IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Kellään lapsia?

+4
piggy78
hamaha
Sanna
nunnu85
8 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Kellään lapsia? Empty Kellään lapsia? Ke 03 Huhti 2013, 17:46

nunnu85



Tuli vain mieleen kun oma äitini sanoi tässä taannoin että hänellä on myös ollut nuorena jotain mahakipuja, mutta ne on mennyt synnytysten jälkeen ohi, että onko kukaan täällä synnyttänyt, onko oireet ollut samat sen jälkeen?

2Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? To 04 Huhti 2013, 03:30

Sanna

Sanna
Admin

Mulla ei ole lapsia, mutta oma äitini on sanonut ihan samaa. Äitini on mm. kärsinyt erittäin kovista kuukautisvaivoista, jotka sitten välillä sekottivat myös mahan. Sanoi että ne kivut ja olot katosi synnytyksen jälkeen myös.

Kaipa naisilla ainakin nämä oireet voivat olla hormooniperäisiä, joten synnytys voi sinänsä tasapainottaa hormoonitoimintaa. Tiedä sitten. Sitä keinoa en ainakaan aio kokeilla. Very Happy

https://ibs-foorumi.palstani.com

3Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? To 18 Huhti 2013, 18:44

hamaha



Mulla on lapsia kaksin kappalein, mutta vaivaa on edelleen. Raskauden aikana on ollut helpompia aikoja, mutta niin on ollut huonojakin...
Muutenkin olen kuullut, että iän myötä nämä ongelmat helpottaisivat. Omalla kohdallani voisin kuvitella, että oma suhtautuminen ongelmiin muuttuu, jolloin olokin helpottaa.
Mutta ihan näin näppituntumalla en kehota hankkimaan lasta sillä perusteella, että pääsis eroon IBS:stä.

4Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? Ma 13 Toukokuu 2013, 17:59

piggy78



Itselläni vaivat pahenivat lasten saannin jälkeen ja itse epäilen syyksi seuraavia:valvotut yöt,stressi,hermot kireemmällä uhmaikäisen kanssa Wink nopeesti vaan syö jotain mitä ehtii lastenhoidolta.Kunnon rentoutumisen puuttuminen ja liikunnan vähentyminen....että juu, mutta ei tietty kaikille käy näin..

5Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? To 23 Toukokuu 2013, 11:36

iluvatar



Saanko kysyä näiltä lapsellisilta, että miten raskaus sujui IBS oireiden kanssa? En tiedä vaikuttaa ne toinen toiseensa mitenkään ihan niinku anatomisella tasolla tai hormonien vaikutuksesta?

6Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? To 23 Toukokuu 2013, 13:50

piggy78



Itsellä melkeinpä oli parempi raskauden aikana tämä vaiva tai sitten laitoin huonon olon ja muun raskauden piikkiin. JOtenkin tuntui vaan että ehkä silloin katsoo paremmin mitä suuhunsa laittaa.

7Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? Ti 08 Huhti 2014, 08:56

keppi



Minulla on 5 lasta ja IBS todettiin samoihin aikoihin kun aloin tätä viidettä odottaa. Kaikki kuukautis- ja mahakivut vain paheni, mitä enemmän synnytyksiä takana.

8Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? Ma 28 Huhti 2014, 13:57

Tipu



Minulla IBS alkoi toisessa raskaudessani ja luulin aluksi raskauspahoinvointiin liittyväksi. Oireet paranivat hetkeksi kun olin 6:lla kuukaudella raskaana ja palasivat entistä pahempina noin 2 kuukautta synnytyksen jälkeen. Hormonitoiminta ja kierron eri vaiheet (ovulaatio, kuukautisten tulo) lisäävät IBS oireitani eli kohdallani ripulointi kertoja per päivä. Lisäksi imetys ja ilmeisesti siinä vapautuva hormoni laukaisee myös ripulointia. Jokaisen imetyksen jälkeen tai aikana oli juostava vessaan. IBS oireiluni on jatkunut nyt tauotta raskauteni jälkeen lähes 2 vuotta. Siitä huolimatta imetän edelleen. Fodmap, gluteeniton ja maidoton ruokavalio on parantanut elämäni laatua huomattavasti. Ennen ripulointia 6-8krt/pv, nyt 2-3krt/pv joista enää yksi kerta heti imetyksen jälkeen tai aikana.

9Kellään lapsia? Empty Vs: Kellään lapsia? La 13 Joulu 2014, 17:48

Sahrami



Itsellä kaksi pientä lasta ja raskaus- ja pikkuvauva-ajat olleet täysin oireettomia. Nyt paha vaihe menossa.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa