En löytänyt viestiäsi jossa kerroit tarkemmin kuinka käytitkään ppi-happosalpaajaa ja oliko niin että joka päivä yksi ja joku päivä otat toisenkin eli yht 2 kpl?Esa kirjoitti:Käytän itse lääkitystä, joka pitää mahahapot melko vähissä, enkä ole huomannut selviä vaikutuksia suolen toimintaan.
Miten olen tähän päätynyt? Tunnetko jotenkin oireet jos olet ilman, siis vatsalaukussa, ruokatorvessa (rinnassa) vai jopa nielussa asti?
Itse söin jonkun aikaa yhtä/ vrk ja nyt olen ollut ilman ja taas jotenkin kuvittelen että suolistokivut (paksuolen mutkat ja väli) olisi pahentunut, mutta kuten itsekin yllä kerrot ettei ppi-lääkityksellä pitäs olla suolistoon eritoten paksusuoleen mitään vaikutusta (paitsi turvonnut / täysi vatsalaukku saattaa painaa paksusuolta)?
(no ehkä ne mineraalien huono sulaminen/imeityminen heikkohappoisessa vatsassa?)
Mielestäni minua ei närästä rinnassa keskellä (rinnan korkeudella kyljissä kyllä silloin tällöin, heijaste suolistosta?) mutta nieluun kurkkuun kaulaan tulee aristusta ja ääni menee käheeksi/painoksiin mutta tähän voi olla syynä tää mun poskiontelon tulehdus?
Eli syödäkö ppi:tä vai ei ja millaisin annoksin? :-)