IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Agiocur -rakeet, ispagulansiemen ja ispagulansiemenkuori

5 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

miau

miau

Hei!
Sattumalta tänään apteekissa pyörittelin Vi-Siblin pakettia kätösissäni ja silmäni osuivat Agiocur -rakepurkkiin. En ole aikaisemmin tutustunut apteekin valikoimaan, koska kukaan lääkäreistäni ei ole osannut minulle mitään kättä pidempiä neuvoja suolen hoitoon antaa....

Eli mukaani tarttui sitten Agiocur -purnukka ja haluisin kuulla onko kenelläkään kokemuksia ko. tuotteesta? Kärsin ummetuspohjaisesta IBS:stä (harvoin vatsa on löysällä), joten tuote kuulostaa hyvälle.

Kokeilen tuotetta kunhan Ortisin MethodDraine Detox-kuuri on loppunut ja kirjoittelen sittemmin kokemuksiani, mutta kertokaa ihmeessä onko tuosta ollut teille mitään hyötyä?

Sanna

Sanna
Admin

Mä olen syönyt sitä Agiocuria vai mitä olikaan. Ihan helppo käyttää ja miellyttävää sinänsä. Mutta senkin kanssa mulla alko maha vaan toimia tosi kiivaasti, joten lopetin. Sama reaktio ollut itsellä kaikkien muidenkin kuitulisien kanssa, mm. Vi-siblin ja ihan puhdas psyllium kuitu. Parempi itellä ilman. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

Jukka



Juu varsinkin aluksi nämä kuidut voi aiheuttaa ilmavaivoja ja turhankin nopeaa suolentoimintaa, eikä ne kaikille sovi mutta ummetustyyppiseen ibsiin niitä toki kannattaa kokeilla. Wink

Sanna

Sanna
Admin

Olen itsekin sitä mieltä, että jos ummetuksesta kärsii niin ehdottomasti kokeilemisen arvoinen. Mulla nyt ei niinkään oo maha kovalla koskaan. Toiminta on muutenkin jo todella aktiivista niin nuo kuidut vaan lisäsi jotenkin sitä veskirumbaa päivisin. Ja alkuun oli todella kovat ilmavaivat ja mahan väänteet myös. Parempi ilman ylimääräisiä kuituja. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

miau

miau

Kahden illan Agiocur -kokeilun jälkeen ummetus paheni siihen pisteeseen, ettei ulostetta enää tulee ollenkaan eli jätän nämä lääkkeet toistaiseksi pölyttymään kaappiin. Lisäsivät vatsakipujakin sopivasti juuri ennen nukkumaanmenoa, ettei unta meinannut saada missään asennossa. Noh tulipahan testattua.. enää en uskalla kolmatta päivää testailla.. Razz

Sanna

Sanna
Admin

Joo noi kuidut on kyllä aikamoisia. Vaikka useat sanoo että pitäs vaan hampaat irvessä käyttää päivittäin jotain vajaan kuukauden ennenkuin todelliset hyödyt tulee esiin niin henkilökohtasesti mulla ei itselläni ainakaan ole sellaista saumaa että voisin olla viikkotolkulla vatsa kuralla/ tosi kovalla ummetukselle tai että tulee tajuttomia ilmavaivoja. Töissäkin pitäisi pystyä käymään jne. Vi-sibliniä jaksoin muutaman viikon käyttää, mutta oli se pakko lopettaa samaisista syistä, koska maha tuli niin kipeäksi. Voimat niiden kanssa vaan menee jos väkisin pakottaa kroppaansa sulattamaan jotain mikä ei ole sille sopivaa. Tosin en edelleenkään sano sitä, että jotkut saavat näistä tuotteista suurenkin avun melko nopeasti, että kyllä ne kai joillekin sopii.

https://ibs-foorumi.palstani.com

viisvitonen



Miau ehkei vaikutus noin nopeesti kun suolisto 4-5 m pitkä eli oisit vaikka laxoperonilla poistanut vanhat jumimoskat ulos ja sitte agiokur rauhassa? Itse aattelin josku kokeilla mutta mulla toimii psyllium kuitu ja saa ruokakaupasta eli halpaa...

Esa

Esa
Admin

Kokeilin Agiocuria joskus lääkärin suosituksesta. Lyhyen kokemuksen perusteella ei minusta ihan niin hyvä kuin Visiblin, enemmänkin liukastaa kuin pehmentää. Tärkein syy palata Visibliniin oli kuitenkin, että minusta se on mukavampi käyttää. Sekoitan aamulla jogurttiin ja illalla sokerittomaan marjakiisseliin.

Noissa kuitulisissä tärkeintä on aloittaa varovasti. Tosi pienellä annoksella alkuun ja annosta kasvatetaan vasta kun suoli on tottunut. Liian nopea annoksen nosto aiheuttaa ähkyn. Ja nestettä pitää ottaa niiden kanssa reilusti, kuivana aiheuttavat jopa tukoksen.

miau

miau

Ehkä olisi pitänyt kokeilla pidempään, mutta koska tilanne paheni aikaisemmasta huomattavasti niin kiinnostus loppui. Tuntuu, että pahimman kauden yli auttaa kuitenkin vain kurinalainen ruokavalio, probiootit, kaurapuuro ja liikunta. Smile

viisvitonen



miau kirjoitti:Ehkä olisi pitänyt kokeilla pidempään, mutta koska tilanne paheni aikaisemmasta huomattavasti niin kiinnostus loppui. Tuntuu, että pahimman kauden yli auttaa kuitenkin vain kurinalainen ruokavalio, probiootit, kaurapuuro ja liikunta. Smile

Ehdottomasti koska kyseessä 4-5 m suolisto ja IBSssähän se kuitu on hyvä olla liukenevaa.

Kokeile siis pari viikkoa niin koet "ihmeen", jos taipumusta ummetukseen, koska wcssä käynti voi IBSssäkin olla helppo ja miellyttävä hyvää tekevä kokemus kun suolisto toimii normaalisti! :-)

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa