IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

IBS + labra-arvot (crp ja kalprotektiini)

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

Jenninen



Hei! Mulle on nyt "väliaikaisesti" diagnosoitu IBS. Kyselisin ihan mielenkiinnosta, että mites muilla on labra-arvot ollut diagnoosia ennen?
Sain lähetteen julkiselle puolelle gastroenterologille ja lähete tuli suoraan takaisin, koska kaikkia tarvittavia tutkimuksia ei oltu tehty. He suosittelivat f-calproa otettavan ulosteesta. Tämä arvo mulla oli viite-arvoissa, mutta ilmeisesti terveelle ihmiselle koholla eli 82. Aiemmin näinä huonoina päivinä eli oirepäivinä olen päässyt nopeasti labroihin ja CRP on ollut koholla n. 24. Tietääkö joku liittyykö IBS:ään calpro arvon nousu tai crp:n nousu?
Odottelen tällä hetkellä aikaa kolonoskopiaan, jotta suljetaan tulehdukselliset suolistosairaudet pois Smile

Tipu



Hei! Nopea vastaus ja todella myöhässä.. Sinulle on varmaan jo selvinnyt vastaus kysymyksiisi aiemmin. IBS voi nostaa kalprotektiini arvoa mutta usein löydetään vain matalan tason tulehdus tai jopa ei lainkaan tulehdusta. Itselläni kalprotektiini arvo oli ok ja mitään ei löytynyt edes matalan tason tulehdusta, silti olen sairastunut noin 7 vuotta tätä IBS tautia tai oikeammin oireistoa jonka ydinsyytä ei ole löytynyt. Kolonoskopia ja gastroskopia tehtiin myös. Tsemppiä sinne ja toivottavasti pääset kunnon tutkimuksiin heti!

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Similar topics

-

» Kalprotektiini

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa