Ajattelin, että voisi kerätä tähän ketjuun hyviä vaihtoehtoja mitä tilata kun käy syömässä ravintoloissa. Aika monessa paikassa voi varmaan tilata gluteenittoman vaihtoehdon mikä tuo lisää vaihtoehtoja. Sushi on aika vaaraton vaihtoehto. Jos pitää ostaa pikaruokaa niin olen aika usein ostanut kebabin riisillä. Kiinlainen ja intialainen ruoka on hyviä kun ne saa riisillä, ne on vaan yleensä ne kastikkeet varsinkin kiinalaisessa epäilyttäviä kun niissä on sipulia ja ei tiedä mitä käytetään sakeuttamiseen yms. Muuten mitä tulee mieleen on vaihtoehtoja ranskalaiset, mutta mä en tykkää hirveesti suolaa syödä ja joskus ostan jonkun tortilla wrapin kun se on kuitenkin pienempi annos vehnää kuin leivässä paitsi yleensä niissä on sitä sipulia... Kunnon ravintolassa saa yleensä pihvin ja perunaa millä pääsee aika pitkälle ennen kuin tulee vastaan esteitä. Vettä juomalla on yleensä helpointa. Fantaa juon mieluummin kuin jaffaa, jaffassa on hedelmäsokeria makeuttajana. Jälkiruuat on yleensä aika hankalia. Mulla ei ole laktoosin kanssa ongelmia niin saatan syödä jäätelön tai juustokakun. Tässä nyt nämä mitä tuli aluksi mieleen.
IBS-foorumi