IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

lämmin ilma ja ibs

+2
Jukka
Mikimi
6 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1lämmin ilma ja ibs Empty lämmin ilma ja ibs La 17 Toukokuu 2014, 11:41

Mikimi

Mikimi

oletteko huomanneet saako lämmin ilma vatsanne voimaan tavallista huonommin? En tarkoita saunassa käyntiä vaan ihan lämmintä kesäilmaa. Englanninkielisiä juttuja tästä aiheesta oli jonkun verran kun etsin.

2lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs La 17 Toukokuu 2014, 14:31

Jukka

Joo kyllä helteellä vatsaa joskus kivistelee ja joskus voi jotain helleripulia tulla mutta en tiedä johtuuko se kehon lämpötilan nuosusta vai mistä, sama ilmiö lievän kuumeenkin kanssa toki esiintyy. Viehän se hiukan aikaa ennenkuin kuumiin ilmoihin taas tottuu ja onhan se elimistölle aika rasite, varsinkin jos jotain vaivoja jo ennenstään on.

3lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs La 17 Toukokuu 2014, 21:41

viisvitonen

Luulisin että päinvastoin eli lämmin tekee hyvää ruuansulatukselle, jotkut jopa käyttää sähkölämpöpeitteitä vatsan päälle!

4lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs Su 18 Toukokuu 2014, 21:06

Jukka

Niin tuli vielä mieleen, että nämät helteestä johtuvat vatsavaivat voi johtua suolatasapainon järkkymisestäkin, jos tulee vaikka juotua liikaa vettä. Entäs ukonilman vaikutus sitten, toisille tulee siitä kauhee väsymys tai päänkipu ja joidenki menee vatsa sekasin, lieneekö vaan jännitystä vai mistä mahtaa johtua?

5lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs To 22 Toukokuu 2014, 07:55

Esa

Esa
Admin

Kyllä minä olen ollut huomaavinani, että kohtauksen laukaisijana voisi toimia sekin, että tulee liian kuuma. Siihen on kyllä silloin liittynyt kuumankostean kelin tai liian vaatetuksen lisäksi myös fyysistä aktiviteettia. Puhutaan kuitenkin vain kahdesta tapauksesta, joten tilastoa on paha siitä sorvata.

6lämmin ilma ja ibs Empty Tuntuu vaikuttavan! Ke 23 Heinä 2014, 08:13

miau

miau

Minulla ainakin lämmin ilma tuntuisi vaikuttavan negatiivisesti vatsan toimintaan. En pidä lämpimästä muutenkaan, mutta yleensä hellepäivinä ummetuspohjainen IBS, muuttuu juuri ripulipohjaiseksi. Voihan asiaan vaikuttaa sattumien summakin, jokin mitä olen syönyt jne. Mutta jokseenkin tuntuu, että lämpö ei tee hyvää minulle. En ole kesäihminen muutenkaan ja en pysty kesäisin syömään lämmintä ruokaa joka päivä ja ruokahalu vähenee.

7lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs Ke 23 Heinä 2014, 19:09

Jukka

Niin ja näin helteillä voi ja kannattaa syödä hiukan enemmän suolasta ja vaikka vichyä veden sijasta, ettei ala heikottaan. Mutta yritetään sinnitellä, kait se syksykin joskus tulee Wink

8lämmin ilma ja ibs Empty Vs: lämmin ilma ja ibs Ke 23 Heinä 2014, 19:21

Mindi

Mindi

Juu huomasinkin tänään ja mietinkin tätä asiaa ja tuo "helleripuli" kuulostaa aika osuvalta. Tiedä sitten johtuuko vähäisestä syömisestä ja runsaasta veden juomisesta, (laktoosittoman) jäätelön nauttimisesta suht tyhjään vatsaan vai mistä  Rolling Eyes 

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa