IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Antibioottikuuri ja IBS?

+7
Pazeus
Sanna
iluvatar
Jukka
Mikimi
Esa
viisvitonen
11 posters

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 2 / 6]

26Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ma 22 Heinä 2013, 10:20

viisvitonen

Esa kirjoitti:Fibromyalgia ja IBS ovat niin läheistä sukua, että ei mitään fibro-oireita voi IBS:tä pois sulkea vain siksi, ettei fibroa ole diagnosoitu. Voisi sanoa - maallikkonäkemyksenäni - että ensin tulee IBS eli vatsavaivat, sitten pikku hiljaa kaikkea muuta oireilua, ja sitten kun oireiluun lopulta kuuluu myös laaja kipuilu, nimetään sairaus uudestaan fibromyalgiaksi...

"ensin tulee IBS eli vatsavaivat"

Siis tarkoitat suolistovaivat?

En saa nyt sittenkään oikein kuvaa miten fibromyalgia mun tapauksessa sopisi, toisi "lisäarvoa", toki suolisto- ja vatsavaivoja ollut pitkään vaihtelevasti ja lisäksi sitten tällaisia säteilykipuja -aristuksia rintaan ettei paita kärsi pitää mutta nehän taitaa olla sen vagushermon oireita.

Tää poskiontelo-riesan pitkään vanuminen ihmetyttää ja siihen liittyvä palelu mutta kilpparin vajis selittäisi paljon varsinkin kun runsaan (IBS/C) kuitusyömisen takia voi thyroxin lääkkeen imeytyminen olla nyt heikentynyt?

27Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 23 Heinä 2013, 07:36

Esa

Esa
Admin

Kyllä se poskiontelotulehdus varmaan viluttaa ihan siksikin että on tulehdus.

Ihon kipuilulla ei varmastikaan ole mitään tekemistä vagushermon kanssa. Se seurailee ruuansulatuskanavaa ja tulee lähelle pintaa vain kaulan alueella.

Nähdäkseni siis IBS ja fibromyalgia eivät ole eri sairauksia, vaan saman oireilun eri muotoja. Fibromyalgiaksi sairaus diagnosoidaan vain kun kipukriteerit täyttyvät, mutta muun kuin kivun osalta fibron tyypilliset oireet voidaan yhtä hyvin lukea IBS:n tyypillisiksi oireiksi.

28Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ti 23 Heinä 2013, 21:00

viisvitonen

Esa kirjoitti:Kyllä se poskiontelotulehdus varmaan viluttaa ihan siksikin että on tulehdus....

Niin mutta olen jo 3 tulhduksen torjunta antibiokuuria jo syönyt....

Joo näin yritän jaksaa itsekin uskoa mutta jotenkin tuntuu aina vaan vahvemmmalta kytky syömiseen eli joko vatsan ja suoliston reakoinnilla olisi syy seuraus lös poskionteloon ja siten vilutukseen?

Oishan se jännä kuvio että ärtynyt IBS suolisto saisi jonkun kytkyn kautta myös samanaikaan limakalvoärsytyksen aikaa poskinteloissa limakalvoilla!

Kokemuksia IBS (vatsan/suoliston)huonojen aikoijen yhtaikaiseen (seuraamus) tuntemuksiin myös päässä? Pääkipua tms?

29Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 24 Heinä 2013, 06:59

Esa

Esa
Admin

Sellainen yhteys ilmeisimmin on, minkä aiemminkin sanoin, että suolen riehaantuminen riehaannuttaa muutkin autonomisen hermoston säätelemät toiminnot ja mulla alkaa usein nenä valua. Jos poskiontelon rööri on tukossa, sen limakalvon turpoaminen aiheuttaa painetta, joka tuntuu päänsärkynä.

Ei antibioottikuurit noita aina korjaa. Oletko käynyt jo oikealla korvalääkärillä? Yleislääkärin eväät on äkkiä syöty. Avaava lääkitys saattaa auttaa, tai sitten voi vaatia punktion, tai useampiakin. Mutta se on tehtävä mikä on tehtävä, että saadaan möhnä pois ja viemäröinti taas toimimaan. Se on asiantuntijan tehtävä katsoa mitä siellä on ja mitä se vaatii. Ei kannata antaa pitkittyä suotta, ettei leviä muihin sivuonteloihin.

30Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 24 Heinä 2013, 11:25

viisvitonen

Esa kirjoitti:Sellainen yhteys ilmeisimmin on, minkä aiemminkin sanoin, että suolen riehaantuminen riehaannuttaa muutkin autonomisen hermoston säätelemät toiminnot ja mulla alkaa usein nenä valua. Jos poskiontelon rööri on tukossa, sen limakalvon turpoaminen aiheuttaa painetta, joka tuntuu päänsärkynä.

Ei antibioottikuurit noita aina korjaa. Oletko käynyt jo oikealla korvalääkärillä? Yleislääkärin eväät on äkkiä syöty. Avaava lääkitys saattaa auttaa, tai sitten voi vaatia punktion, tai useampiakin. Mutta se on tehtävä mikä on tehtävä, että saadaan möhnä pois ja viemäröinti taas toimimaan. Se on asiantuntijan tehtävä katsoa mitä siellä on ja mitä se vaatii. Ei kannata antaa pitkittyä suotta, ettei leviä muihin sivuonteloihin.

Onko tuohon suolen riehaantumisen oireisiin, kytkyhin antaa jotain linkkiä tutkimukseen tms?

Kaiketi juuri nenän rööri on tukossa sillalailla kuitenkin ettei sieltä koskaan tule mitään mutta joku/jotkin saa limakalvot sen verta turpoamaan että syntyy kipua ja erikoista että välillä kipupuoli vaihtelee vas ohimo, oik ohimo jne ja siis myös kylmän tuntua, herkästi huomaa vedon ja palelee ilman puseroa/sukkia jne (täs kilppariyhteys ja en ole vielä nyt käynyt lääkärissä kun nosti thyrox-lääkettä ja seuraan..)?!

Olen käynyt kahdesti ja nyt viimeksi sanoi että jos ei 3 kuuri auta niin sitten piikille huuhteluun mutta mitä sieltä huuhdella kun siellä ei ole mitään mikä tulis huuhtelussa pois? Tää täs just ihmetyttää ja mietityttää että onko sittenkin takana vatsa/suolisto....

31Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 24 Heinä 2013, 12:10

Esa

Esa
Admin

Ei ole antaa mitään tutkimusta tuosta. Se mainitaan monessakin paikassa, että sympatikotonia kuuluu IBS:n tai ainakin fibron oireisiin, mutta muuten päättelen vain omasta oireilusta.

Se, ettei sieltä valu mitään on justiin se ongelma. Huuhtelulla saadaan rööri auki ja limakavoilta tulehdusmöhnät pois. Mutta tietty ensin koitetaan lääkkeillä. Mulla on poskiontelot vaivanneet paljonkin, mutta nyt viime vuosina ovat onneksi pysyneet auki.

32Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 24 Heinä 2013, 14:07

viisvitonen

Esa kirjoitti:...

Se, ettei sieltä valu mitään on justiin se ongelma. Huuhtelulla saadaan rööri auki ja limakavoilta tulehdusmöhnät pois. Mutta tietty ensin koitetaan lääkkeillä. Mulla on poskiontelot vaivanneet paljonkin, mutta nyt viime vuosina ovat onneksi pysyneet auki.

Ahaa, oliko sullakin oireet että päivittäin saattoi kivun puoli/paikka vaihdella
esim vasen ohimokipu ja sitten vain oikea ohimokipu vai
oliko sulla vain toispuoleinen kipu koko ajan?

Ajan takaa sitä että tuleeko kivun syy jatkuvasti poskiontelon sisältä
vai jonkun muun rytmin mukaan esim juuri ruuansulatuksen oireiden mukaan ja kivun kesto ajottainen sen mukaan miten esimm suolisto kipuilee.

Mulla on tänään ollut aamusta asti vasen poskiontelo/ohimojomotusta kun taas suolistossa kipua ollut molemmin puolin vatsaa eritoten oikealla (nouseva paksusuoli).

33Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Ke 24 Heinä 2013, 14:43

Esa

Esa
Admin

Kipu tyypillisesti säteilee. Mulla sattuu joskus päälaki, joskus hampaat. Usein tuntuu silmän takana.

Puolen vaihtuminen viittaa arvatakseni siihen, että ongelmaa on kummankin puolen onteloissa. Tai ehkä seulalokeroista säteilee kummallekin puolelle.

34Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? To 25 Heinä 2013, 19:27

viisvitonen

Esa kirjoitti:Sellainen yhteys ilmeisimmin on, minkä aiemminkin sanoin, että suolen riehaantuminen riehaannuttaa muutkin autonomisen hermoston säätelemät toiminnot ja mulla alkaa usein nenä valua. Jos poskiontelon rööri on tukossa, sen limakalvon turpoaminen aiheuttaa painetta, joka tuntuu päänsärkynä.

Joo tosta avaavasta lääkkeestä tuli mieleen Duact -pilleri joka auttaa muutamaksi tunniksi eli avaa röörit. Sieraintasolla mulla aina toinen puoli auki, vaihtelee kaiketi luonnostaan? Duacthan jollakin lailla rauhoittaa keskushermostoakin
kaksoislääkkeen, piristävän ja rauhoittavn vaikutuksesta, joten tuolloin duactin "alaisena" ei huomaa kipuja ja jaksaa! :-)

Kaiketi liki bentsoja vastaava lääke ja bentsoillahan IBS:ääkin voidaan lyhytkestoisesti auttaa, helpottaa, ei korjata?

Pitää alkaa kerätä rohkeutta punkteeraukseen kun ei oikein muukaan taida auttaa enää, jos sekään....

35Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? To 25 Heinä 2013, 19:48

Esa

Esa
Admin

Duact ja muut nenän limakalvoja supistavat lääkkeet ovat kiihdyttäviä. Itse menin joskus tosi huonoon kuntoon pseudoefedriiniä sisältävästä lääkkeestä. Sain siitä takykardiakohtauksia ja voimat oli ihan pois, eikä kukaan tajunnut että se johtuu nuhalääkkeestä. Mulle ne ei vaan sovi. Ne ovat kyllä tehokkaita supistamaan nenän limakalvoja, mutta niitä ei voi käyttää pitkään. Siksi ne ovat vain tilapäisratkaisu siksi aikaa kun paremmat konstit saadaan tehoamaan. Kortisonitipat ovat tehokkaita pitämään ontelot auki, jos ongelma on toiminnallinen, mutta eivät tiettykään käy jos on bakteeri-infektio.

Punktio on ajatuksena hurjempi kuin käytännössä. Se väliseinä puudutetaan tunnottomaksi, eikä tarvita edes neulaa siinä. Ei se satu kun siitä mennään läpi. Ontelossa tietty tuntuu painetta ja on se vähän hurjan tuntuista kun niin voimalla operoidaan nenässä, mutta kyllä minusta joku hampaan poisto rankempi juttu on.

36Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? To 25 Heinä 2013, 19:59

viisvitonen

Esa kirjoitti: Duact ja muut nenän limakalvoja supistavat lääkkeet ovat kiihdyttäviä. Itse menin joskus tosi huonoon kuntoon pseudoefedriiniä sisältävästä lääkkeestä. Sain siitä takykardiakohtauksia ja voimat oli ihan pois, eikä kukaan tajunnut että se johtuu nuhalääkkeestä. Mulle ne ei vaan sovi. Ne ovat kyllä tehokkaita supistamaan nenän limakalvoja, mutta niitä ei voi käyttää pitkään. Siksi ne ovat vain tilapäisratkaisu siksi aikaa kun paremmat konstit saadaan tehoamaan.

Joo sama huomio kun söin muutaman päivän peräkanaa niin tuli karmee "krapula" ja nyt syön vain pakon edestä silloin tällöin?

Esa kirjoitti:
Kortisonitipat ovat tehokkaita pitämään ontelot auki, jos ongelma on toiminnallinen, mutta eivät tiettykään käy jos on bakteeri-infektio.

Tää on se tympee juttu, tilanne, kun ei ole selvyyttä mistä kyse tai molempia em. hoitokeinoja käytetty vaan tauti ei vaan parane, poistu?!

Esa kirjoitti:
Punktio on ajatuksena hurjempi kuin käytännössä. Se väliseinä puudutetaan tunnottomaksi, eikä tarvita edes neulaa siinä. Ei se satu kun siitä mennään läpi. Ontelossa tietty tuntuu painetta ja on se vähän hurjan tuntuista kun niin voimalla operoidaan nenässä, mutta kyllä minusta joku hampaan poisto rankempi juttu on.

Kiitos toi oli hyvä vertaus ja helpottava! :-)[/quote]
[/quote]

No jospa vi siblin kohta poistaisi kaikki vaivat? Wink 

37Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 26 Heinä 2013, 03:55

Sanna

Sanna
Admin

Tietääkö kukaan muuten että häädetäänkö helikobakteeri antibiooteilla?

Olen menossa Gastropanel tutkimukseen lähiaikoina, jos saan lääkäriltäni tähän ko. tutkimukseen lähetteen. Käsittääkseni tuossa selviäisi myös tuo helikobakteeri? Plus kaikkea muuta. Ajattelin kokeilla tuota tutkimusta, jos sieltä ilmenisi vähän enemmän suoliston kunnosta. Pelottaa vaan jos löytyykin esim. heliko mikä vaatisi antibioottikuuria. Olen aina saanut mahani tajuttoman kipeäksi pitkiksi ajoiksi antibiooteista. Nyt en tosin moneen vuoteen ole joutunut niitä syömään. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

38Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 26 Heinä 2013, 04:52

Mikimi

Mikimi

Sanna kirjoitti:Tietääkö kukaan muuten että häädetäänkö helikobakteeri antibiooteilla?

Olen menossa Gastropanel tutkimukseen lähiaikoina, jos saan lääkäriltäni tähän ko. tutkimukseen lähetteen. Käsittääkseni tuossa selviäisi myös tuo helikobakteeri? Plus kaikkea muuta. Ajattelin kokeilla tuota tutkimusta, jos sieltä ilmenisi vähän enemmän suoliston kunnosta. Pelottaa vaan jos löytyykin esim. heliko mikä vaatisi antibioottikuuria. Olen aina saanut mahani tajuttoman kipeäksi pitkiksi ajoiksi antibiooteista. Nyt en tosin moneen vuoteen ole joutunut niitä syömään. Smile

Terveyskirjaston sivulta tämä "Helikobakteerin häätöhoito kestää viikon. Hoitoon kuuluu kolme lääkettä: tehokas mahan haponeritystä salpaava lääke ja kaksi eri antibioottia (tavallisesti klaritromysiini ja amoksisilliini). Hoidon jälkeen jatketaan haponeritystä salpaavaa lääkitystä useita viikkoja. Helikobakteerin häädön onnistuminen varmistetaan sopivalla testillä kuukauden parin päästä hoidosta. "

Ps. Katsoiko kukaan sitä Prisma ohjelmaa jossa puhuttiin kuinka monien lasten autismikin on puhjennut antibioottikuurin seurauksena kun heidän vatsansa on alkanut voimaan huonosti. Eli silloin väärät bakteerit pääsee valvaat suolistossa. Aivan uskomatonta kuinka suolistonbakteerit vaikuttavat! Itselle tuli vaan mieleen, että johtuukohan monella meistä se että ahdistaa tms, niistä suolistonbakteereista eikä niin että ahdistus saisi aikaan mahavaivoja...ääh monimutkaista:D

39Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 27 Heinä 2013, 08:17

Jukka

Katsoin sen dokumentin, kiitos vinkistä! Niin, jos pahat suolistobakteerit voi aiheuttaa lapsille autismia, miksei myös näitä psyykenongelmiakin. Joka tapauksessa probiooteilla kannattaa varmaan tasapainottaa suoliston bakteerikantaa, eikä pahoja bakteereja kannata ruokkia esim. liialla makeansyönnillä. Täytyy vaan toivoa, ettei sairaistuis, ettei joutuis enää antibiootteja syömään.

40Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 27 Heinä 2013, 10:55

Esa

Esa
Admin

Helikon häätö on tosiaan antibioottikuuri, mutta kyllä se kuitenkin paljon pahempi on antaa sen olla.

Suolistobakteereilla on varsin suuri vaikutus elimistöömme ja toisaalta myös stressin tapaiset häiriötekijät vaikuttavat suolistoflooraan. Suolistobakteerimme ovat olennainen osa meitä itseämme, eivät meistä erillisiä olioita. Ja niitä on soluina laskien kymmenen kertaa enemmän kuin "omia" solujamme. Antibioottikuuri on niille massamurhaa, eikä sellaiseen pitäisi mennä niin kevyesti, varmuuden vuoksi, kuin takavuosina ja jotkut lääkärit vielä nykyäänkin. Mutta jos on kunnon baktreeri-infektio, kyllä silloin antibiootin hyödyt voittavat haitat.

41Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 27 Heinä 2013, 16:03

Sanna

Sanna
Admin

Huhhuh, aika hurjalta kyllä kuullostaa tuo helikon häätö. Tosin en tiedä edes vielä onko minulla sitä, vai ei. Toivon ettei ole! Very Happy En ole itse syönyt antibiootteja vuosiin enää mihinkään.

Tuntuu kyllä todellakin siltä että nykyäänkin vielä noita antibiootteja tungetaan jokaiseen flunssaan ja yskään lääkkeeksi. Monet tuttavani vetävät useita antibioottikuureja vuodessa, lapsiaan myöten. Hurjaa kuunnella sivusta sitä menoa. Itsellä oli lapsena hurjasti antibioottikuureja ja on epäilty että se on osasyy nykyisiin vatsavaivoihin. Varsinkin kun tuohon aikaan ei vielä kehotettu syömään maitohappobakteereja kuurin tueksi. Pitää tosiaan toivoa ettei mitään helikoa löydy.

https://ibs-foorumi.palstani.com

42Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 02 Elo 2013, 11:13

viisvitonen

Käyty taas lekurit, labrat ja poskionteloröntgenit ja kaikki ok?! :-)

Siis mitään vihjettä poskiontelotulehduksesta joten ei kuuria eikä edes kortisonia enää.

Jospa todellakin IBS syynä joka jotenkin peilaa päähän ja sieltä heijaste jotenkin poskionteloihin ja lämmönsäätelyyn?

No kyllä punkteeraus vielä harkissa parin vkon päästä muttei sitäkään tyhjän takia viitsisi "kärsiä"....

Ja kilpparin annoksen nosto (0,15 thyrox) toi hyvät arvot: tsh 0,8 ja t4 v 21 eli tääkin ok.

43Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 03 Elo 2013, 08:24

Pazeus

Antibiootteja turvallisempi tapa ylläpitää terveyttä on hankkia ruokavaliosta tai sen täydentäjistä paljon polyphenoleja jotka estävät oxidaatiota ja tulehduksia sekä tehostaa elimistön omaa vastustuskykyä.

44Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 03 Elo 2013, 19:48

viisvitonen

Pazeus kirjoitti:Antibiootteja turvallisempi tapa ylläpitää terveyttä on hankkia ruokavaliosta tai sen täydentäjistä paljon polyphenoleja jotka estävät oxidaatiota ja tulehduksia sekä tehostaa elimistön omaa vastustuskykyä.

Joo, ainakin marjoja tulee syötyä

http://www.pronutritionist.net/jarjestysta-polyfenoleihin/

45Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 04 Elo 2013, 09:54

StellaB

Tehdäänköhän tota Gastro Panel tutkimusta julkisella puolella ollenkaan. Mitähän mahtaisi maksaa yksityisellä. Olo alkaa olemaan melkoisen kehno taas vaihteeksi.

46Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Su 04 Elo 2013, 14:59

Mikimi

Mikimi

StellaB kirjoitti:Tehdäänköhän tota Gastro Panel tutkimusta julkisella puolella ollenkaan. Mitähän mahtaisi maksaa yksityisellä. Olo alkaa olemaan melkoisen kehno taas vaihteeksi.

kyllä niitä tehdään julkiesllakin puolella. Minulle lääkäri sanoi ettei usko että sillä tutkimisella on apua minun oireesini , sillä omat vaivani paikallistuu suoliston alueelle ei vatsan. Mutta kysykää ihmeessä lääkäriltä jos sellaiselta tuntuu!

47Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 09 Elo 2013, 18:34

viisvitonen

Nyt oli "pakko" suostua lekurin toiveeseen punkteerauksesta eli poskinonteloiden huuhtelusta ja h-hetki vkon päästä torstaina huh huh :-)

Pakkohan sekin on kokea ja kokeilla kun oireet jatkuu mutta ihme on jos punkteeraus poistaisi ylipäätään kun ei tunnu posket "nesteisiltä" pikemmin ajoittaista allergiaa kun röntgenlekurinkin uusi lausunto että vas putipuhtaampi mitä ed kerralla keväällä ja oikea vain lievää limakalvon paksunnosta.

Jos siis ei auta niin alan todella uskoon GI-putken (vatsa, suolisto) jotenkin ärsyttävän poskionteloita (kipu poski/ohimo/päälaki, palelu, äänen käheys, yskitys, väristyksiä jne) ilman että poskionteloista tulee juurikaan mitään (no pari kertaa tullut kirkasta nestettä muutaman niistäisyn eli merkki että jos siellä jotain niin se pääsee uloskin?)!

Suoli toimii ja vi sibliniä menee 2 x vrk ok.

ps. uutta siis tää korkea kortisoli 917 !?

48Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 16 Elo 2013, 06:03

Esa

Esa
Admin

Toivottavasti huuhtelusta on apua.

Minä näkisin yhteyden IBS:ään siinä, että herkistyy kaikelle ja kaikki ärsyttää nenän limakalvoja. Plus tuo autonomisen hermoston aiheuttama nenän tippuminen. Justiin edellispäivänä oli kunnon kohtaus, missä ripulin lisäksi pulssi tikitti muutaman tunnin toisella sadalla ja nenä valui solkenaan. Mulla on nyt onneksi viime aikoina ontelot pysyneet auki kumminkin.

49Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? Pe 16 Elo 2013, 21:25

viisvitonen

Pukteeraus koettu ja tulos - ei onnistuneet?! Neula meni siististi ruston läpi mutta mitään ainetta eivät saanet sisään saatikka ulos huuhdelluksi ja yrittivät 3 kertaa vielä. Joka kerta tuli raju polte tuska ontelo sisälle?!

50Antibioottikuuri ja IBS? - Sivu 2 Empty Vs: Antibioottikuuri ja IBS? La 17 Elo 2013, 07:07

Esa

Esa
Admin

No on se sitten melko tukkoinen tiehyt. Meneekö kirurgiaksi?

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 2 / 6]

Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa