Kai sitä voi hapot puskea vatsasta ylös vaikka läppä ei vuotaisikaan. Kun läppä on löysä, asialle ei vaan itse voi mitään. Näin itse ajattelen. Minulla on hampaatkin jo huonona kun hapot tekee niihinkin tuhojaan.
Onneksi vielä ei näy hampaissa mitään mutta tunnen kyllä. Saattaa tulla vielä kalliit remontit hampaisiin.
Mulla meni vuosia ennen kuin kuin opin elämään refluksin kanssa. Olin alkuaikoina ystäväni kanssa viikon lomamatkalla etelässä, mulla meni koko viikko ihan pilalle kun ylävatsa oli koko ajan niin pirun kipeä. Olin väsynyt ja todella huonovointinen. Jälkeenpäin ajatellen taisin voida huonosti kun joka aamu söin hirmuisen isot vehnäleivät aamupalaksi.
Mutta ajan kanssa kun ruokavaliosta on jäänyt pois kaikki leipä, kaikki vaalea höttöjauho, peruna, makaroonit jne. on olo parantunut huimasti. Eli siis kaikki mikä myös turvottaa, aiheuttaa myös refluksia. Minun olettamus. Joskus voin vähän syödä niin ei närästä.
Tomaatti ja kurkku sopivat minulle, toisillehan ne eivät sovi.
Nyt kun saisin tuon suoliston toimimaan "kiltisti", olisi elämä helpompaa.
Ja lisäksi kun saisi nuo jatkuvat vatsakivut pois, olisi elämä ihanaa
Minulla on niin paljon kipuja ja vaivoja, joihin lääkärit eivät ole osanneet sanoa mitään. Refluksinkin sain selvittää ihan itse. Nyt nämä vatsakivut ovat mysteeri. Ja olen jo pari vuotta asiaa yrittänyt selvittää mutta kivut vain jatkuu. On siis aikoja kun suolen toiminnassa ei ole mitään vikaa mutta vatsa on vaan kipeä. Lantionpohjan lihasten ylikireytenä sitä hoidetaan mutta apua ei vaan tunnu tulevan. Tuon vaivan kanssa olen jo niin masentunut kun kivutonta päivää ei ole. Ja kun ei edes tiedä missä vika.
Olipa avautuminen..