IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

VSL#3 ibsin oireisiin?

+2
Tuoski
Sanna
6 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1VSL#3 ibsin oireisiin? Empty VSL#3 ibsin oireisiin? Ke 30 Tammi 2013, 09:54

Sanna

Sanna
Admin

Sainpas eilen käsiini lähimmästä apteekista tuon Vsl#3 maitohappobakteerituotteen. Tuote myydään jääkaappikylmänä ja sitä tulisi säilyttää myös kotona kylmässä, jotta bakteerit säilyisivät.

En ole vielä testannut tätä, mutta perjantaina ajattelin kokeilla, kun on muutama vapaa edessä. Lueskelin ulkomaisilta keskustelupalstoilta, että monet ovat saaneet tästä tuotteesta suuren avun ibsin oireisiin. Tuntuu ainakin melko lupaavalta, mutta saa nähdä miten vaikuttaa.

Itselle tähän asti parhaiten on toiminut Probi Mage maitohappobakteeri, jota saa luontaistuotekauposta. Mutta nyt kiinnostuin tuosta vsl#3:sta kun joku siitä tuolla blogissa mainitsi. Oletteko muut saaneet tästä apua? Tuliko alkuun ilmavaivoja tai mahanväänteitä? Itse pelottaa että ilmavaivat ja mahakivut pahenveta oton jälkeen, joten sijoitan kokeilun vapaille sen vuoksi. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

2VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ke 30 Tammi 2013, 20:40

Tuoski



Sanna kirjoitti:Sainpas eilen käsiini lähimmästä apteekista tuon Vsl#3 maitohappobakteerituotteen. Tuote myydään jääkaappikylmänä ja sitä tulisi säilyttää myös kotona kylmässä, jotta bakteerit säilyisivät.

En ole vielä testannut tätä, mutta perjantaina ajattelin kokeilla, kun on muutama vapaa edessä. Lueskelin ulkomaisilta keskustelupalstoilta, että monet ovat saaneet tästä tuotteesta suuren avun ibsin oireisiin. Tuntuu ainakin melko lupaavalta, mutta saa nähdä miten vaikuttaa.

Itselle tähän asti parhaiten on toiminut Probi Mage maitohappobakteeri, jota saa luontaistuotekauposta. Mutta nyt kiinnostuin tuosta vsl#3:sta kun joku siitä tuolla blogissa mainitsi. Oletteko muut saaneet tästä apua? Tuliko alkuun ilmavaivoja tai mahanväänteitä? Itse pelottaa että ilmavaivat ja mahakivut pahenveta oton jälkeen, joten sijoitan kokeilun vapaille sen vuoksi. Smile


Harmi ettei itsellä ole antaa tästä infoa sillä en ole kokeillut, mutta innolla odotan kuulla sinun kokemuksista. Nimittäin tosiaan suht paljon kehuttu tuote. Paljon muuten maksoi apteekissa & minkälaisissa paketeissa myydään ? Tsemppiä viikonlopulle Smile !

3VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? To 31 Tammi 2013, 06:15

Sanna

Sanna
Admin

Maksoi ainakin täällä Lahdessa 24,50e paketti. Paketissa n 10 annospussia, eli aika vähän. Mutta itse ymmärsin että tuote on lähinnä kuuriluontoinen, eikä niinkään ihan jokapäiväiseen käyttöön. Toki varmasti on eroja siinä miten monta pussia olisi hyvä kuurin aikana ottaa. Itse ajattelin, että voisin kiskasta pussin päivässä 10 päivän ajan ja katsoa miten käy. Olen aika toiveikas tämän suhteen. Wink Toivotaan että pelaa!

https://ibs-foorumi.palstani.com

4VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Pe 01 Helmi 2013, 09:57

Jukka



Terve vaan kaikille! En ole ennen tiennytkään tästä valmisteesta mutta luulisi sen olevan aika tehokasta. Ainakin siinä on enemmän eri bakteerikantoja kuin näissä ihan tavallisissa tuotteissa. Itse olen mielestäni hyötynyt maitohappobakteereista, vatsan turvotus on vähentynyt ja närastyskin on ehkä vaivannut harvemmin. Toivottavasti tosiaan saat apua tästä tuotteesta, onnea kokeilulle! Smile

5VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? La 02 Helmi 2013, 08:50

Sanna

Sanna
Admin

Eilen illalla tosiaan otin ensimmäisen pussukan ja äsken heti aamusta toisen. Ei ole tullut mitään mahan turvotusta tai ilmavaivoja, kun niitä aina vähän pelkään kun uuden tuotteen ottaa käyttöön. Melko kevyt olo, en tiedä sitten että onko auttanut jo nyt? Varmaan viikon päästä osaan sanoa enemmän vaikutuksista. Mutta eipä ainakaan aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia näin alkuun. Smile

En itsekään tästä tosiaan tiennyt mitään vielä parisen viikkoa sitten. Joku taisi mulle tuosta mainita ekan kerran blogissa kommentin muodossa. Piti sitä sitten mennä heti apteekkiin katsastamaan, että mikäs se tämä on. Jännä miten en ole tästä kuullut mitään, vaikka on tullut kahlailtua nettiä ja erilaisia tuotteita lävitse jo vuosia. Mutta toivotaan että toimi. Wink

https://ibs-foorumi.palstani.com

6VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Su 03 Helmi 2013, 19:37

Tuoski



Sanna kirjoitti:Eilen illalla tosiaan otin ensimmäisen pussukan ja äsken heti aamusta toisen. Ei ole tullut mitään mahan turvotusta tai ilmavaivoja, kun niitä aina vähän pelkään kun uuden tuotteen ottaa käyttöön. Melko kevyt olo, en tiedä sitten että onko auttanut jo nyt? Varmaan viikon päästä osaan sanoa enemmän vaikutuksista. Mutta eipä ainakaan aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia näin alkuun. Smile

En itsekään tästä tosiaan tiennyt mitään vielä parisen viikkoa sitten. Joku taisi mulle tuosta mainita ekan kerran blogissa kommentin muodossa. Piti sitä sitten mennä heti apteekkiin katsastamaan, että mikäs se tämä on. Jännä miten en ole tästä kuullut mitään, vaikka on tullut kahlailtua nettiä ja erilaisia tuotteita lävitse jo vuosia. Mutta toivotaan että toimi. Wink

Hyvä ettei ainakaan ole ongelmia tullut, toivotaan että tuosta olisi apuja! Laittelehan tilannetietoja ku kerkiät taas Smile

7VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ma 04 Helmi 2013, 03:28

Sanna

Sanna
Admin

Nyt on 6 annospussia kymmenestä vedetty, enkä oikeastaan ole huomannut minkäänlaista eroa aikaisempaan. Vaikea siis edelleenkään sanoa mitään. Mutta eipä ole maha ainakaan kipeämmäksi tullut edelleenkään.

Jos jotain vaikutuksia tulee, niin veikkaan että se vaatisi aika pitkän ajan säännöllistä käyttöä? Monista kokemuksista mitä itse luin oli mennyt kuukausia ennen kuin tuote alkoi oikeasti toimia ja vaikuttaa, että voi olla vähän liian aikaista arvoida vsl#3:n vaikutusta ibsiin näin aikaisessa vaiheessa kokeilua. Smile Kertokaa toki jos olette saanut tästä jotain apua nopeamminkin, mutta itse epäilen että saa aika pitkään vetää noita pusseja, jos jotain vaikutuksia odottaa.

https://ibs-foorumi.palstani.com

8VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Su 10 Helmi 2013, 19:42

Whimsy

Whimsy

Joo tuota tuotetta on kyllä netissä kehuttu paljon, syy miksi siitä ei ole kuultu on varmaan se, että se on mun tietääkseni aika heikosti saatavissa Suomesta.. Shocked

crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?
num=1314644729 <- Tuolla keskustelua aiheesta, ja täältä voi tilata suoraan kyseistä valmistetta: vsl3.fi/tilaa.php

(Mä en saa linkkejä laitettua mutta kopioikaa osoite osoitekenttään Very Happy)

Jakakaa ihmeessä kokemuksianne jos tuota kokeilette, itsekin harkitsen mutta tähän mennessä vielä tuo hinta vähän kauhistuttaa...Mutta on kai se toisaalta sen arvoista jos sillä saa vatsan venkoilun kuriin!

9VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ma 11 Helmi 2013, 15:30

Sanna

Sanna
Admin

Vedn sen 10 pussin kuurin tosiaan tuossa jo monta päivää sitten. En huomannut enkä huomaa edelleenkään minkäänlaisia vaikutuksia. Olo on ihan samanlainen ennen, kuurin aikana ja sen jälkeen. En sitten tiedä, tulisiko niitä vaikutuksia, jos tuotetta ottaisi kuukausittain? Lahdessa ainakin Launeen prisman yhteydessä oleva apteekki myy tätä tuotetta. Kannataa katsoa netistä jälleenmyyjät niin löytää apteekin joka tuotetta myy. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

10VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? To 09 Toukokuu 2013, 18:13

Whimsy

Whimsy

Tilasin juuri pakkauksen VSL#3:a. Olen viimeiset yli puoli vuotta ollut low-fodmap-dieetillä, mutta mielestäni se ei ole auttanut riittävästi. No Siksi päätin nyt ottaa kokeiluun tuon VSL:n.

Laitan sitten raporttia, tapahtuiko mitään muutoksia.

Jos ei tämäkään auta, niin pitää kai sitten kokeilla piparminttukapseleita seuraavaksi.

11VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Pe 10 Toukokuu 2013, 06:32

Sanna

Sanna
Admin

Mulle ei tullu mitään sen erikoisempaa vaikutusta tuosta VSL#3:sta Tosin jostain ulkomaisilta keskustelupalstoilta luin, että tuota tulisi ottaa alkuun aika montakin kuuria, ennen kuin vaikutukset tulevat. Itse vedin vain sen yhden laatikon. Aika kallista hupia on jos ei puolenkaan vuoden kuurittelun jälkeen tule mitään tuloksia. Razz

Niin ja pitää myöntää, että välillä tuntuu että näistä ruokavaliojutuistakaan ei saa sitä apua mitä oikeasti haluaisi tavoitella. Tuntuu itselläkin aina, että jotain puuttuu vielä, että jos vielä vähän saisi pois jotain oireita ni sitten ois ihan hyvä. Mutta loppupeleissä mulla on nykyään kyllä paljon parempi olo kuin aikaisemmin ja nykyään nuo inhottavat hetket sijoittuu lähinnä aamuun kun herään. Muu päivä menee jo ihan kivasti. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

12VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ma 13 Toukokuu 2013, 18:50

Whimsy

Whimsy

Nonniin, lähetys saapui tänään ja aloitin käytön tietenkin heti. Tuskin maltan odottaa millaisia vaikutuksia tällä on. sunny

Pakkauksen mukana tuli muuten uusi annosteluohje. Sen mukaan VSL#3:a pitää ottaa alussa (3 viikon ajan) peräti 3-4 pussillista päivässä! Ja sen jälkeen jatkaa ylläpitoa 1-2 pussillisella päivässä.

Oliko sinulla Sanna noin iso annostelu käytössä, vai vain 1 pussi päivässä?

[edit] Ilmeisesti 1-2 jos oikein laskin noista edellisistä viesteistäsi... Smile

13VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ti 14 Toukokuu 2013, 03:40

Sanna

Sanna
Admin

Taisin ottaa yhden pussin muistaakseni aina päivässä. Tosiaan aika tyyristä touhua olisi tullut jos olisi ihan kunnolla sitä päässyt kokeilemaan. Ei oikeen talouspuoli antanut periksi silloin. Very Happy

Voin kyllä kuvitella että valmisteella olisi oikeastikin vaikutuksia, jos annotuskoot ja aika olisi oikein. En tiedä koska olisi oikein varaa kokeilla tuota kunnolla. Muistaakseni se muutaman pussin paketti maksoi miltein 30e täällä apteekissa? Kallista se oli kuitenkin. Very Happy

https://ibs-foorumi.palstani.com

14VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ti 14 Toukokuu 2013, 15:21

Whimsy

Whimsy

Joo, hemmetin kallistahan se on kyllä. Tilasin suoraan Medansilta jolloin se maksoi n. 20 e + postikulut n. 10 (!) e koska toimitus tulee jonain express kuljetuksena.

Pyysin vielä tarkennusta Medansin infosta että koskeeko tuo suositus myös ibs-potilaita. Sain vastaukseksi käytännössä samat litaniat mitä siinä pakkauksen mukana tulleessa ohjeessakin oli. Laughing
Lisäksi opastettiin vielä, että valmiste pitäisi ottaa eri aikaan kuin milloin ruokailu tapahtuu, jotta ruoka ei ole vatsalaukussa haittaamassa sen tehoa.

15VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ke 15 Toukokuu 2013, 03:39

Sanna

Sanna
Admin

Joo tuosta oli mulla kans tieto, että se tulee ottaa tyhjään vatsaan. Mä otin aamulla ensimmäisenä sen kun heräsin ja sitten aloin syömään joskus vartin/puolen tunnin kuluttua. En tosin huomannut mitään erikoisempaa tehoa tuolla tuotteella. Usein tehon huomaa kun alkuun tulee vähän edes jotain ilmavaivaa tai jotain kun valmisteen käytön aloittaa, mutta tuon kanssa ei tullut mitään.

Probimaget on ollu musta edelleen se tehokkain. Jos olen viikonkin ollut välistä ilman niin mahan toiminta muuttuu heti huonommaksi. Mutta kun niitä napsii joka aamu ainakin sen yhden niin on paljon parempi fiilis. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

16VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ke 15 Toukokuu 2013, 11:31

Esa

Esa
Admin

Minä olen Idoformia käyttänyt siitä asti kun laktoosi-intoleranssi alkoi. Se on ollut kohtuullisen toimivan tuntuinen. Eipä maitohappobakteeri tiettykiään ongelmaa korjaa, mutta hiukan tuntuisi tasaavan.

Yleensähän suositellaan, että maitohappobakteereissa pidetään taukoja myös. Minä syön yleensä muutaman viikon ja pidän sitten paussia ainakin jonkin aikaa, pidempäänkin jos ei ala maha muuttumaan siihen suuntaan missä otaksun bakteereista olevan apua. Laktoositon luonnonjogurtti ja piimä kyllä kuuluvat päivittäiseen ruokavalioon.

Mieluusti kuulen kokemuksia tuosta valmisteesta. Ainakin siinä on vähän useampaa lajia bakteereja. Toki suolessa elää tuhansia eri lajeja eikä mikään pilleri niitä kaikkia tule sisältämään.

17VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Ke 15 Toukokuu 2013, 19:54

Jukka



Säilyisköhän nämä idoformit ja muutkin paremmin viileessä vai sisältääkö vsl#3 vaan jotain erikoisen herkkiä bakteerikantoja kun se pitää säilyttää kylmässä.

18VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? To 16 Toukokuu 2013, 16:21

Whimsy

Whimsy

Jukka kirjoitti:Säilyisköhän nämä idoformit ja muutkin paremmin viileessä vai sisältääkö vsl#3 vaan jotain erikoisen herkkiä bakteerikantoja kun se pitää säilyttää kylmässä.

VSL sisältää eläviä bakteereja, muista valmisteista en tiedä...

Mutta voihan permanto minkä tempun apteekki mulle teki, mun piti ostaa paikalliselta VSL:n jälleenmyyjältä uusi pakkaus, mutta niitä ei ollutkaan valmiiksi saatavilla ja seuraavan kerran niitä tulee ilmeisesti vasta ensi torstaina! Eli kuuri joutui nyt katkolle.

Huvittavaa muuten, kun astelin sisään apteekkiin ja bongasin ensimmäisen tyhjän panttina seisovan farmaseutin ja menin tiedustelemaan häneltä VSL:ää, hän totesi muitta mutkitta etteivät he myy sitä. Suspect Hetken seisoin siinä hoomoilasena kunnes sain sanottua että mitäs varten Medans sitten mainitsee sivuillaan teidät kyseisen tuotteen jälleenmyyjäksi...
Hän sitten meni kysymään kollegalta ja kas kummaa, VSL:ää olikin jo tilauksessa... Että tiedoksi vaan teille muillekin että apteekkihenkilökunnallakin saattaa olla aukkoja tiedoissa, vaatikaa siis palvelua. Wink Ilmeisesti tämä on niin tuntematon tuote vielä?!

19VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? To 16 Toukokuu 2013, 19:48

viisvitonen



Itse popsin Gefilus basicia noin 2-3 vrk aamuin illoin ja joskus päivällälin

20VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? To 30 Toukokuu 2013, 19:25

Whimsy

Whimsy

No #@%!& vihdoinkin tänään tuli tekstari, että VSL on taas saatavilla!! Huomenna lähtee siis uudelleen kokeiluun.

21VSL#3 ibsin oireisiin? Empty Vs: VSL#3 ibsin oireisiin? Pe 31 Toukokuu 2013, 06:44

viisvitonen



Whimsy kirjoitti:No #@%!& vihdoinkin tänään tuli tekstari, että VSL on taas saatavilla!! Huomenna lähtee siis uudelleen kokeiluun.

Pitääpäs munkin vaihtaa Gefilus basicista nyt johonkin "parempaan" kun pitää aloittaa 3. antibiokuuri.. Sad

Ja varmaan entsyymit lisäksi ei haitanne huonoon kuntoon menevää suolen bakteeristoa...

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa