IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Opiskelu IBS:n kanssa

5 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Opiskelu IBS:n kanssa Empty Opiskelu IBS:n kanssa Ti 11 Maalis 2014, 08:16

idaMa

idaMa

Oletteko te opiskelleet/opiskelette? Miten se onnistuu? Joudutteko olemaan paljon poissa?

Itse olen lukiossa ja olen saanut järjestettyä puolitenttauksen kursseissa. Istun usein luokan ulkopuolella.
Mietin tässä vain, että millaisia mahdollisuuksia on ammattikorkeakoulussa/yliopistossa?

2Opiskelu IBS:n kanssa Empty Vs: Opiskelu IBS:n kanssa Ti 11 Maalis 2014, 17:03

Sanna

Sanna
Admin

Itse otin lukioaikoina iltalukiosta kursseja, koska vatsa oli aamuisin ihan sekaisin. Selvisin lukiosta kuitenkin ihan ok, vaikka oli siinä niitä tosi huonojakin päiviä ja olin poissa jonkinverran.

On ihan hienoa jos saa soviteltua jotenkin tunnit että saa rauhan opiskella vatsaoireista välittämättä. Ammattikoulussa meillä ei ollut varsinaisesti mitään teoriatunteja joilta ei olisi ollut vapaata mennä vessaan kun hätä iskee. Tunneilla aina tehtiin jotain käsin ja niiltä sai lähteä tauolle kun itse halusi miltein. Tuolloin ei vatsan kanssa myöskään ollut kamalasti ongelmia.

https://ibs-foorumi.palstani.com

3Opiskelu IBS:n kanssa Empty Vs: Opiskelu IBS:n kanssa Ti 16 Kesä 2015, 17:35

Taruuuu



Hmm mulla tää toimii lukiossa niin, että kun vessaan tarvitsee mennä, niin sinne mennään. Olen opettajille kertonut tästä ibs ja että miten se mulla oireilee. Ovat olleet hyvin ymmärtäväisiä. Pakko myöntää, että tulevat YO-kokeet huolestuttaa. Voi olla, että menen inodiumin voimin ne...

4Opiskelu IBS:n kanssa Empty Vs: Opiskelu IBS:n kanssa Ke 22 Heinä 2015, 08:18

katti



AMK:ssa ainakin on ihan "aikuisen ihmisen liikkumavapaus" mennä vessaan. Ok, osa opettajista voi katsoa nenänvartta pitkin, että eikö tuokaan voi pissaa pidättää tunnin loppuun, mutta se olkoon opettajan ongelma.

En tiedä, miten hoitoalalla, jossa on enemmän käytännön harjoitteita. Toisaalta taas hoitoalalla pitäisi olla ihan ok kertoa opettajalle tällaisesta ongelmasta.

5Opiskelu IBS:n kanssa Empty Vs: Opiskelu IBS:n kanssa Ti 29 Joulu 2015, 16:08

viilu



Täällä toinen lukiolainen ilmottautuu. Kärsin ummetuspainotteisesta IBS:stä, mutta kun vessahätä yllättää viikon ummetuksen jälkeen, on vessaan päästävä nopeasti Very Happy Tunneilta pääsee aina halutessaan, ongelmatilanteita tuleekin lähinnä kokeiden suhteen. Jostain syystä vatsa alkaa aina toimia kesken koeviikon kokeiden, jonka takia on muutama koe jäänyt vähän puolitiehen (luokasta ei saa poistua kesken kokeen). En ole vielä kokenut niin isoksi ongelmaksi, että olisin pyytänyt erivapauksia.

YO-kokeet on menny hämmentävän hyvin, oon ennen niitä kiinnittäny n. viikon ajan erityishuomiota syömisiin (FODMAP ja gluteenittomuus) joten vatsa pysyny kuosissa. Yo:issa onneks se hyvä että pääsee aina halutessaan käymään vessassa :-)

Itsee kiinnostaa kans kovasti yliopiston mahikset vessakäynteihin, eikö esim pääsykokeet ja tentit kuitenki kestä aika pitkään? :/

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa