Mulla sellainen kuva siis että viljat (=tärkkelyssokeri)
saisi vatsan/suolen sekaisin, ärtymään jotenkin ja
jopa päänkin eli nukun huonosti jos syön (paljon) ruis/vehnä tms viljoja?
Olin liki vkon syömättä ruisleipää enkä juuri muitakaan viljoja niin
unet parani mutta eilen piti juhlia niin tietty iso pizza ja yöunet harakoille?!
Paksu/peräsuolisto on ollut sinänsä ok viime viikot Pegorionin ansioista (2 vkoa) ja nyt syön Lepicolia
Yleensä siis vatsaa/suolistoa turvottaa kurisee pieruttaa jne ja lopulta usein sitten menee ummetukselle, kovaksi.
Ripulia hyvin harvoin
Laktoosi ei sovi mulle ja ainakaan 90-luvulla ei todettu keliakiaa, mutta luulen että joku gluteeni-herkkyys sopisi mulle?
Välillä alkaa kivut vatsassa vaikka vain vettä joisi ?!
Keskiselkäkipua, vas alakylkikipua sekä lopulta jomotus kesk rintaa. Usein tulee valtava määrä röyhtäsyjä 1-2 h ?!
VAtsaan sattuu harvoin mutta kuitenkin joskus ja perinteistä polterefluksiakin mulla ei juurikaan.
Eilen siis vatsatähystyksessa ja tulos kaikki OK ?! (paitsi näytepalatulokset 2 vkon päästä)
Paksusuolikin tähystetty ja ok
Olen siis ihan pihalla mikä mua vaivaa :-)
No onneksi tää tähystäjälekuri sanoi että voisin loptettaa Nexium (PPI-lläke) syönnin jota
olen syönyt vuosia ja eritoten viimeiset puoli vuottaa 2 x 20, joten yksi syys voi olla vuosien saatossa
liian heikko vatsahappo ja siten kenties joitakin pöpöpjäkin vatsassa ja suolistossa?