasvahappojenkin.  Näiden vähäisten väestötutkimuksien pohjalta ei voida vielä päätellä mitään lopullista eri rasvojen tai proteiinin vaikutuksista IBD:hen."


http://www.pronutritionist.net/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-ja-vatsan-sairaudet-osa-6/

17rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 18:48

viisvitonen



Hyvällä ruuallahan on mieleen valtaisa merkitys, siis siten välillisesti suolisovaikutus, ja varsinkin näin IBS/refluksia tms "vatsavaivoissa".

Itse ainakin olen pitkään kokenut että pelkkä paistettu/keitetty (kirjo)lohiruoka on maistunut ja sen jälkeen olo aina ollut pitkään rento, kylläinen ja rauhallinen ja olen miettinyt että näinkö rasvan puutetta kun sopii mulle hyvin ja mulla varmasti omega3-rasva puutetta vuosikymmenten ajalta joten harmi vaan kun ei ole tullut syötyä "kiireessä" useamminkin....?

18rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 19:09

Pazeus



tootired kirjoitti:Tällaista tuli vaan mieleen, että kun kyse epätasapainosta

"Omega6:n ja Omega3:n suhdetta toisiinsa"

ja kun me siis saamme Omega6:sta liikaa niin eikös asia voisi korjautua lisäämällä
vain Omega3 eli kalaöljyjen käyttöä?

Onko tällä 3/6 -ongelmasuhteella todistetusti vaikutusta suoliston hyvinvointiin ja/tai vaikka esim vuotava suoli -teemaan?

Olet aivan oikeassa Omega3:n lisäämisestä.

Nyt kun BalanceOil -tuotteiden mukana tulevia 1. ja 2. testejä rasvatasapainosta on tehty jo lähes 14 000 kpl eri markkina-alueilta, on havaittu, että täysin tehokkaalla tasolla eli keskiarvoisesti 3/1 tasapainossa on vain n. 8,5% testatuista ja kuuluvat 2. testin ottaneisiin eli ovat jo käyttäneet balansoivaa öljyä n. 4 kuukautta.

Toisin sanoen kuuluin aikaisemmin itsekin ryhmään, joka yritti voimakkaiden Omega3 -kapseleiden "yliannostuksella" täyttää tuota puutteellisen rasvan osuutta, mutta tuloksetta. Tilastosta selviää, että normaaleja Omega3:a nauttineet suomalaiset olivat päässeet keskimäärin rasvatasapainoon 6,4/1. Tämä tarkoittaa, että ilman tehokkaasti rasvoja balansoivaa vaikutusta ei yksittäisistä rasvoista ole toivottua hyötyä.

Mainitsinkin aikaisemmin että BalanceOil on helppo, tehokas ja turvallinen tapa balansoida kaikkia elimistön rasvoja kerralla. Tehokkuudesta huolimatta sen kustannus pyörii kuitenkin hieman yli eurossa per päivä toimituskuluineen.

Tuohon toiseen kysymykseesi voisi todeta todistettujen vaikutusten puuttumisesta. Tehokkaan rasvatasapainon omaavia ihmisiä koko maailman väestöstä on arvioitu olevan vain alle 2%. Lisäksi asian laajempaa tutkimista voi jarruttaa lääketieteellisten henkilöiden kuten lääkäreiden epätietoisuus ruokavalion laajemmasta tai tarkemmasta merkityksestä sairauksiin.

Käsittääkseni lääkärit eivät edes tunnusta IBS:ää sairaudeksi siitä syystä, ettei siihen ole suoraa lääkettä!?

No kuitenkin jokainen voi tehdä oman minitutkimuksensa ja saada mahdolliset suorat hyödyt käyttöön ilman pitkiä massatutkimuksia. Kokeilu on riskitön. Öljy sisältää vain ihmiselle muutenkin välttämättömiä rasvahappoja ja ongelmat johtuvat nimen omaan niiden puutteesta, eikä liikasaannista!

Jukan huoleen siitä, että veri voi oheta liikaa: BalanceOilia annostellaan suhteessa painokiloihin 1,5ml öljyä jokaista 10 painokiloa kohden. Tällöin annostus ei voi olla liian suuri eikä myöskään veri voi oheta liikaa. Vaikutuksen ylläpitoannos voi olla pienempi kun terveellinen 3/1 tasapaino on saavutettu.

Tulipa taas pitkästi tekstiä! Kyselkää toki jos sekoilen "sanoissani" eikä ajatus välity teille asti...

19rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 19:18

Pazeus



Lyhyt kuvaus uudesta rasvahappotasapainon testimenetelmästä, jolla jokainen halukas BalanceOil -asiakas testataan:

Yksittäisten 11 rasvahapon täysi lineaarisuuden vaste (ts. komponenttien  pitoisuus) saavutetaan kaasukromatografiassa C14 ja C24 huippujen välissä näytteiden 15-75 mikrogramman pitoisuusalueella. Uusi menetelmä on hyväksytty myös ravitsemustutkimukseen. 
Veren rasvahappoprofiili kuvaa ruokavaliosta saatavia rasvoja ja tutkimukset ovat osoittaneet, että tällä on suora vaikutus ihmisen terveydentilaan. Rasvahappoprofiili kuvaa suoraan rasvojen määriä, joita elimistön on tuotettava soluihin ja kudoksiin sekä solun kalvoihin.

Uusi veren rasva-arvojen analysointimenetelmä soveltuu ravintotutkimukseen. 11 rasvahappoa ovat: palmitiinihappo (PA), steariinihappo (SA), oleiinihappo (OA), linolihappo (LA), alfalinoleenihappo (ALA), gammalinoleenihappo (GLA), dihomogammalinoleenihappo (DHGLA), arakidonihappo (AA), Eikosapentaeenihappo (EPA), dokosapentaeenihappo (DPA),  dokosaheksaeenihappo (DHA)

20rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ma 24 Kesä 2013, 19:38

Pazeus



Tässä muutama linkki asiasta muualla:


(kopioi linkki osoitekenttään)

fi.wikipedia.org/wiki/Välttämätön_rasvahappo


Myös USA:ssa sama ongelma. Onneksi Zinzino BalanceOil -markkinat laajenevat tämän vuoden aikana myös sinne!

21rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 06:43

Esa

Esa
Admin

tootired kirjoitti:Itse ainakin olen pitkään kokenut että pelkkä paistettu/keitetty (kirjo)lohiruoka on maistunut ja sen jälkeen olo aina ollut pitkään rento, kylläinen ja rauhallinen ja olen miettinyt että näinkö rasvan puutetta kun sopii mulle hyvin ja mulla varmasti omega3-rasva puutetta vuosikymmenten ajalta joten harmi vaan kun ei ole tullut syötyä "kiireessä" useamminkin....?

Kyllä rasvaista kalaa kannattaa syödä pari kertaa viikossa. Kalan rasva on vielä oliivi- ja rypsiöljyäkin parempaa. Uunissa kypsentäminen on pannulla paistamista parempi vaihtoehto vatsan kannalta.

22rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 08:14

Sanna

Sanna
Admin

Olihan noissa rasvahapoissa vaikutusta myös geenitasolla, niin mistä tietää vaikka helpottaisi myös IBS:n kanssa? Eniten itseä ehkä innostaa tässä se, jos tuota ruoka-aine yliherkkyyslistaa voisi mitenkään lyhentää. On aika karua elää ihan tajuttoman pitkän "etsaasyödä" -listan kanssa. (Toki se taitaa olla karu totuus, että FODMAPia on kai turha yrittää kiertää millään "vippaskonsteilla", mutta toivon että kehon kestäyys lisääntyisi siinä määrin, että kestäisi päivän mittaan pienen määrän FODMAPeja, kun nyt se ei vielä tunnu kestävän oikein mitään.) Jos öljyjen käyttö pitemmällä ajalla on purrut ihan allergioihinkin, niin tiedä sitten jos auttaisi myös yliherkkyyksiin ruoka-aineiden kanssa? Kokeilemalla tämäkin sitten selviää. Smile 

Loppupeleissä, vaikka rasvatasapaino ei korjaisikaan IBS:n oireita mitenkään erityisemmin, on jo tuo iholle ja mielelle tapahtunut muutos ollut jo sen arvoista, että tuotteen käyttöä aion jatkaa myös ensimmäisen tilaukseni jälkeen. On kyllä henkinen hyvinvointi parantunut tässä vuoden mittaan aivan järkyttävästi. Osittain se kai on FODMAP-ruokavalion tulosta, osittain ravintolisien ja rasvojen ja tietysti myös rentoutumisen ansiota. Vuosi sitten elin ihan höyry päässä ja olin tajuttoman ahdistunut ihan kaikesta. Jo kauppaan menokin ahdisti, eikä siellä voinut nauttia olostaan yhtään. Ainut turvapaikka oli oma koti, josta poistuminen pelotti tajuttomasti. Tänään koen, että pääsen ovesta ulos jo melko mallikkaasti. Töihin tai ruokakauppaan meno ei ahdista ja osaan nauttia myös olostani kotini ulkopuolella. Mutta toki edelleen on paikkoja mihin en suostu menemään (tällaiseksi osottautui muutama päivä sitten myös kaupunkimme Lidl-kauppa Very Happy, koska se sijaitsee jotenkin niin nurkassa eikä siellä ole mahdollisuutta asiakasvessojen käyttöön. Pihaan asti pääsin autolla, kunnes oli pakko lähteä pois kun tuli tajuton paniikki ajatuksesta että sisälle menisin ja jumiutuisin johonkin kassajonoon.) Eli matkaa on vielä jonkin verran, mutta taas toisaalta en tiedä voiko tämän oireryhmän kanssa koskaan elää ihan täysin normaalisti ja mennä ihan minne huvittaa? Se vaatisi miltein jo oireryhmän parantumista?

https://ibs-foorumi.palstani.com

23rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 10:07

Pazeus



Rasvatasapainon idea on saada kaikki ihmisen solut ja soluaineenvaihdunta toimimaan normaalisti. Koska kaikki elimistön toiminta koostuu soluista niin on erittäin mahdollista solujen hyvinvoinnin vaikuttavan myös IBS n oireisiin. Testien valossahan suurimmalla osalla ihmisistä on solujen aineenvaihdunta häiriintynyt ja ilmenee muiden elämäntapojen vaikutuksesta ihmisillä eri tavoin. Toki perintötekijöillä on osansa, mutta olen huomannut että niitä vastaankin voi suojautua pitämällä solunsa kunnossa. Jokainen soluhan pitää sisällään myös perintötekijät dna n muodossa!

24rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 10:14

Esa

Esa
Admin

Ongelma verkostomarkkinoinnilla myytävässä öljyssä on vain hinta. Massiivisen myyntiorganisaation pyörittäminen nostaa hinnan moninkertaiseksi normaaliin kauppaan verrattuna. Homma on kannattavaa pyramidin huipulla oleville, muttei tavallisille myyjille eikä asiakkaille. Samat vaikutukset saa varmasti kaupan hyllyltä löytyvillä elintarvikkeillakin. Ei noissa kuitenkaan mitään ihmeellistä ole.

25rasvat öljyt Empty Vs: rasvat öljyt Ti 25 Kesä 2013, 13:09

viisvitonen



Sanna, toi vaikutus geeneihimme oli hyvä idea ja huomio ja kaiketi aika uutta terveystieteissä eli että ruuallakin voidaan sammuttaa/sytyttää geenijoukkoja ja todella jos tästä löytyisi tutkimusta että rasvoillakin olisi suuri vaikutus IBS- "suolistogeeneihin", puhumattakaan muista ruuista?!

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 6]

Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa