Tosi hyvä juttu Varmaan auttaa näihin vatsavaivoihin kun saat vähän muutakin ajateltavaa
IBS-foorumi
IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.
Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Siirry sivulle : 1, 2
Sanna kirjoitti:Juu ei ole helppoa toi parisuhteilu. Itselläkään tuo mainitsemani suhde ei lopulta kauas kantanut. Yksin ei ainakaan tarvitse selitellä miksi ei aina ulos lähteminen onnistu ja voi hyvällä omalla tunnolla lepäillä vapaapäivät kotona, jos niin valitsee. Ulos lähteminen kun vaatii aina pienen psyykkauksen vieläkin, vaikka helpompaa se on kuin aikaisemmin. Ei sitä vaan tunnu toiset ymmärtävän, että en mä vittuillakseni ibs:ää sairasta. Ehkäpä mäkin joskus tapaan vielä jonkun, kenen kanssa arki voisi oikeesti olla sujuvaakin.
Sanna kirjoitti:No tuntunut että edes välttämättä toinen ibs-potilas ei aina ymmärrä. Toki se on turhauttavaa kun on kesä ja olis kiva lähteä jonnekin, mutta ei sitä aina vaan pysty eikä edes huvita uhrata voimavarojaan ainoalla vapaapäillä siihen että stressaa että miten kestää mahan kanssa jossain ihmisvilinässä. Kotona on kivempaa puuhastella, jos siis kyse yhdestä vapaapäivästä. Pidemmillä lomilla on enemmän energiaakin keskittyä matkusteluun ja jossain käymiseenkin.
Mä olen tässä suunnitellut muuttavani kerrostalosta omakotitaloon. Siellä ainakin sitte saisi hääräillä ulkonakin ja miten päin haluaa, ilman että joku naapuri tulee pihalle pällistelemään. Tekemistä riittäisi nikkaroinnin parissa paljonkin. Vaikka kyllä sitä aina kaikkea pientä remppaa keksii kerrostalokämpässäkin, mut se tukahduttava kuumuus ja fakta siitä että jos pihalle menet niin kaikki naapurien kyylämummot on siellä kyselemässä. Ulkoilemaan ei kamalasti houkuta lähteä tonne kaupungin vilinäänkään.
Olen kans ite niin onnellinen tästä palstasta. On muitakin jotka veivaavat samojen asioiden parissa Joskus vaan tuntuu et ois kivempi olla se mies ku nainen tän vaivan kanssa. Jotenkin miehille on sallittua tuo piereskely. Vanhempi tyttöni sanoki mulle (kun panikoin lentämistä) et jos pieraset niin eihän kukaan tajuu et se oot sinä vaan ne kattoo faijaa ku se on niin juron näkönen, eikä tämmöstä hentoo pientä naista. =)) Vois toimiikki =) Pitää vaan mulkoilla paheksuvasti miehen suuntaan silleen et hei se oli toi tossa en minäTipu kirjoitti: Mies aina nauroi hassulle teorialleni. Eilen nauroi maha kippurassa kun onnellisena tokaisin että olen löytänyt tosi hyvän ja mulle erittäin tärkeän foorumin, missä on muitakin samanlaisia ripuli ja tukko peppuja!!! En ole ainut täällä tämän inhottavan vaivan kanssa!
Siirry sivulle : 1, 2
IBS-foorumi » Kokemuksia ärtyneen suolen oireryhmästä. » Yleinen keskustelu ärtyneestä suolesta » Parisuhde + ibs
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa