Olen jonkun verran kesällä kirjoitellutkin tänne. Vaivat senkus pahenee...nyt on 2 kertaa ollut ns.kohtaus jossa palelen ja lämpö kohoaa siihen 37,2 ja crp on koholla 15-23. Verikokeet muuten ok. Ylävatsa ultrattu parin kuukauden sisällä 2x ja kaikki ok. Kuulemma sakat sun muut näkysisi siinä. Nyt viimeksi tämä alkoi näin:yhtäkkiä tuli niin huono-olo, ooksettava olo että hikeä pukkas ja sitten koko yön oli todella huono vellova olotila. Mitään ei tullut vaikka olisi toivonutkin. Vatsa toimi kerran mutta ei ripulia. Kova kipu oikealla kylkikaaren alapuolella. Ja lääkäri on jo turhautunut koska on sitä mieltä, että minun pitäisi vain syödä mielialalääkettä, joka nostaa kipukynnystä. En tahdo siihen ruveta. Jos se on ainoa ns. hoitokeino niin huh. Olen kokeillut gluteenitonta, fodmappia ja kaikkea mahdollista. Mistään ei löydy mittään. Onko normia että tulehdusarvot ja lievä lämmön nousukin on ibs???Tähystykset on tehty v.2005-2006 ja nyt kun lekuri on tehnyt uusintalähetteet niihin niin 2x on palautuneet sieltä, että ei tartte tehdä kun ei ole verta ulosteessa tai muuta niin hälyttävää. Kun pahin on ohi minulla on kokoajan röyhtäilyjä,vatsa kovalla vaikka söisin/joisin mitä,huonovointisuutta,väsymystä. Kuuluvatko kaikki nämä vain tähän ibs? Voiko se olla näin rajuna että menen toimintakyvyttömäksi noin kuukauden välein??? Tuntuu niin lohduttomalta koko juttu. Kaksi lasta kotona ja mies joutuu oman työnsä kanssa joustamaan silloin kuin pahin aika iskee ja sehän iskee vaikken olisi syönyt mitään ns.kiellettyä. Elämä tuntuu menevän aika pieneksi ja kivuliaaksi.Auttakkee....
IBS-foorumi