IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Allergiat ja yliherkkyydet

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Allergiat ja yliherkkyydet Empty Allergiat ja yliherkkyydet To 21 Helmi 2013, 09:21

StellaB

Onko kenelläkään todettu allergioita tai yliherkkyyksiä, vai onko ruokavalio omien kokemusten kautta muodostettu?
Tänään tylee hyvä dokkari Pilattu maito, jonka ajattelin katsoa. Itselleni maito maitona tuntuu aiheuttavan rajuja oireita, vaikka muita maitotuotteita yleensä siedänkin. Aihe on kuitenkin kiinnostava ja olen ollut aika äimänä lukiessani maitotauti.com sivustoa, erityiesti artikkeleita.

2Allergiat ja yliherkkyydet Empty Vs: Allergiat ja yliherkkyydet To 21 Helmi 2013, 18:55

nunnu85

StellaB kirjoitti:Onko kenelläkään todettu allergioita tai yliherkkyyksiä, vai onko ruokavalio omien kokemusten kautta muodostettu?
Tänään tylee hyvä dokkari Pilattu maito, jonka ajattelin katsoa. Itselleni maito maitona tuntuu aiheuttavan rajuja oireita, vaikka muita maitotuotteita yleensä siedänkin. Aihe on kuitenkin kiinnostava ja olen ollut aika äimänä lukiessani maitotauti.com sivustoa, erityiesti artikkeleita.

Mulla on kans vähä sama vika, eli voin syödä kyllä useita maitotuotteita ihan hyvin, mutta tavallinen maito ei sovi ollenkaan, joskus kun asiasta mainitsin neuvolassa niin se täti epäili et jos se on "raaka maito allergiaa" ilmeisesti sellaistakin on. Olen kyllä varmuudeksi syönyt silti melkein kaikki tuotteet laktoosittomina, maidon siis myös. Mitään allergiaa ei ole todettu muuten.

3Allergiat ja yliherkkyydet Empty Vs: Allergiat ja yliherkkyydet Pe 15 Maalis 2013, 12:46

viisvitonen

Mulla ei pitänyt olla mitään allergioita tms mutta viimeisten kuukausien aikana olen huomannut ihon punoitusta, hilsettä, kielessä valk sammasta, hengitys alkanut haisemaan jne jne ?!

No laktoosi-intoleranssi mulla todettiin jo 90-luvulla kaiketi lievänä mutta ei keliakiaa.

Itse luulen että väh gluteeni herkkyyttä ainakin ja tää hiiva, bacteeri tms voisi olla uusi "allergia"?

Siis olen jo vuosia ollut "hoidettuna" runsailla PPI-vastahappolääkkeillä joten helposti tulee mieleen että vatsahapot niin alhaisia että pöpöt ja allergiat pääsee syntymään?

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa