IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

pH-dieetti – Happo-emästasapaino kuntoon

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

K@tja

K@tja

Onko kellään kokemuksia näistä pH-tasapainottavista ruuista ja niitten vaikutuksista?
Ite en pystyis noudattamaan näin radikaalia diettiä, mutta olen tietosesti lisänny esim. marjoja, vihanneksia ja hyvää suolaa. Jättäny aamukahvista sokerin pois ym. pieniä tekoja.

Moni kritisoi, että pH tasapainoa ei voi ruuilla tai valmisteilla korvata vaan elimistö säätelee sen itse. Mitä mieltä olette?

Mun hampaista on hammaskivet hävinny (suussa retentiokaari jota vaikea puhdistaa), joten en tiä onko ruokavalio vai hammastahnan vaihto moisen aiheuttanu, mut tosiaan joka vuos oon joutunut poistamaan hammaskivet ja nyt ei tartte  Very Happy

Esa

Esa
Admin

Lähes kaikki "dieetit" ovat täyttä hömppää. ja tuo nyt kuitenkin mitä ilmeisimmin on. Vatsahapot ovat hyvin happamia ja sappi emäksistä. Siinä ei ruuan pH:n hienosäätäminen paljon paina.

Aina keksitään uusia kummallisia dieettejä, kuten että pitää syödä tai olla syömättä joitain asioita yhtä aikaa tai jopa että veriryhmällä olisi vaikutusta siihen mikä ruoka sopii. Ne ovat huuhaata. Ei pidä ottaa tosissaan.

viisvitonen

Eikös ainakin sokerin (emäksinen) palaminen tuota hapokkuutta (happamuutta) tms ympäri kehoa eli jos näin niin voi olla jotain perääkin?

Virtsan pHhan on eräs asia mitä mitataan (esim itsekin liuskoilla?) mutta veren pH on "millilleen" eli tasan se tietty arvo (jota en nyt muista) :-)

Ja jos sun kalsium varastot vähenee niin elimistö ei siedä että em veren happamuus muuttuu joten keho alkaa ottaan kalsiumia luustosta jne ja tulos osteoropoosia tms?

Esa

Esa
Admin

Totta kai pH on hyvinkin tärkeä asia elimistössä. Mutta ajatus, että siihen vaikuttaa ruuan pH on perusteetonta yksinkertaistamista. Ylipäätään kaikki dieetit, joissa rajataan kovasti mitä saa syödä, ovat yleensä enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä. Niiden idea on tarjota perusteetonta tyytyväisyyttä siitä, että uskoo tekevänsä jotain itsensä hyväksi. Syökää mieluummin ravitsemussuositusten mukaisesti ja liikkukaa. Siitä on oikeasti hyötyä.

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa