IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Erilaisia pannukakkuja

4 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Erilaisia pannukakkuja Empty Erilaisia pannukakkuja Ti 19 Helmi 2013, 13:31

Whimsy

Whimsy

Löysin sattumalta ihanan kuuloisen (vehnättömän) pannariohjeen, näitä täytyy kyllä kokeilla joku päivä.

Banaanipannukakut

2 dl (gluteenittomia) kaurahiutaleita
1 dl saksanpähkinöitä
1 tl leivinjauhetta
ripaus suolaa
ripaus vaniljajauhetta
2 dl mantelimaitoa tai muuta vastaavaa
1 kypsä luomubanaani
2 rkl vaahterasiirappia tai maun mukaan steviaa
1 tl camelinaöljyä
neitsytkookosöljyä tai gheetä eli kirkastettua voita paistamiseen

Tarjoiluun:
vaahterasiirappia
banaanisiivuja
saksanpähkinöitä

Laita saksanpähkinät tehosekoittimeen ja murskaa ne karkeaksi jauheeksi. Kaada saksanpähkinäjauho pieneen kuppiin. Pane tyhjennettyyn tehosekoittimeen kaurahiutaleet, leivinjauhe, suola ja vaniljajauhe ja käytä konetta sykäyksittäin, jotta saat aikaan karkean jauhoseoksen. Kaada seos saksanpähkinäjauhon joukkoon.

Laita mantelimaito, banaani, vaahterasiirappi ja camelinaöljy tehosekoittimeen ja sekoita tasaiseksi. Lisää joukkoon pähkinä-kauraseos ja anna koneen käydä vain sen verran, että massasta tulee tasaista. Anna taikinan seistä huoneenlämmössä noin 30 minuuttia.

Kuumenna hieman kookosöljyä tai gheetä paistinpannulla ja kaada siihen noin 3 ruokalusikallista taikinaa pieneksi pannukakuksi. Paista molemmilta puolilta kullanruskeaksi miedolla lämmöllä. Tarjoile vaahterasiirapin, saksanpähkinöiden tai banaaniviipaleiden kera.

Linkki ohjeeseen ja kuvaan:
http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/white-rabbit/banaanipannareita-ja-pekaanipahkinamuffineita

Alunperin ohje on Hanna Skytän Detox-kirjasta.

Viimeinen muokkaaja, Whimsy pvm To 14 Maalis 2013, 21:05, muokattu 2 kertaa (Raportin syy : Muokkasin otsikkoa, kun tuli mieleen toinenkin pannariohje...)

2Erilaisia pannukakkuja Empty Amerikkalaiset pannukakut To 14 Maalis 2013, 21:03

Whimsy

Whimsy

Nää on ihan supernameja, varsinkin vaahterasiirapin kanssa. Razz

Amerikkalaiset pannukakut

3 dl kaurajauhoja tms. gluteenitonta jauhoa
3 rkl sokeria tai steviaa
1 rkl leivinjauhetta
½ tl suolaa
3 dl maitoa
2 munaa
2 tl vaniljasokeria
2 rkl ruokaöljyä
(1 dl tummaa suklaata...mutta on kyllä hyviä ilman suklaatakin)

Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään. Sekoita loput kuivat aineet joukkoon.

Lisää maito, öljy ja munat. Sekoita hyvin.

Paista pienellä pannulla molemmin puolin kullanruskeaksi.

Tarjoile esim. vaahterasiirapin ja/tai kermavaahdon kanssa.

3Erilaisia pannukakkuja Empty Vs: Erilaisia pannukakkuja Ke 20 Maalis 2013, 13:01

iluvatar

Voi mä oon onnistunut tekemään ihania lettuja ja pannukakkuja speltti jauholla. ei muuta kun korvaa vehnäjauhon kokonaan sillä

4Erilaisia pannukakkuja Empty Vs: Erilaisia pannukakkuja Pe 19 Huhti 2013, 20:21

miau

miau

Ihme pannarit:

http://blogit.hs.fi/kauhaajarakkautta/2013/04/02/kahden-raaka-aineen-ihmepannarit-ja-yhden-raaka-aineen-ihmepehmis/

Ja gluteenittomat ja maidottomat mustikka-kookos:

http://hidastaelamaa.fi/2012/10/resepti-mustikkainen-chia-kookos-pannukakku/

Chia-siemenet ovat vieneet minun sydämmeni. Blendailen smoothieen tai heitän mehukeiton tai suklaisen soijamaidon sekaan ja saan vanukkaita.. Smile

5Erilaisia pannukakkuja Empty Vs: Erilaisia pannukakkuja La 20 Huhti 2013, 15:11

Whimsy

Whimsy

Mä muuten kokeilin noita kahden raaka-aineen (banaani & kananmuna) pannareita jokin aika sitten, ja niistä tuli kyllä ihan hyviä! Smile

Laitoin osaan taikinasta mustikoita, siitä tuli aika rumia mutta erittäin hyvänmakuisia pannareita!

6Erilaisia pannukakkuja Empty Vs: Erilaisia pannukakkuja La 20 Huhti 2013, 18:34

miau

miau

Mä testasin itse tänään, vaikka vinkin pastesin jo aikaisemmin. Söin itsekin aamupalana jäisen mustikkamurskan kera ja olivat aineksien vähäisyyteen nähden tosi hyviä! Very Happy

Toi kookos-mustikka-pannukakku on muuten lapsille maittavaa!

7Erilaisia pannukakkuja Empty Vs: Erilaisia pannukakkuja To 26 Kesä 2014, 16:43

Ire

Kannattaa kokeilla joskus näitä tattari-banaani-pannareita:
http://nourishandevolve.com/banana-buckwheat-pancakes/

Yksinkertaisempaa saa hakea, ei tarvitse kuin tattarijauhoja, banaania, leivinjauhetta ja jotain kasvimaitoa tai miksei lehmämaitoakin/laktoositonta jos itselle sopii. Itse olen tehnyt näitä nyt pari kertaa ja käyttänyt mantelimaitoa ja kauramaitoa. Vielä en ole kerennyt ihmeellisempiä variaatioita kokeilemaan, mutta hyvin maistuvat tällaisinakin esim. vaahterasiirapin ja pannulla käytettyjen banaaniviipaleiden kanssa. Mikä parasta, ei edes sokeria! Ja itse kyllä paistan ihan oliiviöljyssä.

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa