Ei länsimainen lääketiede tunne paljon mitään - olen huomannut sen.
Olen kärsinyt Intian matkan jälkeen blastochystis hominis ja entamoeba histolytica -parasiiteista ja kaikenlaisista vatsaongelmista sen jälkeen. Lääkärit väittävät, että ne paranevat perusterveillä itsestään. Ei ole parantunut, enkä ole ollut terve matkan jälkeen. Antibiootista, jonka sain (vasta!) 2 vuotta sairastumisen jälkeen, huolimatta BH oli yhä suolistossa. Suomi24-sivuilla on pitkä keskustelu asiasta, kuinka Blastochystis Hominis aiheuttaa oireita, vaikkei niin pitäisi länsimaisten lääkärien mukaan olla. Tuntuu liian usein, että he eivät ole ihan rehellisiä ja katso faktoja silmiin, vaan lukevat vain oppikirjojaan, joiden tieto muuttuu ajan kanssa (hitaasti). Kai ihmisten täytyy matkustaa vielä vuosikymmen eksoottisiin maihin, että lääkärit täällä herää tosissaan.
Minulla oli selkeät hiivatulehduksen oireet 3 pv. antibioottikuurin (21.12.2013) jälkeen. Nivelkivut myös palasivat samalla. Kun söin Tre Örter -parasiittien häätökuurin tammikuussa, nivelkivut katosivat, mutta tulivat viikkoa myöhemmin takaisin. Samalla tuli takaisin hiivatulehdus alapäähän. Hiiva usein elää parasiittien kylkiäisenä.
Voihan sitä ajatella, että ovat sattumaa, mutta kun lukee suomalaisilta ja ulkomaisilta sivuilta laajalle levinneen hiivan oireet, niin sieltä löytyy linkki.
Anteeksi, mutta itselläni on jo ajat sinne mennyt luottamus lääkäreihin, eikä se palannut takaisin tänäkään vuonna, kun siellä kävin. Kehoitus oli vain tyytyä tilaansa, kun "olet tulossa vanhaksi" (40v.) En valitettavasti koe olevani vielä vanha, enkä aio luovuttaa. Jokainen voi tietenkin toimia, miten itse haluaa.
Se, että suolistoni on "kovilla" jonkin aikaa - kun syön ensimmäistä kertaa elämässäni todella terveellisesti itse tehtyä ruokaa, ja otan 2 päivänä vahvaa yrttiä, jonka jälkeen pehmeitä suolta tukevia yrttejä, ja sitten taas 2 päivää vahvaa, jonka jälkeen maitohappobakteereita - tuskin kaataa suolistoani huonoon suuntaan. Uskon päinvastaiseen.
En usko, että nivelkipuni ovat psykosomaattisia.