IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Antibioottikuuri ja IBS?

+7
Pazeus
Sanna
iluvatar
Jukka
Mikimi
Esa
viisvitonen
11 posters

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 4 / 6]

76Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 10 Tammi 2014, 10:43

Esa

Esa
Admin

Kortisoni hillitsee tulehdusreaktiota, minkä takia sitä ei saa käyttää, jos on bakteeri-infektio. Se tulehdusreaktio kun on justiin elimistön taistelua bakteereita vastaan ja sen hillitseminen auttaa bakteereita. Kortisonia käytetään silloin kun se tulehdusreaktio johtuu elimistön virhetoiminnasta, mekaanisesta rasituksesta tms. syystä mihin se tulehtuminen ei auta vaan on vain haitaksi.

Kuten olen aiemminkin kertonut, mulla ainakin suolen riehaantuminen saa nenän valumaan. Autonominen hermosto on se yhdistävä tekijä.

77Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 10 Tammi 2014, 16:04

viisvitonen



Esa kirjoitti:
Kuten olen aiemminkin kertonut, mulla ainakin suolen riehaantuminen saa nenän valumaan. Autonominen hermosto on se yhdistävä tekijä.

Olikos sulla Esa sivulinkkiä tästä (suoli/hermosto/nenä) yhteydessä, niin tutustuisin paremmin?

KNK-erikoislekurihan sanoi ettei tunneta syytä miksi limakalvot paksuuntuu ja mun keississä se tukkii nenän yläosan "seulalokero"-onteloita ja tulos nasaali-äänet ei pääse syntyy jne pääkipuja

Mulla nyt kortisoni pilleri-kuurin aikana aika ajoin nenä alkoi valuttaan kirkasta nestettä mitä ei syksyn aikana tapahtunut kun ei tullut mitään nenästä ulos?! Toi nenän vuotohan voisi viitata allergiaa mutta miksi juuri nyt kortisoni-tehokuurin aikana?

Ja usein olen kysynyt että voisko refluksi olla syynä niin vastaus on ei eli vain nieluun äänihuuliin refluksi voisi ärsyttää ja mulla laulaääni on kunnossa paitsi em nasaali-äänet (n, m, äng).

78Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 10 Tammi 2014, 16:24

Esa

Esa
Admin

Ei ole, ja etenkin autonomisen hermoston vaikutuksesta limakalvoihin on vaikea löytää mitään. Mutta kun tarpeeksi lueskelet sympaattisesta ja parasympaattisesta hermostosta ja idiopaattisesta nuhasta niin kyllä se vastaan tulee. Sitä en sitten sano, onko tuolla limakalvojesi turpoamisella mitään tekemistä sen kanssa. Jos sulla ei nenä valu niin epäilenpä.

79Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 14 Tammi 2014, 09:40

viisvitonen



Tulin just knk-lekurilta ja tuli lähete uudestaan kirurgiaan eli nenäleikkaukseen. Kerroin noritren-lääkkeen aloittamisaikeistani ibs-kipukynnysnostoon mutta kuulemma nukutuksessa on vaara saada rytmihäiriöitä em lääkkeen takia joten päätin etten aloita noritren -lääkitystä vielä.

Hampihoidotkin alkaa ensivkolla ja puudutukseenkin jokin nortitren-vaikutus joten siksikin nyt huono aika aloittaa kipukynnysnostoa..

(ja just ja just olen vasta toipunut kortisonipillerin kuurin rajusta jälkivaikutuksista joten hyvä vetää välillä henkeä ;-) )

80Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 14 Tammi 2014, 10:09

Esa

Esa
Admin

Noritrenin ja puudutuksen välinen yhteys on se, että puudutusaineissa käytetään adrenaliinia supiostamaan verisuonia. Nortriptyliini salpaa noradrenaliinin takaisinottoa ja herkistää ylimääräiselle adrenaliinille. Hammaslääkäri voi antaa adrenaliinitonta puudutetta.

Ei tosiaan kannata aloittaa juuri ennen nukutuksessa tehtävää operaatiota.

81Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 14 Tammi 2014, 10:29

viisvitonen



Esa kirjoitti:Noritrenin ja puudutuksen välinen yhteys on se, että puudutusaineissa käytetään adrenaliinia supiostamaan verisuonia. Nortriptyliini salpaa noradrenaliinin takaisinottoa ja herkistää ylimääräiselle adrenaliinille. Hammaslääkäri voi antaa adrenaliinitonta puudutetta.

Kiitos tiedosta jatkoa silmällä pitäen!

ps. onkohan noin herkkää 5 mg:n noritren annoksillakin
vrt jos käyttö ois masikseen 50-100 mg?

82Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 14 Tammi 2014, 11:34

Esa

Esa
Admin

Luulisin että ei ole niin herkkää. Toisaalta meikäläiset on herkkiä lääkkeille yleensäkin.

83Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? To 16 Tammi 2014, 09:00

viisvitonen



Esa kirjoitti:Luulisin että ei ole niin herkkää. Toisaalta meikäläiset on herkkiä lääkkeille yleensäkin.

Joo näin koen itsekin, ainakin nyt näiden monien antibio yms kortisonien jälkeen, ja taudeille myös......

Surkuhupaisaa ettei jopa naurettavan uskomatontakin:
-tiistaina knk-lekurilla nenäpunkteeraus/tähystysoperaatiossa sain rajun
nenäflunssan?!
-tukkoinen aristava nenä vuotaa kuin seula kirkasta nestettä ettei meinaa ehtiä niistää ja nenä turvonnut punainen jne kurjaa flunssaoloa mutta ei kuumetta ja kestänyt jo 2 vrk ?!!
-siis mulle nyt vielä uusi nenäflunssa jolla jo ennestään 8 kk hoito poskiontelohoito kesken huhtikuussa alkaneesta ed. flunssasta?!

84Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 04 Helmi 2014, 11:59

susanna_q



Kannattaa antibioottikuurin jälkeen maitohappobakteerien lisäksi kokeilla hiivasyndroomaisten dieettiä n. kuukauden. Ostin itse myös Candida Forte -tabletteja. Ruokakaupasta 22 euroa.

http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja%20terveys/hiivasyndrooma.htm

85Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 04 Helmi 2014, 16:49

viisvitonen



susanna_q kirjoitti:Kannattaa antibioottikuurin jälkeen maitohappobakteerien lisäksi kokeilla hiivasyndroomaisten dieettiä n. kuukauden. Ostin itse myös Candida Forte -tabletteja. Ruokakaupasta 22 euroa.

http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja%20terveys/hiivasyndrooma.htm

Ei sulla Susanna-q sattui olemaan mitään nettilinkkiä tutkimuksia "tieteelliseksi" todisteeksi?

Kyllä ao kuvauksissa monet täsmäis minuunkin ja pisti silmään toi suolen ja verenkierron yhteys, voiko olla, ja jos voi niin sittenhän myös toisinpäin eli verenkierrosta suoleen vai ?!!

"HIIVAN LIIKAKASVUN VAIKUTUKSET
...
voi tunkeutua suoliston limakalvon läpi ja siirtyä jopa verenkiertoon"

86Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 04 Helmi 2014, 19:02

susanna_q



Ei ole mitään tieteellistä. Olen vasta itse oivaltanut, että ehkä vuosien väsymyksen, vähän pyörryttävien kohtauksien, nenän vuotamisen ja nivelkipujeni takana oli hiiva. Söin 21.12 kerta-annoksena antibioottina giardiaan, jonka jälkeen nivelkivut palasivat 1,5 kk:n tauon jälkeen. Saattaa olla, että omien ongelmieni taustalla on parasiitti (blastochystis hominis ja ameeba, jotka on vuosia sitten löydetty) yhdistyneenä hiivaan. Otin tammikuussa myös luontaislääkkeen Tre Örter parasiittien häätökuurin. Sen jälkeen nivelkivut palasivat uudestaan ja lisäksi vielä hiiva paheni. Tai hiiva sai tilaa parasiiteilta?

Uskoisin, että läpäisevä suoli päästää verenkiertoon kaiken näköistä, kuten hiivaa ja sen tuottamia myrkkyjä. Ainakin omat olotilat sopivat myös hiivasyndroomaan hyvin. Lääkärit eivät löydä minusta mitään vikaa, siksi on täytynyt alkaa etsimään muita konsteja. En tiedä, tuleeko verenkierrosta vatsaan takaisin aineita. En oikein tunne elimistön toimintaa.

87Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 05 Helmi 2014, 08:02

Sanna

Sanna
Admin

Eilen sain taas reseptillä antibiootteja, tai siis, mitä penisiliiniä onkaan. Sanoin että on ärtyneen suolen oireryhmä ja olen yrittänyt karttaa kuin ruttoa antibiootteja. Lääkäri sanoi ettei ole antibiootteja nämä, mutta penisiliiniä on. Minulle siis lääkäri laittoi V-pen 1500:sta kun edellispäivänä iski karmea kurkkukipu ja yöllä nousi lämpö. Menin työterveyteen hakemaan sitten saikkua.

Ottivat siellä pikanäytteen kurkusta ja totesivat ettei ole ainakaan angiinaa. Hoitaja siinä näytteen oton jälkeen vaan totesi että kyllä se silti lääkekuuria vaatii. Eikä suostunut lähettämään edes toista otettua näytettä tutkittavaksi, jotta saisi varmuuden ettei syö kuureja turhaan. Lääkärin peruste kuurille oli "mitäköhän me nyt tehtäis sitte, no laitan sulle nyt kuurilla tämmöstä, jos se sitten jotain auttais".

En missään vaiheessa meinannut lääkekuuria aloittaa. Tänään olo jo paljon parempi kuin eilen ihan kahden särkytabletin ja kuuman juoman jäljiltä. Jos meno jatkuu tällaisena niin huomisen jälkeen pitäisi olla tämä muija jo ihan ok. Onhan noita lääkkeitä hyvä haeskella ja varastoida maailmanloppua varten vaikka. Wink

Itse kyllä ainakin aion jatkossa vaatia kunnon perusteet jos tungen itseeni moisia myrkkyjä. Nyt niitä ei selkeästi ollut ja kuurin tarpeellisuuskin perustui hoitajan "musta tuntuu"-fiilikseen. Ihme pellejä näissäkin laitoksissa töissä.

https://ibs-foorumi.palstani.com

88Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 07 Helmi 2014, 13:37

susanna_q



Täällä lukee jotain hiivan, vuotavan suolen ja verenkiertoon menevien myrkkyjen yhteydestä.

http://drcarolyndean.com/articles_yeast_and_weight_gain.html

89Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 08 Helmi 2014, 16:19

Jukka



Mahtaisko laktuloosi auttaa hiivasyndrooman hoidossa? Onhan se tosin prebiootti, joten ei se välttämättä ibs-ihmiselle sovi mutta aikoinaan tuotakin tuli kokeiltua kun kärsin ilmeisesti juuri tästä hiivasyndroomasta ja etsin apuja. Toinen lääke voisi ehkä olla precosa, voisiko hyvällä hiivalla syrjäyttää pahan?

90Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Hiivan häätökuuri Ti 11 Helmi 2014, 07:16

susanna_q



Ajattelin itse kokeilla seuraavaa reseptiä hiivan häätöön.

http://articles.herballegacy.com/natural-protocol-for-systemic-yeast-overgrowth-and-leaky-gut-syndrome/

1. Tuossa kuuri aloitetaan 2 pv. jollakin, jossa on mustaa saksanpähkinää ja Pau d’ arcoa. Hiivaa tapetaan.

2. Sitten kuuri jatkuu 2 vkoa, jossa käytetään Slippery elm gruelia (gruel sisältää alla olevien kommenttien mukaan 30% lakritsijuurta ja 70% slippery elmiä) suojaamaan suolen pinta.

3. Sitten taas 2 päivää sitä musta saksanpähkinä/Pau D'arco sekoitusta.

4. Lopuksi maitohappobakteerien tankkaus.

Kasvipohjaisilla entsyymeillä helpotetaan oloa, kun hiivat kuollessaan tai muuten kuurin aikana syytävät toksiineja, jotka aiheuttavat heikkoa oloa. Kasvipohjaiset entsyymit selviävät suolessa pidemmälle kuin eläinpohjaiset.

Samalla pidetään dieettiä yllä, jossa kaikki leivät, perunat, sokerit, hedelmät ja alkoholi pois. Hiivaa ei ruokita millään.

Kaikkia aineita saa iherb :stä halvimmalla. Lakritsijuuritee tai Pau D'arco tee ei ole sama asia, kuin yrtti itse, joten ne ei kuulu tähän. Kannattaa tarkistaa, sopiiko yrtit itselle, koska lakritsijuuren liikakäyttö aiheuttaa esim. munuaisvikaiselle hallaa.

91Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 11 Helmi 2014, 16:35

viisvitonen



susanna_q kirjoitti:Ajattelin itse kokeilla seuraavaa reseptiä hiivan häätöön.

http://articles.herballegacy.com/natural-protocol-for-systemic-yeast-overgrowth-and-leaky-gut-syndrome/

1. Tuossa kuuri aloitetaan 2 pv. jollakin, jossa on mustaa saksanpähkinää ja Pau d’ arcoa. Hiivaa tapetaan.

2. Sitten kuuri jatkuu 2 vkoa, jossa käytetään Slippery elm gruelia (gruel sisältää alla olevien kommenttien mukaan 30% lakritsijuurta ja 70% slippery elmiä) suojaamaan suolen pinta.

3. Sitten taas 2 päivää sitä musta saksanpähkinä/Pau D'arco sekoitusta.

4. Lopuksi maitohappobakteerien tankkaus.

Kasvipohjaisilla entsyymeillä helpotetaan oloa, kun hiivat kuollessaan tai muuten kuurin aikana syytävät toksiineja, jotka aiheuttavat heikkoa oloa. Kasvipohjaiset entsyymit selviävät suolessa pidemmälle kuin eläinpohjaiset.

Samalla pidetään dieettiä yllä, jossa kaikki leivät, perunat, sokerit, hedelmät ja alkoholi pois. Hiivaa ei ruokita millään.

Kaikkia aineita saa iherb :stä halvimmalla. Lakritsijuuritee tai Pau D'arco tee ei ole sama asia, kuin yrtti itse, joten ne ei kuulu tähän. Kannattaa tarkistaa, sopiiko yrtit itselle, koska lakritsijuuren liikakäyttö aiheuttaa esim. munuaisvikaiselle hallaa.

Mielenkiintoista todella!

Teeppäs tänne oma "topic" hiivan poisto tms. ja kirjoittele kuulumisiasi ja me voimme kysellä tarkemmin ja miten sujuu jne!

Paljonko maksaa em ravinteet kuurissasi?

92Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 16:23

Esa

Esa
Admin

Hiivasyndroomaa ei tunneta. Hiivoja kuuluu olla suolessa, ja suolistoflooran häiriöt voivat aiheuttaa hiivojen liiallista runsastumista, mutta muilta osin hiivasyndrooman kuvaukset viittaavat psykosomaattiseen oireiluun. Ei kannata käyttää mitään suolta ärsyttäviä normaalista ruokavaliosta poikkeavia konsteja yrityksenä korjata suoliston mikrobitasapaino. Sokerin välttämisestä sen sijaan on pelkkää hyötyä kelle tahansa.

93Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 17:28

susanna_q



Ei länsimainen lääketiede tunne paljon mitään - olen huomannut sen.

Olen kärsinyt Intian matkan jälkeen blastochystis hominis ja entamoeba histolytica -parasiiteista ja kaikenlaisista vatsaongelmista sen jälkeen. Lääkärit väittävät, että ne paranevat perusterveillä itsestään. Ei ole parantunut, enkä ole ollut terve matkan jälkeen. Antibiootista, jonka sain (vasta!) 2 vuotta sairastumisen jälkeen, huolimatta BH oli yhä suolistossa. Suomi24-sivuilla on pitkä keskustelu asiasta, kuinka Blastochystis Hominis aiheuttaa oireita, vaikkei niin pitäisi länsimaisten lääkärien mukaan olla. Tuntuu liian usein, että he eivät ole ihan rehellisiä ja katso faktoja silmiin, vaan lukevat vain oppikirjojaan, joiden tieto muuttuu ajan kanssa (hitaasti). Kai ihmisten täytyy matkustaa vielä vuosikymmen eksoottisiin maihin, että lääkärit täällä herää tosissaan.

Minulla oli selkeät hiivatulehduksen oireet 3 pv. antibioottikuurin (21.12.2013) jälkeen. Nivelkivut myös palasivat samalla. Kun söin Tre Örter -parasiittien häätökuurin tammikuussa, nivelkivut katosivat, mutta tulivat viikkoa myöhemmin takaisin. Samalla tuli takaisin hiivatulehdus alapäähän. Hiiva usein elää parasiittien kylkiäisenä.

Voihan sitä ajatella, että ovat sattumaa, mutta kun lukee suomalaisilta ja ulkomaisilta sivuilta laajalle levinneen hiivan oireet, niin sieltä löytyy linkki.

Anteeksi, mutta itselläni on jo ajat sinne mennyt luottamus lääkäreihin, eikä se palannut takaisin tänäkään vuonna, kun siellä kävin. Kehoitus oli vain tyytyä tilaansa, kun "olet tulossa vanhaksi" (40v.) En valitettavasti koe olevani vielä vanha, enkä aio luovuttaa. Jokainen voi tietenkin toimia, miten itse haluaa.

Se, että suolistoni on "kovilla" jonkin aikaa - kun syön ensimmäistä kertaa elämässäni todella terveellisesti itse tehtyä ruokaa, ja otan 2 päivänä vahvaa yrttiä, jonka jälkeen pehmeitä suolta tukevia yrttejä, ja sitten taas 2 päivää vahvaa, jonka jälkeen maitohappobakteereita - tuskin kaataa suolistoani huonoon suuntaan. Uskon päinvastaiseen.

En usko, että nivelkipuni ovat psykosomaattisia.

94Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 17:29

susanna_q



SLIPPERY ELM
Lisäksi minulla on jo erittäin positiivisia kokemuksia vuodelta 2008, kun sain kuulla slippery elmistä. Se on kuulemma auttanut monia Intiassa käyneitä. Lääkärien mukaan oireeni: voimakas ummetus papujen yms. syömisen jälkeen, ja vesiripuli viinilasin jälkeen ovat vain IBS:n oireita - ja niiden kanssa pitäisi elää. Söin 2-3 viikon kuurin Slippery Elmiä, jonka jälkeen KAIKKI IBS:n oireet katosivat. Slippery Elm on mieto aine, joka tekee kaurapuuroa paremmin suojaavan limakerroksen suolen pintaan. Suolen pinta voi rauhoittua ja parantua. Ehkä se myös estää haitallisten olioiden tarttumista suolen pintaan.

95Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 18:38

Jukka



Niin olkoon näitten oireiden taustalla hiiva tai pahojen bakteerien liikakasvu tai mikä vaan mutta kyllä ne oireet ihan todellisia ovat. Mites Susanna, onkos sulta todettu esim. verensokerin tai kortisolin heittelyä? Mulle tuli välillä tosi kova makeanhimo, verensokeri heitteli jne. Onhan nämä oireet niin moninaisia, ettei lääkärit osaa näihin paljon mitään sanoa. Tietty itse voidaan kokeilla eri juttuja ja hyvä, jos jostain saadaan apuja.

96Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 19:56

Esa

Esa
Admin

Nivelkivut tuskin ovatkaan psykosomaattisia, mutta tuskin toisaalta hiivaankaan liittyviä. Liittyykö nivelkipuihin turvotusta tai kuumotusta? Nimittäin IBS:n lähisukulainen fibromyalgia tuntuu hyvinkin nivelkivuilta, vaikka onkin itse asiassa peräisin lihasten kiinnityspisteistä. Mulla on näillä keleillä sorminivelet tosi kipeät.

97Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 20:55

susanna_q



Noissa systemic yeast infection -kuvauksissa eri sivuilla mainitaan nivel- ja lihaskivut oireena, kun hiiva on jo aika paha.

Mulla on ollut lievää turvotusta kasvoissa, mahassa ja käsissäkin - ehkä koko vartalossa. Kun olen näitä luontaistuotekuureja kokeillut, nivelkivut ja nyt hiiva-kuurilla myös kasvojen turvotus ja lievä vaihteleva käsienkin punoitus on kadonnut.

Sain antibioottikuurin jälkeen myös kihdin kaltaisen lievän oireen joululomalla isovarpaaseen. Alkava kihti on mahdollinen. En ole alkoholin suurkuluttaja ollenkaan, mutta mereneläviä, simpukoita melko usein söin ennen. Reumaattista turvotusta nivelissä ei ole.

Ystävälläni on fibromyalgia, ja hänen oireensa ja kivut ovat paljon pahemmat kuin mulla. Toisaalta olen nyt näitä hiiva-sivustoja tutkiessa törmännyt myös ajatukseen, jos hiiva systeemisenä ongelmana voisi olla myös fibron takana. Ei-lääketieteellisesti todennettujen nettisivujen perusteella hiiva leviäisi suolistosta rihmojen tunkeutuessa suolesta ulos ympäri kehoa. Hiiva/sienethän usein saattavat vallata rikkoutuneita kohtia ihossa, joten jos kehossa muuallakin on jo alkavaa rikkoumaa, niin voiko hiiva asettua sinne? Fibrossa on myös outo piirre, jossa kivut vaihtavat paikkaa. Itselleni tulee mieleen, että kehossa olisi tällöin jokin ylimääräinen asia/tulehdus, joka on levinnyt laajalle. Tämä nyt on vain oma ajatukseni. Jotkut kirjoittavat hiivassa ja fibrossa olevan paljon yhteistä: samoja oireita, samankaltainen ruokavaliosuositus.

Olen miettinyt kortisoliakin, mutten ole testauttanut sitä. Ei ole varmaankaan mikään rutiinitesti? Toisaalta, kun lakritsijuuri tulee alkuviikosta, niin voin kokeilla sen vaikutusta, kun sitä kuulemma käytetään lisämunuaisen tukemiseen.

Verensokeri ja diabetes ei ole koskaan pompannut testeissä. Kummallista kyllä lääkäri ihmetteli parasiittien löytymisen jälkeen moneen otteeseen, kun keto-aineet olivat koholla (++), vaikken paastonnut. Ei mitään selitystä asialle. Ehkä tämä joskus selviää. Hiivan häätöä aion nyt kokeilla seuraavaksi. Jos se ei tepsi, niin sitten syy on muualla.

98Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 21:48

viisvitonen



Jukka kirjoitti:Niin olkoon näitten oireiden taustalla hiiva tai pahojen bakteerien liikakasvu tai mikä vaan mutta kyllä ne oireet ihan todellisia ovat. Mites Susanna, onkos sulta todettu esim. verensokerin tai kortisolin heittelyä? Mulle tuli välillä tosi kova makeanhimo, verensokeri heitteli jne. Onhan nämä oireet niin moninaisia, ettei lääkärit osaa näihin paljon mitään sanoa. Tietty itse voidaan kokeilla eri juttuja ja hyvä, jos jostain saadaan apuja.

Miten kortisolin heittelyä mitataan, sylkitestilläkö?

Mulla aikoinaan otettiin vain aamun verikoe ja 24 vrk testissä virtsan kokonaiskortisolimäärä, ei siis mitattu väliarvoja?

99Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 16 Helmi 2014, 22:00

viisvitonen



Esa kirjoitti:Hiivasyndroomaa ei tunneta. Hiivoja kuuluu olla suolessa, ja suolistoflooran häiriöt voivat aiheuttaa hiivojen liiallista runsastumista, mutta muilta osin hiivasyndrooman kuvaukset viittaavat psykosomaattiseen oireiluun. Ei kannata käyttää mitään suolta ärsyttäviä normaalista ruokavaliosta poikkeavia konsteja yrityksenä korjata suoliston mikrobitasapaino. Sokerin välttämisestä sen sijaan on pelkkää hyötyä kelle tahansa.

Ei kait siitä kauaa taida olla kun IBS:kin vasta keksittiin tai hyväksyttiin mutta vain liki "tuntemattomaksi kaatopaikka" suolistotaudiksi poissulkien vain tunnetut suolistosairaudet
joten IBSää on sitten se loput mitä jäi? :-)

Joten jospa hiivasyndroomakin puhkeaa viralliseksi taudiksi kunhan ohutsuoltakin aletaan paremmin sisältä tuntea?

EIkös ainakin kilppari vajis ja stressihormoni kortisoli vaikuta suoraan suoliston toimintaan heikentäen sen puolustusta joten villit huonot bakteerit, sienet tms pääsee leviään ties minne?

100Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 4 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ma 17 Helmi 2014, 19:19

Esa

Esa
Admin

Hiivasyndrooman kuvauksissa on paljon ilmiselvästi virheellistä asiaa. En oikein jaksa uskoa, että sieltä pohjalta löytyisi jotain ihan todellista. Jos on aihetta testata hiivojen määrä suolessa, siihen on ulosteviljely. Hiivat eivät leviä suolesta muualle kehoon. Hiivat ovat normaali ja luonnollinen osa meidän ekosysteemiämme ja niitä on iholla, ruuansulatuskanavassa ja kaikilla ulkomaailman kanssa tekemisissä olevilla pinnoilla. Ne voivat runsastua liiaksi, jos bakteerit syystä tai toisesta vähenevät liiaksi ja sitä varten on olemassa hiivalääkkeitä. Mutta jos ei ole havaittu hiivainfektiota niin sitten ei kannata niillä vaivata päätään.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 4 / 6]

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa