IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

tootired esittely

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1tootired esittely Empty tootired esittely Ke 13 Maalis 2013, 09:15

viisvitonen



Hei!

Ehkä jo vuosikaudet kärsinyt epämääräisistä vatsa suolistovaivoista ja hoiton pääasiassa PPI lääkkeet,
mut toki myös kuituja MHB kalaöljy D jne

Vuosi sitten alkoi vas alakylkikaaren kohdalla kipua joka pahentunut ja kun äsken kävin tähystyksessä niin ei edes palleatyrää jota luulin syyksi.

Siis annettiin ymmärtää että suolistossa vikaa ja vaikka paksusuolikin on tähystetty niin kait se tää IBS sitten?

tootired, 57 v kuopio

2tootired esittely Empty Vs: tootired esittely Ke 13 Maalis 2013, 16:22

Tuoski



tootired kirjoitti:Hei!

Ehkä jo vuosikaudet kärsinyt epämääräisistä vatsa suolistovaivoista ja hoiton pääasiassa PPI lääkkeet,
mut toki myös kuituja MHB kalaöljy D jne

Vuosi sitten alkoi vas alakylkikaaren kohdalla kipua joka pahentunut ja kun äsken kävin tähystyksessä niin ei edes palleatyrää jota luulin syyksi.

Siis annettiin ymmärtää että suolistossa vikaa ja vaikka paksusuolikin on tähystetty niin kait se tää IBS sitten?

tootired, 57 v kuopio

Tervetuloa !

Mulla kans PPI (välillä oon kylläkin ilman), vasemman kylkikaaren kohdalla kipu on aika yleistä myös mulle , samoin maha turpoaa aina siltä puolelta (oon suht hoikka niin sen erottaa selkeästi). Mitä nyt oon muutaman lekurin kanssa aiheesta jutellut niin ilmeisesti suht yleinen paikka kivulle ja turpoamiselle. Hyvä ettei sun tähyssä löytynyt mitään vakavampaa.

3tootired esittely Empty Vs: tootired esittely Ke 13 Maalis 2013, 19:22

viisvitonen



Tuoski kirjoitti:
tootired kirjoitti:Hei!

Ehkä jo vuosikaudet kärsinyt epämääräisistä vatsa suolistovaivoista ja hoiton pääasiassa PPI lääkkeet,
mut toki myös kuituja MHB kalaöljy D jne

Vuosi sitten alkoi vas alakylkikaaren kohdalla kipua joka pahentunut ja kun äsken kävin tähystyksessä niin ei edes palleatyrää jota luulin syyksi.

Siis annettiin ymmärtää että suolistossa vikaa ja vaikka paksusuolikin on tähystetty niin kait se tää IBS sitten?

tootired, 57 v kuopio

Tervetuloa !

Mulla kans PPI (välillä oon kylläkin ilman), vasemman kylkikaaren kohdalla kipu on aika yleistä myös mulle , samoin maha turpoaa aina siltä puolelta (oon suht hoikka niin sen erottaa selkeästi). Mitä nyt oon muutaman lekurin kanssa aiheesta jutellut niin ilmeisesti suht yleinen paikka kivulle ja turpoamiselle. Hyvä ettei sun tähyssä löytynyt mitään vakavampaa.

Terve ja kiitos tiedosta! Olin satavarma että palleatyrä mutta tähystäjälääkäri sanoi että ei ole?! :-)

Kyllähän se on vatsalaukun yläosa johon kohdistuu kaikki paineet vatsan sisältä mutta luoko vielä esim paksusuolen mutkakin siihen kivun?

Siis suolistoa pitäs alkaa nyt hoitaan että se toimia max 3 vrk välein ja kokeilin jo Orionin Pegorionia ja suoli toimi päivittäin?! :-)

Lieko sitten suolen tyhjentymisellä vaikutusta IBS:n vointiin?

4tootired esittely Empty Vs: tootired esittely Su 06 Huhti 2014, 13:59

nunnu85



Mulla siellä vasemmalla myös niitä kipuja ja ainaki mulle tähystyksessä sanottiin juuri että siinä on mulla se pahin suolenmutka, kun siitä tähystin oli vaikea viedä eteenpäin ja sattu aikalailla.

5tootired esittely Empty Vs: tootired esittely To 24 Huhti 2014, 16:18

viisvitonen



nunnu85 kirjoitti:Mulla siellä vasemmalla myös niitä kipuja ja ainaki mulle tähystyksessä sanottiin juuri että siinä on mulla se pahin suolenmutka, kun siitä tähystin oli vaikea viedä eteenpäin ja sattu aikalailla.

Joo näin mullakin, lekurilla oli vaikeus päästä eteenpäin kun ei "auennut" suolen poimun liitos tai mutka?

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa