IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Mitä suklaita, keksejä tai sipsejä voitte syödä?

4 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

marey

Elikkä onko teilläkin niin et täytyy kaupas ettii aina ne herkut jotka on soijattomia, (maidottomia mun tapauksessa) ja mieluiten myös gluteenittomia.

Onko mitään tummaa suklaata mis ei ois soijalestiiniä ja maitojauhetta?

Sanna

Sanna
Admin

Raakasuklaa on ainakin ollut sellaista missä ei kamalasti ole ollut mitään ylimääräistä. Ostin niitä joskus luomukaupasta, mutta normikaupoissa en ole siihen törmännyt. Varmaan noi luontaistuotekaupat ja luomukaupat myy.

Perunalastuja en voi syödä, koska se peruna ei sovi mulle. Mutta onneks kaupoista saa hyviä maissilastuja ja popcorneja. Oma suosikko on luomumaissilastut mitkä on ainoastaan maustettu suolalla. Mutta joskus menee myös ne maustetutkin versiot, tosin niissä tuppaa olemaan aina jotain ei sopivaa. Suolapähkinät menee myösja kuivat banaanilastut. Tosin nyt ei enää löytynyt kaupasta sokerittomia banaanilastuja, mielestöäni olen ostanut aikaisemminkin niitä missä sokeria ei ollut.

Gluteenittomasta hyllystä ostan joskus keksejä ja joskus pakasteesta sitruunamuffinsseja gluteenittomana. Sokeria näissä toki on mutta katson että on muuta pahaa mahdollisimman vähän. Smile

https://ibs-foorumi.palstani.com

Jukka

Taitaa prismasta tai muista isommista kaupoista saada ainakin Lindtin 70% ja 85% suklaita. Ei niissä ainakaan maitoa ole ja sokerin määräkin vähenee kaakaopitoisuuden kasvaessa, tosin makukin käy samalla karvaammaksi. Ainaskin näillä tositummilla saa suklaanhimon helpommin tyydytettyä kun vähempikin riittää.

Sanna

Sanna
Admin

Nyt kun en itse ole syönyt ihan perus maitosuklaata enää aikoihin niin tuntui kyllä tuo pääsiäismuna suklaakin todella todella äklömakealle kun yhden söin. Tuntuu miltein että kaikesta normisuklaasta ja makeisista tulee vaan todella öllö olo jo vähän maistettuakin. Ehkä hyväkin niin. Smile

Mun mielestä noi tummat suklaat maistuu todella todella namille! Mutta niinkuin Jukka sanoi niin tumman suklaan kanssa ei pahemmin tee mieli mässäillä samalla tavalla kuin joskus ennen esim Fazerin sinisen suklaalevyn kanssa. Joskus tuli niitäkin vedettyä yhteen soittoon koko levy. Nyt riittää tuollainen vähän normi suklaalevykokoa pienempi tummasuklaalevy miltein viikon mulla. Smile

Mutta mulla on edelleen toi suklaa ja kahvikin ollut kieltolistalla niin en kamalasti näillä mässäile. Harvoin tulee nameja syötyä. Tosin tällä hetkellä tuntuu, että oireet ovat helpottaneet eikä esim kahvikaan enää nykyään tee mitään kamalaa hallaa masulle. Toivottavasti tää hyvä jakso nyt kestäisi!

https://ibs-foorumi.palstani.com

Mikimi

Mikimi

mulla ei tässäkään o mitään järkeäVery Happy siis että välillä voin syödä vaikka mitä suklaita ja joskus taas pum ja maha tulee kipeeksi niistä, mutta muistelisin ainakin että joskus vuosia sitten minttusuklaat ei tehny hyvää, mutta jouluna taas tuli after eightiä syötyä eikä mitään..jotenkin kokoajan kallistun vaan enemmän ja ennemmän siihen suuntaan että kuukautiset ja/tai ovulaatio ja stressi ja suolistonbakteerit vaikuttaa tähän vaivaan

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa