IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Helpot ja nopeat ruuat?

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Helpot ja nopeat ruuat? Empty Helpot ja nopeat ruuat? Pe 18 Syys 2015, 14:30

Rutututu



Terve! Sain tuossa reilu viikko sitten IBS-diagnoosin, ja FODMAP-ruokavaliolla on nyt oireet pysyneet kurissa. Ruuanlaitto ei ole muodostunut ongelmaksi kun olen korvannut pastan ja nuudelit polentalla ja kvinoalla, mutta usein ongelmia tulee, kun pitäisi keksiä jotain nopeaa ja suht täyttävää välipalaa.

Mitä siis syötte tilanteessa jossa normaalisti vetäisitte voileivän tai lihapiirakan naamariin? Eines-hyllyiltä kun ei mitään FODMAP-kuuriin sopivaa tunnu löytyvän kirveelläkään.

Ja tietysti: mitä edullisempia ehdotuksia, sen parempi! Olen itse opiskelija, joten kaikkein kalleimpiin gluteenittomiin leipiin jne ei ole varaa Sad

Omat vinkit:

- kaurapuuro ja pieni määrä marjoja
- laktoosittomat rahkat
- smoothiet ruokavalioon sopivista aineksista

Antaa tulla vinkkauksia!

2Helpot ja nopeat ruuat? Empty Vs: Helpot ja nopeat ruuat? Ti 22 Syys 2015, 06:04

Esa

Esa
Admin

100% kauraleivät, joita on ainakin kolme, Uotilan Kultakaura, Vaasan 100% Kaura ja Salosen Kaura100 ovat hyviä leipiä. Sitten laktoosittomat jogurtit tai hedelmät, kuten banaani, kiivi, sitrukset. Siinä lähinnä minun välipalani.

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa