IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Imodiumista

+8
Esa
nunnu85
marey
Gelsomina
Tuoski
Sanna
Jukka
Mikimi
12 posters

Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 3]

1Imodiumista Empty Imodiumista Ke 06 Helmi 2013, 13:08

Mikimi

Mikimi

Ajattelin vähän imodiumista kertoa, sillä veikkaan että moni jotka ripulipainotteisesta IBS:stä kärsii sitä napsivat. Itsekin useamman kuukauden ajan otin aina yhden tabletin arki aamuisin varmuuden vuoksi, no nyt sitten hoitaja kertoi että sitä ei tosiaankaan varmuuden vuoksi pidä pitkiä aikoja syödä, että jos joku teistä niin tekee niin lopeta Laughing Meinaan kuulemma voi ajan kanssa käydä niin että suolentoiminta hidastuukin lääkkeiden vuoksi ja ei sillai niinkun me toivottaisiin vaan niin että tulee jo ihan tukoksia Neutral

Kuulemma silloin tällöin, esim juhliin mennessä saa lääkettä nappailla varmuuden vuoksikin, mutta ei tosiaankaan ihan joka aamu. Tietysti kaikki täällä noudattavat sitten niitä omalta lääkäriltä saamiaan neuvoja ja kaikillehan ei varmaan tuo lääke edes sovi.

2Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Ke 06 Helmi 2013, 21:56

Jukka



Onhan se sinänsä hyvä lääke ja itsekin sitä silloin tällöin joudun ottamaan mutta sitä olen pohtinut, että aiheuttaako sen pitkäaikainen käyttö pahojen bakteerien liikakasvua ja sen myötä lisää ongelmia. Onhan ripuli tavallaan elimistön tapa hoitaa itseään ja jos se estetään lääkkeellä jääkö kaikki myrkyt jylläämään suolistoon. Question

3Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 07 Helmi 2013, 05:55

Sanna

Sanna
Admin

Joskus taidettiin Mikimin kanssa keskustella myös siitä, että voisiko imodiumin käyttö nostaa maksa-arvoja. Itselläkin joskus ollut jotain ihan pientä häikkää maksassa, mutta ei kuitenkaan mitään vakavaa. Miettinyt olen minäkin sitä, että edesauttaako tuo imodiumin käyttö juuri elimistön kuormittumista bakteereilla ja nimenomaan maksan kuormittumista. Keho kuitenkin aina yrittää puhdistautua ja voida paremmin, oli se syy ripulointiin sitten mikä tahansa.

Itselläni ei ole edes ollut mitään todellista ripulia pitkiin aikoihin. Joskus harvoin tulee vielä. Olen kuitenkin käyttänyt imodiumia nyt aika pitkään melko päivittäin saamaan wc-kerrat minimiin. Joka aamu silti maha toimii, vaikka olisi edellisenä päivänä neljäkin imodiumia ottanut. Kovaa se uloste on kyllä ollut useimmiten ja monesti saa veskissä aamuisin ravata.

Jospa tämä lääkkeen käytön lopetus nyt toisi takaisin vähän sen normaalimman tavan käydä veskissä. Pari päivää jo takana kokonaan ilman ja tänään meinasin myös olla ilman. Tosin nyt on ollu eilisestä asti ihan hirveitä ilmavaivoja kun menin tyhmänä syömään spelttimuroja = vehnämuroja. Joten pitää tunnustella että millä päällä maha nyt aamusta alkaa olemaan, että joutuuko imodiumiin turvautumaan täksi päiväksi. Yritys on kuitenkin kova olla ilman. Razz

https://ibs-foorumi.palstani.com

4Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 07 Helmi 2013, 06:14

Mikimi

Mikimi

Tuohon vielä että elimistö koittaa hoitaa itseään ripulilla niin jotenkin tajuan sen jos on vatsatauti tai syö jotain sopimatonta, mutta itselläni ainakin stressi ja pelko saa mahan sekaisin:D Toki myös jos syön jotain rahka-kerma-jäätelö herkkuja paljon, mutta siis uskon että tuollaisissa tapauksissa missä syy on jossain stressissä niin imodiumista ei mitään haittaa ole. Jotkuthan saa päänsäryn stressitilanteissa niin toiset saa vatsavaivoja.

Kuulemma jos normaalisti ohjeiden mukaan imodiumia syö niin ei pitäisi maksaan vaikuttaa, jos terve henkilö on. Luulen että nyt kun Sanna taukoa pidetään niin jos jotain on maksaan vaikuttanut niin tauko auttaa:)

5Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 07 Helmi 2013, 07:12

Sanna

Sanna
Admin

Tänään on varmaan pakko ottaa kohta kaksi imodiumia. On maha niin tajuttoman sekaisin tuosta eilisestä speltiltä, että ei tuu kylä töihin lähdöstä mitään. Olen käyny jo viis kertaa veskireissulla ja mahakivut on todella kovat. Sad Helv*tin speltti! Menee tää olo varmasti tän päivän jälkeen ohi, jos sitte huomisesta lähtien taas saisi mahan pidettyä kuosissa oikealla ruualla. Huhhuh mikä aamu!

https://ibs-foorumi.palstani.com

6Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 08 Helmi 2013, 16:04

Sanna

Sanna
Admin

Jeee! Tänään oltu taas koko päivä ilman imodiumia. Smile Ja itseasiassa on ollu jopa parempi olo mahassa kuin silloin kun on imodiumia ottanut. Meillä oli tänään jopa töissä sellainen tunnin mittainen palaverikin, minkä olin unohtanut mutta selvisin siitäkin ihan ilman imodiumia! Töiden jälkeen kävin viellä kaupoissa jne, olo on ollut tosi kevyt ja ihana. En tiedä sitten, että johtuisiko myös tuosta vsl#3-valmisteesta mitä otin sen 10 pussin kuurin juuri. Mistä tietää, mutta tänään oli hyvä päivä! Smile cheers

https://ibs-foorumi.palstani.com

7Imodiumista Empty Vs: Imodiumista La 09 Helmi 2013, 19:30

Tuoski



Sanna kirjoitti:Jeee! Tänään oltu taas koko päivä ilman imodiumia. Smile Ja itseasiassa on ollu jopa parempi olo mahassa kuin silloin kun on imodiumia ottanut. Meillä oli tänään jopa töissä sellainen tunnin mittainen palaverikin, minkä olin unohtanut mutta selvisin siitäkin ihan ilman imodiumia! Töiden jälkeen kävin viellä kaupoissa jne, olo on ollut tosi kevyt ja ihana. En tiedä sitten, että johtuisiko myös tuosta vsl#3-valmisteesta mitä otin sen 10 pussin kuurin juuri. Mistä tietää, mutta tänään oli hyvä päivä! Smile cheers

Hyvä, kiva kuulla välillä näitä positiivisiakin päiviä Smile loppuko kuuri jo muutes ?

8Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Su 10 Helmi 2013, 07:20

Sanna

Sanna
Admin

Tuoski kirjoitti:
Sanna kirjoitti:Jeee! Tänään oltu taas koko päivä ilman imodiumia. Smile Ja itseasiassa on ollu jopa parempi olo mahassa kuin silloin kun on imodiumia ottanut. Meillä oli tänään jopa töissä sellainen tunnin mittainen palaverikin, minkä olin unohtanut mutta selvisin siitäkin ihan ilman imodiumia! Töiden jälkeen kävin viellä kaupoissa jne, olo on ollut tosi kevyt ja ihana. En tiedä sitten, että johtuisiko myös tuosta vsl#3-valmisteesta mitä otin sen 10 pussin kuurin juuri. Mistä tietää, mutta tänään oli hyvä päivä! Smile cheers

Hyvä, kiva kuulla välillä näitä positiivisiakin päiviä Smile loppuko kuuri jo muutes ?

Loppu joo se vsl#3-kuuri. En sitten osaa sanoa oliko mitään vaikutuksia vielä. Ilam imodiumia olen pystynyt olemaan ennenkin tuon valmisteen käyttöä ja noita hyviä päiviä on ollut silloinkin. Eilen oli sitten taas hieman huonompi päivä yhden hyvän jälkeen. Piti ottaa töissä yksi imodium lopuilta kun mahaa väänsi ja piti kokoajan veskissä juosta.

Luulen että eilen laittoi masun kyllä sekaisin ihan täysin´jännitys, mikä tuli siitä, että mulle ilmotettiin aamusta että saatan joutua kassalle (missä en ole koskaan ollut, ainoastana käynyt lyhyen koulutuksen). Siihen lisäksi vielä työskentely toisella osastolla kuin omallani, jolloin oli vähän pasmat sekaisin jo muutoinkin. Tänään on vapaa, mutta vatsaa väänsi heti kun sängystä nousi. Ostin eilen jotain toisenlaista kauraleipää, missä on sitä hemmetin siirappia tosin. Muutaman pienen viipaleen otin ja selkeästi ei masu siitä siirapista tykkää. Sad En ymmärrä miksi leipiin pitää tunkea aina siirappia? Muutoin ainesosaluettelo oli ihan ok.

Mutta näin tarkkaa se on täällä mulla. Ja tuossa ruokavaliossa on pakko pysyä, jos kuvittelee vielä ulos ovesta lähtevänsä ja voisi ilman imodiumia välillä olla. Mutta mulla myös nuo kierron eri vaiheet vaikuttaa. Tämäkin vatsanväänne varmasti kertoo vaan tulevista kuukautisista taas. Saa nähdä meneekö maha ihan kuralle taas, niinkuin viime kuussa. Sad

Aika hukassa sitä tässä itekkin välillä on ja ärsyttää ihan todella paljon se, miten paljon hyvää ruokaa pitää jättää pois. Elämässä ei oikeastaan ole mitään luvallista nautintoa tällä hetkellä. Viimeksi kun tein niitä bataattiranskalaisia niin pystyin varmaan ekaa kertaa vuoden sisällä oikeasti pysähtymään sen ruokalautasen ääreen, että onpas HYVÄÄ ruokaa. Halusi ihan maistella niitä makuja ja söi tosi rauhallisesti. Muutoin se ruoka on tosi mautonta ja sitä syö lähinnä siksi, että ei nälkään kuolisi, mutta nautinto noista kaurapuuro, riisi ja kana ruuista on kaukana. Joten voin itse myös niin samaistua tuohon lauseeseen, ettei tämä ruokavalion rajaaminen ole oikotie onneen. Onnellisuus ei musta tule siitä että rajoitetaan, vaan siitä että vapautetaan. Eli sitä parempaa vatsantoimintaa odotellessa, jotta voisi joskus syödä jotain muutakin kun riisiä!

https://ibs-foorumi.palstani.com

9Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Su 10 Helmi 2013, 08:21

Mikimi

Mikimi

voi surkeus Sad On kyllä onnetonta tommonen ja tämmönen. Mä oikeesti niin kadehtin kavereitani jotka syö kaikkia kakkuja ja ruokia ulkona ja töissä ja niitten ei tarvi pelätä mitään..itte kituuttaa jollain leivälläkin töissä ja silti maha voi tulla kipeeks...tekis usein mieli olla syömättä kokonaan

ps. googlettein tossa vähän aika sitten englanninkielisiä sivuja niin kyllä esim usassakin imodiumia varalta syödään, mutta tietääkö joku millasia "oikeita" lääkkeitä ne tähän vaivaan syö kun jotenkin olen ymmärtänyt että jotkut ainakin jotain syö..

10Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Su 10 Helmi 2013, 09:29

Sanna

Sanna
Admin

Siis mitä itse olen tutkinut niin ihmiset syö erinäisiä mielialalääkkeitä, rauhottavia ja suolen toimintaan vaikuttavia lääkkeitä mm. imodium. En usko, että on mitään tiettyjä lääkkeitä juuri ibs:ään vaan ne on aika yksilökohtasia et mikä tehoaa hyvällä tavalla.

Librax taitaa olla aika yleinen mitä tähän lääkärit kirjottaa. Itsekin joskus sitä kokeilin, mutta mulla ei oo mitään muistikuvaa että vaikuttiko vai ei. Mun elämä oli sillon muutenkin niin sekasin ja stressaavaa vakavan masennuksen ja todella piinallisen parisuhteen takia, että varmasti tuon lääkkeen vaikutukset jäi sillon täysin huomaamatta. Nyt ehkä kiinnostaisi kokeilla tuota Libraxia uudelleen, kun elämä on aika mallillaan ja kaikki ympärillä tukisi parantumista.

Olen myös käsittänyt että monet syövät myös närästyksen hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, kuten Nexium. Sitäkin joskus kokeilin ja taisi se hetkellisesti jotain ehkä auttaa, mutta pidemmällä aikavälillä ei. Itselläni ei kuitenkaan taida olla kyse mistään vakavemmasta happovaivasta vaan lähinnä suoliston bakteeritasapainosta ja stressistä.

Tässä tänään mietin, että oma jännittyneisyyteni ja stressini johtuu kai hyvinkin lapsuudesta, jolloin olin todella todella arka ja jännitin ihan kaikkea kamalasti. Koulussa minua kiusattiin ala ja yläasteen ajan ja oma suhde omiin vanhempiin oli koko lapsuusajan vähän etäinen. Yksin on aina joutunut olemaan ja pärjäämään. Varmaanin tuollainen epävarmuus kasvaa peloksi ja jännitykseksi kropassa, mistä tulee kroonista monen vuoden jälkeen? Teini-iässä aloinkin sitten karsimaan sitä jännitystä alkoholilla, mistä ei seurannut yhtään sen parempaa. Tuli tehtyä paljon tyhmiä juttuja ja loukattua paljon ihmisiä. Mutta oln myös uhrina monesti varsinkin henkisesssä "väkivallassa".

Kai sitä ihminen jotenkin lopulta tuollaisen jälkeen jää jotenkin lukkoon, ja koko kroppa jää jännitystilaan ja lopulta sairastuu. Itse olen pähkäillyt tämän niin, että ainut keino oikeasti tervehtyä tästä on jonkinlainen syvällinen terapia. Lääkkeet voivat hetkellisesti viedä oireita pois, mutta se todellinen syy, mikä kai on siellä henkisellä puolella jää täysin hoitamatta.

Nyt kun elämä on mallillaan ja olen rauhoittunut todenteolla, "kasvanut aikuiseksi" niin huomaan itsessäni paljon samoja piirteitä, mitä minulla oli jo lapsena. Olen arka, jännitän, itsevarmuutta uupuu, olen epävarma enkä luota ihmisiin enkä asioihin helpolla. Mikään lääke tuskin näihin asioihin auttaa, se onnellisuus ja turvantunne pitää löytää sisältä itse. Hetkellisesti tätä olen kai kokenutkin jo, mutta sellaista täydellistä vapautumista negatiivisista kokemuksista saa kai vielä odottaa.

Tulipa avautuminen, mutta tässä vähän ajatuksiani pelkästä lääkehoidosta.

https://ibs-foorumi.palstani.com

11Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Ma 11 Helmi 2013, 15:00

Mikimi

Mikimi

niin se taitaa olla että joku tietty ihmistyyppi tän taudin helpommin saa tai ainakin siitä enemmän käsii..

12Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 28 Helmi 2013, 20:08

Gelsomina

Gelsomina

Ns. normaali-Imodiumista en tiedä, mutta mulla on ollut käytössä Imodium Instant, jonka voi ottaa ilman vettä. Tabletti sulaa suussa ja auttaa tosi nopeasti. Niitä pidän aina laukussa varalta mukana. Yleensä mulla ne auttaa n. 3 tuntia ja sitten voi oireita taas tulla. Eli se on sellainen hyvin tilapäinen apu ja sopii varmaan paremmin usein käytettäväksi kuin sellainen hitaampi, veden kanssa otettava Imodium.

13Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 08:48

Sanna

Sanna
Admin

Samat aineet siinä kai vaikuttaa kuitenkin, oli sitten veden kanssa otettava tai ei? Tilapäisesti sopii kaikki varmaan käytettäväksi, mutta ei päivittäin ja jatkuvasti. Tosin itsellä mennyt taas reilu viikko imodiumin kanssa kun maha taas niin tuhottoman sekaisin. Saa nähdä pääseekö tosta kierteestä koskaan eroon enää.

https://ibs-foorumi.palstani.com

14Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 09:07

Gelsomina

Gelsomina

Samat aineethan niissä on. Moni on mulle vaan valitellut sitä, että Imodiumista voi seurata pahaakin ummetusta tai "tukkeumaa", mutta mulle tuo Instant on sopinut tosi hyvin ja se on tosiaan kätevä mukana pidettävä "hätäapu" koska vaikuttaa nopeasti eikä tarvitse niellä sitä tablettia. Kun on noita Instanteja pitänyt laukussa niin ei ole tarvinnut miettiä, että oisko pitänyt joku tabletti ottaa etukäteen kun on johonkin lähdössä. Se on tuonut mielenrauhaa tosi paljon.

15Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 13:07

Mikimi

Mikimi

itse söin imodium plussaa vaikka kuinka kauan eikä sekään vatsaani kovettanut liikaa, silloin mielestäni vatsani toimi oikein mukavasti, mutta ei silti kai saa syödä joka päivä koska voi vähitellen kai saada aikaan sen et suolentoiminta hidastuu ja sitten vanhana ei toimi ollenkaan:I

16Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 17:29

Sanna

Sanna
Admin

Mikimi, oletko jo päässyt eroon imodiumista? Vai otatko edelleen? Itse olen joutunut nyt ottamaan taas niitä, kun menin syömään niitä maitojuttuja. Kaipa tässä taas kohta voi olla ilman kun pahimmat väännöt on ohitse. Tuntuu kyllä aika hankalalta saada lopetettua tuota. Mad

https://ibs-foorumi.palstani.com

17Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 19:04

marey



Mä oon onneks pystyny vähentää imodiumin käyttöä... Tänään kuitenkin ostin varmuuden vuoks, koska maha oli aamullakin niin sekasin.

18Imodiumista Empty Vs: Imodiumista Pe 01 Maalis 2013, 21:05

Mikimi

Mikimi

Sanna kirjoitti:Mikimi, oletko jo päässyt eroon imodiumista? Vai otatko edelleen? Itse olen joutunut nyt ottamaan taas niitä, kun menin syömään niitä maitojuttuja. Kaipa tässä taas kohta voi olla ilman kun pahimmat väännöt on ohitse. Tuntuu kyllä aika hankalalta saada lopetettua tuota. Mad

juu olen mutta edelleen jos on jotain muuta suurempaa menoa kun vaan työt niin otan kyllä, mutta töihin en ole ottanut uskottelen itselleni että visiblin ajaa saman asian (PS. ÄLKÄÄ KUKAAN KORJATKO MINUA TÄSSÄ ASIASSA MUUTEN MENEE SYSTEEMI PÄÄSSÄ PILALLE ja taas alkaa imodium fanitus Very Happy)Tosin nyt en ole stressaantunut niin kun syksyllä joten uskallan olla syömättä

19Imodiumista Empty Vs: Imodiumista La 02 Maalis 2013, 05:44

Sanna

Sanna
Admin

Varmasti visiblin auttaa paremmin vaivoihin tuossa asiassa. Tuntuu että imodiumista tulee välillä maha vain kipeämmäksi, varsinkin jos turhaan ottaa. Itsekään en koe tarvitsevani imodiumia aina, mutta silti edelleen sitä tulee otettua. Taidan olla vähän hermoilevampaa sorttia. Very Happy

https://ibs-foorumi.palstani.com

20Imodiumista Empty Vs: Imodiumista La 02 Maalis 2013, 08:09

Mikimi

Mikimi

sama juttu että vaikka en tarvitsisi sitä niin otan varmuuden vuoksi. Itselläni ainakin on korvien välissä se myöskin, että jos hermostun saan vatsan kipeäksi. Mutta välillä vaikka olisin oikein rauhallinen niin yhtäkkiä vatsaan voi alkaa sattua ja se menee sekaisin vaikka en olisi muutamaan tuntiin edes syönnyt, mutta olen huomannut että tämä tapahtuu taas oikeastaan sillon kun rentoudun ja pääsen esim kotiin lähtemään töistäVery Happy Eli ilmeisesti vatsani sitten tajuaa että nyt se saa mennä sekaisin kun ollaan jo kotiin menossa..outoo

21Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 21 Maalis 2013, 07:44

Mikimi

Mikimi

taas on menny monta päivää että olen ottanut varalta imodiumia ja harmittaa mutta oli sunnuntaina maha niin huonona että en vaan uskaltais töihin lähtee ilman, vaikka ok maha kai jo on. Miten sinä Sanna olet nyt pärjänny? Entä muut nappailetteko te imodiumia kuinka usein?

22Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 21 Maalis 2013, 15:41

Tuoski



Mikimi kirjoitti:taas on menny monta päivää että olen ottanut varalta imodiumia ja harmittaa mutta oli sunnuntaina maha niin huonona että en vaan uskaltais töihin lähtee ilman, vaikka ok maha kai jo on. Miten sinä Sanna olet nyt pärjänny? Entä muut nappailetteko te imodiumia kuinka usein?

Itse otan aika harvoin, lähinnä otan "varuiksi" jos tiedän että stressaava päivä tiedossa ja wc:t kaukana. Silloin yleensä otan 1-2 tablettia aamulla. Muuten ei ole hirveesti tarvinut syödä, eli ehkä itselläni 1-2krt/kk..Mulla siitä seuraa ainaki parin päivän ummetus (mikä lienee normaalia?).

23Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 21 Maalis 2013, 17:18

marey



Jännää et tulee tota imodiumia otettua, vaikka ei se edes läheskään aina toimi ollenkaan. Esimerkiksi viime torstaina kun mulla oli 2 työhaastattelua otin jo keskiviikko iltana 1 imodiumin ja aamulla 2, niin silti ennen ekaa haastattelua vatsa oli löysällä (ei ihan vesiripulilla) mut löysällä kuitenkin, et piti juosta kauppakeskuksen veskis ennen haastattelua Very Happy sitten ku eka haastis oli ohi, niin mun mahakin oli heti ihan oireeton ja rento.

Nytten kun mulla on maanantainakin uusi työhaastattelu, niin opin torstaista sen et käy kotona tyhjentää vatsan ja kävelee sinne paikalle, niin vatsa ehtii rauhottua, muistaa vaan varata aikaa ni ei tuu sit kauhee kiire ja kiireen takia kauhee stressi Very Happy en ikinä syö aamulla jos on jännä juttu tiedos aamusta, syön sit mielummin sen jälkeen ku ei oo enään vatsa sekasi.

24Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 21 Maalis 2013, 17:20

marey



Vielä en oo kyl voinu ilman imodiumia lähteä ulos, vaikka tuntuu tuo viini hyvin rentouttavan, niin imodiumia ilman en pysty lähtemään, se on joku tapa vaan nykysin ku hyvin pärjäis ilmankin. Tästä tavasta kun pääsis vielä niin hyvä olisi! Tulee kuitenkin ulkona käytyä joku 2-3krt/kk:D

25Imodiumista Empty Vs: Imodiumista To 21 Maalis 2013, 17:59

Mikimi

Mikimi

marey kirjoitti:Vielä en oo kyl voinu ilman imodiumia lähteä ulos, vaikka tuntuu tuo viini hyvin rentouttavan, niin imodiumia ilman en pysty lähtemään, se on joku tapa vaan nykysin ku hyvin pärjäis ilmankin. Tästä tavasta kun pääsis vielä niin hyvä olisi! Tulee kuitenkin ulkona käytyä joku 2-3krt/kk:D
joo kyllä se imodium sellasta turvaa tuo:D on tää kanssa mut kai sitä vois olla pahempiakin lääkkeitä, tosin vanhana sitten ollaan maha kovalla vaan:D

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 3]

Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa