IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Nogasin ja Aiheen otsikon pituus pitää olla 10 - 255 merkkiä. ääh

+2
miau
Mikimi
6 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

Mikimi

Mikimi

Miau mainitsi tuossa omadiagnoosi viestissä nogasanin http://www.nogasin.fi/index.php (ikinä ennen en ollut kuullutkaan.) Onko jollain kokemuksia?

2Nogasin ja Aiheen otsikon pituus pitää olla 10 - 255 merkkiä.  ääh Empty Kokeilin yhden paketin.. To 11 Huhti 2013, 09:57

miau

miau

Nogasin on ruuansulatusentsyymi ja Gastrolääkäreillä on meneillään tutkimus, johon haetaan ärtyvästä suolesta kärsiviä potilaita. Tutkimuksessa siis selvitetään auttaako Nogasin ärtyvän suolen oireryhmään.

Tutkimuksen aikana sain lumelääkettä ja oireet pahenivat, koska söin "normaalisti" eli suhteellisen paljon kaikkea mitä en voi oikeasti syödä..

Myöhemmin ostin yhden paketin Nogasinia, mutta hinta on aika korkea ja niitä kapseleita pitäisi nauttia aina ruokailua ennen, joten hyöty jäi näkemättä kun kapselit loppuivat viikon sisällä.

Jos joku meinaa Nogasinia kokeilla niin kokeilkaa ainakin yli kuukauden ajan ja mielellään tietysti pidempään. Tsemppia!

Jukka



Tuli tätäkin nyt kokeiltua ja selvästi se tuota turvottelua vähensi. Nyt sitä näyttäis olevan myynnissä isommissakin paketeissa, joten hintakin on hiukan kohtuullisempi ainakin jossei sitä ihan joka syömisellä ota.

viisvitonen



Toihan on kokeilemisen arvoinen koska IBS -kiusahan/kipulähteet ovat juuri hiilareita joita ymmärtääkseni Nogasin-sulattaa "harmittomimmiksi"?

Esa

Esa
Admin

Pitäisi auttaa, jos on noiden entsyymien puutoksesta kiinni. Minä en huomannut sillä oikein mitään vaikutusta kun kokeilin.

viisvitonen



Itse olen aika ajoin napsinut tällaista entsyymi-maitohappobakteeri -yhdistelmää:

http://www.valioravinto.fi/enzylact

"Vuorokausiannos 1-2 kapselia sisältää: entsyymejä 155 mg, josta proteaasia 75 mg (375 HUT), laktaasia 35 mg (35 ALU), amylaasia 25 mg (125 SKB), lipaasia 25 mg (25 FIP) ja maitohappobakteereita 1 miljardi (L.gasseti, B.bifidum, B.longum). Aineosat: perunatärkkelys, entsyymit (proteaasi, laktaasi, lipaasi, amylaasi), maitohappobakteerijauhe, kapseli kuori liivate, paakkuuntumisenestoaine piidioksidi."

Hmm... en itse ole huomannut vaikutuksia?

Tipu



Olen syönyt Nogasinia noin 3,5kk ja minun kohdallani auttaa selvästi turvotukseen sekä ilmavaivoihin ja vähentää jonkin verran niistä johtuvia kipuja. Ripuloimiseen ei juurikaan vaikuta.

8Nogasin ja Aiheen otsikon pituus pitää olla 10 - 255 merkkiä.  ääh Empty Digest Spectrum -entsyymiä IBSään? To 04 Joulu 2014, 07:02

viisvitonen



Puhdistamo kaupasta suositeltiin näin, onko kokemuksia?

Oma kokemkseni oli että sain kipuja ja en mielestäni näe ao. sisällysluettelossa mitään fodmap-hiilareiden sulatusapua?


"IBS-potilaalle käy mikä vain Ensymedican entsyymi, mutta suosittelisin ennenkaikkea Digest Spectrumia. Kaksi kapselia per ateria."


Complete Food Intolerance Support*
Food intolerances are common. Even individuals who maintain a healthy diet experience difficulty with digestion from time to time. Foods containing gluten, casein, dairy lactose and phenols are frequent triggers for both adults and children.

Digest Spectrum offers complete support for individuals with multiple food intolerances.* A single dose of Digest Spectrum provides multiple strains of specialized enzymes for gluten, phenol, lactose and casein digestion.*

Use in Combination with Special Diets
Reducing or eliminating the foods which trigger digestive problems is a key part of managing food intolerance. Digest Spectrum contains no egg, corn, dairy, rice, soy, potato, gluten, wheat, yeast, nuts, artificial colors or fillers, preservatives, casein or sugar, making it an ideal supplement for children and adults with multiple dietary intolerances.*

9Nogasin ja Aiheen otsikon pituus pitää olla 10 - 255 merkkiä.  ääh Empty Digest Gold + Probiotics To 04 Joulu 2014, 17:48

viisvitonen



Entäs tästä?


Thank you for inquiring about Enzymedica’s products. We do not have a formula specific for the FODMAP diet. The Digest Gold + Probiotics may be helpful in better absorption of nutrients along with supporting better bowel habits.

If I can be of further assistance please let me know.

Sincerely,

Tammy Darby
Technical Advisor to Customer Care
tammy@enzymedica.com

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa