IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Antibiootit

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Antibiootit Empty Antibiootit To 06 Marras 2014, 09:21

pete2



Kyselisin neuvoja/kokemuksia, miten voisi helpottaa IBS:n oireita jos on pakko syödä antibiootteja. Nehän sotkevat mahan melko täydellisesti. Tavallisestihan voidaan syödä maitohappobakteereita, mutta entä näiden lisäksi? Minulle pelkät maitohappobakteerit aiheuttavat jo tilapäisesti mahavaivoja. Kiitos neuvoista!

2Antibiootit Empty Vs: Antibiootit To 06 Marras 2014, 19:23

Esa

Esa
Admin

Syö sellaisia maitohappobakteerivalmisteita missä ei ole inuliinia. Idoform esimerkiksi. Voit myös kokeilla Precosaa, joka on hiivavalmiste. Joillain se toimii hyvin. Siinäpä ne oikeastaan. Antibiootin valinnassa voidaan myös huomioida herkkä vatsa joskus.

3Antibiootit Empty Vs: Antibiootit La 17 Tammi 2015, 15:23

Tipu



Kun lääkäri kirjoittaa antibiootti kuurin, kannattaa mainita että vatsa menee huonoon kuntoon samassa yhteydessä ja että sairastat IBS:ää. Kysy saisiko jonkin mahansuojalääkkeen kuurin ajaksi. Itse en antibioottikuuria suostu enää edes syömään ilman suojaa. Losec on toiminut minulla hyvin. Siis se vahvempi versio mitä saa vain reseptillä. Losecia myydään kyllä miedompana myös apteekissa ilman reseptiä. Pitää vain olla tarkkana kuinka lääkkeen ottaa ettei estä antibiootin imeytymistä. Vähintään tuntia ennen tai tunnin antibiootin ottamisen jälkeen.

Huomaa kaikki Precosat sisältävät laktoosia, eli jos se ei sovi, voi pahentaa oireita. Toki laktoosin määrä on hyvin pieni.. Vatsa saattaa sietää hyvin pienen määrän sitä. Varovasti kokeilemalla selviää.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa