Esa kirjoitti:Laktoosi aiheuttaa ripulin, jos sille on herkkä, mutta pillerien määrillä voi korkeintaan havaita pientä nipistelyä, jos pitää ottaa paljon lääkkeitä, joissa laktoosimonohydraattia on erityisen paljon. Ripuli tietysti kanssa aiheuttaa ummetuksen.
Nyt menin pihalle eli hyla tuotteetkin saa aikaan vain ripulia,
ei ilmavaivoja, jos olet laktoosi-intoleranssi?
Mulla siis tulee kaasuja ja kaasuista kipuja ärtyneestä suolesta joka ei tykkää pullistumista. Mulla enempi uumetusta, ei ripulia, ja koen että ilmakuplat saattavat tukkia suolta jolloin ummettuminen pahentuu kun tavara ei pääse eteenpäin. Todellakaan ei mulla IBS-C ole juuri koskaan ripulia.
Tramal ja Lyrican kokeiluissa molemmissa tarjottiin laktoosi-pitoisia ja selvästi kaasutusmäärät ja paksusuolen mutkakivut paheni
Toki syön aina yhden laktaasi-pillerin mutta pitänee kokeilla 2 kpl josko saisin ko oireet häviään?
"Maitotuotteiden jälkeen vatsaa turvottelee ja on ilmavaivoja. Usein esiintyy löysiä ulosteita ja epämääräisiä vatsakipuja. Oireet ilmaantuvat 1–3 tuntia maitosokeria sisältävän ruokailun jälkeen.
Oireet johtuvat siitä, että maitosokeri kulkee ohutsuolen läpi paksusuoleen, jossa bakteerit käyttävät sitä ravinnokseen. Tällöin syntyy kaasua ja ulosteen normaali kiinteytyminen häiriintyy. "
[You must be registered and logged in to see this link.]