IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Lisäaineet

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Lisäaineet Empty Lisäaineet Ma 04 Maalis 2013, 12:02

Gelsomina

Gelsomina

Oletteko huomanneet mitään yhteyttä vatsavaivoilla ja joillakin tietyillä lisäaineilla? Ainakin makeutusaineet on kuulemma yleisiä vatsanvääntäjiä, mutta onko muita?

Mulla on tää diagnoosi vielä melko tuore ja vielä pohdin mikä kaikki voi oireita aiheuttaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että lisäaineet tai edes ne makeutusaineet eivät voi aiheuttaa mitenkään rajuja oireita, kun niitä on niin pieniä määriä. Itse luulisin, että glukoosi-fruktoosisiirappi ei ainakaan mulle sovi yhtään. Onko kukaan huomannut, että esim. pelkällä glukoosilla olisi vaikutusta? Olen pohtinut pitäisikö se jättää kokeeksi pois, kun oireet ei ole muuten alkaneet helpottaa ruokavaliosta huolimatta.

2Lisäaineet Empty Vs: Lisäaineet Ti 05 Maalis 2013, 08:39

StellaB

Mulle ei sovi mitkään makeutusaineet tai sokeriin verrattavat mömmöt. Aromivahvenne on toinen paha. Saan jo ihan iho-oireitakin jos syön esimeksiksi pussinuudeleita, vatsaoireista puhumattakaan. Muista yksittäisistä lisäaineista en tiedä tarkkaan, joten yritän välttää kaikkia. Marjoja ja maskaraa kirjassa on aika paljon tietoa lisäaineista ja niiden vaikutuksista. Muutenkin ihan ok kirja ruokaan liittyen, vaikka en ihan kaikesta olekaan samaa mieltä.

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa