IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Low FODMAP diet - android sovellus

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Low FODMAP diet - android sovellus Empty Low FODMAP diet - android sovellus Ma 18 Helmi 2013, 00:29

iluvatar



Jos ette ole vielä törmännyt niin android puhelimiin on saatavilla tällänen lista FODMAP ruuista ja niiden rajoituksista IBS hoitoon. Mainostelen tätä täällä siitä syystä, että olen itse suomentanut hänelle kaikki ruoka-aineet (ihan vapaaehtoisesti) ja olisi kiva, että mahdollisimman moni saisi siitä hyödyn Smile Aika paljon oli kyllä amerikkalaisia ruokia, mutta esim kasvisten ja sellaisten kanssa se on hyvä ostosreissulla ja ruoanlaitossa. Jos ei näy suomeksi niin se johtuu siitä, että puhelimen kieli on joku muu kuin suomi.

Olisin laittanut linkin, mutta uusilla jäsenillä on joku karanteeni näköjään. Play storesta löytyy hakemalla FODMAP

2Low FODMAP diet - android sovellus Empty Vs: Low FODMAP diet - android sovellus Ma 18 Helmi 2013, 09:49

Sanna

Sanna
Admin

Linkkejä pystyy lisäämään tekstiin ihan tekstinä! Eli ei sinänsä ihan linkkeinä. Ei olla löydetty asetuksista vielä sitä kohtaa, missä tuohon voisi vaikuttaa. Mutta jos halusi ihan linkkinä laittaa tekstin mukaan, piti linkki laittaa joidenkin koodien sisään. Pitää selvitellä tämä asia vielä, että miten toimii ja mikä se koodaus oli siinä ympärillä.

Eli ei kannata yrittää käyttää tuota lisää linkki kohtaa vaan kirjoittaa linkin ihan perustekstinä, niin päästään ainakin katselemaan linkkejä, vaikka se pitääkin sitten kopioida ja liittää.

En tosiaan ole rajoittanut tätä toimintoa itse, se on kai ollut ihan oletuksena. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

3Low FODMAP diet - android sovellus Empty Vs: Low FODMAP diet - android sovellus Ma 18 Helmi 2013, 11:17

iluvatar



Juu ei se haittaa Smile Luovutin ehkä vähän helposti, tässä uusintayritys

play.google.com/store/apps/details?id=com.seancolombo.fodmap&feature=nav_result&hl=fi

4Low FODMAP diet - android sovellus Empty Viljat FODMAP ? To 14 Maalis 2013, 09:21

viisvitonen




Mulla sellainen kuva siis että viljat (=tärkkelyssokeri)
saisi vatsan/suolen sekaisin, ärtymään jotenkin ja
jopa päänkin eli nukun huonosti jos syön (paljon) ruis/vehnä tms viljoja?

Olin liki vkon syömättä ruisleipää enkä juuri muitakaan viljoja niin
unet parani mutta eilen piti juhlia niin tietty iso pizza ja yöunet harakoille?!

Paksu/peräsuolisto on ollut sinänsä ok viime viikot Pegorionin ansioista (2 vkoa) ja nyt syön Lepicolia

Yleensä siis vatsaa/suolistoa turvottaa kurisee pieruttaa jne ja lopulta usein sitten menee ummetukselle, kovaksi.

Ripulia hyvin harvoin

Laktoosi ei sovi mulle ja ainakaan 90-luvulla ei todettu keliakiaa, mutta luulen että joku gluteeni-herkkyys sopisi mulle?

Välillä alkaa kivut vatsassa vaikka vain vettä joisi Smile ?!

Keskiselkäkipua, vas alakylkikipua sekä lopulta jomotus kesk rintaa. Usein tulee valtava määrä röyhtäsyjä 1-2 h ?!

VAtsaan sattuu harvoin mutta kuitenkin joskus ja perinteistä polterefluksiakin mulla ei juurikaan.

Eilen siis vatsatähystyksessa ja tulos kaikki OK ?! (paitsi näytepalatulokset 2 vkon päästä)

Paksusuolikin tähystetty ja ok

Olen siis ihan pihalla mikä mua vaivaa :-)

No onneksi tää tähystäjälekuri sanoi että voisin loptettaa Nexium (PPI-lläke) syönnin jota
olen syönyt vuosia ja eritoten viimeiset puoli vuottaa 2 x 20, joten yksi syys voi olla vuosien saatossa
liian heikko vatsahappo ja siten kenties joitakin pöpöpjäkin vatsassa ja suolistossa?

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa