Tänään oli mielenkiintonen juttu studio 55:ssa, varmaan Katsomosta voi jakson katsoakin, mutta siis taas suoliston ja aivojen yhteyksistä.
http://www.studio55.fi/terveys
IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.
Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy
Mikimi kirjoitti:Tänään oli mielenkiintonen juttu studio 55:ssa, varmaan Katsomosta voi jakson katsoakin, mutta siis taas suoliston ja aivojen yhteyksistä.
Sanna kirjoitti:Kyllä Paula musta ihan asiaa puhuu. Itsellä on ainakin takana erittäin vahva kokemusta hormoonitasapainon heittelyistä, joka lopulta tasaantui oikealla ruokavaliolla. Nykyään ei mitään ongelmia enää ole.
Ongelma tuntuu olevan enemmän tässä kohtaa siinä, että tällaisille asioille ei tunnu liikenevän tutkimusrahoja, koska mitä lääketehtaat siitä enää kostuisivat jos kaikki sairaudet voitaisiin hoitaa pelkällä ruokavaliolla? Mitä ruuantuottajat siitä kostuisivat jos kaikkien pitäisi alkaa tekemään puhdasta ja luomua safkaa ilman halpoja ruokaan tungettavia aineita? Jos oikeasti järjestettäisiin kattava tutkimus asiasta ja tulos olisi että ruokavaliolla voidaan hoitaa sairauksia niin se olisi aikamoinen pommi. Tuntuu että näitä asioita pyritään juuri sen vuoksi pitämään vain muutaman "kajahtaneen" lääkärin horinoina ja voidaan aina vedota ettei ole muka lääketieteellistä taustaa, juuri siksi ettei asiaa tutkita.
Ja onhan noita tutkimuksia, joiden tuloksia muokkaillaan aikaamme sopivaksi. Jätetään tuloksista osia kertomatta, jotta homma voisi jatkua sellaisena kun se nyt on. Jos multa kysytään niin lopun ajat on edessä selkeästi tällä menolla. Surullista katsoa sivusta, mutta olen itse ainakin kiitollinen siitä että olen itse päättänyt mitä suuhuni laitan ja miten sairauteni hoidan. On toki jokaisen oma asia mihin asioihin suhtautuu kriittisesti, minulla se tuntuu nykyään olevan lääke"tiede" ja "tutkimukset". Maalaisjärki pelastaa usein.
Paula Heinoella on asiaa, samoin Antti Heikkilällä. Tuntuu että heidät vaan sitkeästi halutaan leimata näihin kajahtaneihin, joiden horinat eivät perustu mihinkään. Kapinoitsijoiksi väittävät. Olen kuitenkin itsekin kokenut heidän oppinsa auttavan olotilaan ja oireisiin. Oikea kokemus on kuitenkin vahvempi merkki oikeallisuudesta kuin mikään lääketieteellinen sabotoitu tutkimus. Että pistää vihaksi!
Sanna kirjoitti:Niin ja piti vielä mainita siitäkin että en yhtään ihmettele että Heinonen tai jopa Heikkilä eivät suostu joihinkin tiettyihin keskustelutilaisuuksiin, koska heidät leimataan useissa piireissä huuhaan kannattajiksi, joiden jutuilla ei olisi mitään perää. Ainoa syy miksi heidät haluttaisiin vastakkainasetteluun on se, että heidän sanomansa voitaisiin väittelemällä kumota ja uskotella ihmisille, että heidän asiansa on täyttä huuhaata, uskomustiedettä tai jotain vielä taianomaisempaa.
Ravinnolla parantamisesta ei tosiaan ole kattavaa tutkimusta tehty, joten sen ohella ei voida vedota tuloksiin, joka tekee asiasta väittelemisen erittäin vaikeaksi. Ihmisille kun ei nykyään mikään muu tunnu riittävän kuin lääketieteellinen tutkimus, joka on mielestäni vielä enemmän huuhaata kuin maalaisjärki. Tutkimuksen tekijäistä olisi aina hyvä tietää ketä tutkimuksen on kustantanut, miksi se on tehty ja mielestäni kaikki tulokset pitäisi olla nähtävillä, eikä vain se päätelmä joka on tehty lopulta. Tuloksista kun muokataan sellaisia, että ne edistävät myyntiä tai kehitystä. Aina tulos ei ole siis hyvästä tai oikeasti totta.
Sanna kirjoitti: Kuitenkin on todennäköistä sekin, että jos yhdellä on homma toiminut tietyllä tavalla, se voi auttaa myös jotain toista?
IBS-foorumi » Kokemuksia ärtyneen suolen oireryhmästä. » Yleinen keskustelu ärtyneestä suolesta » Vatsasta ja aivoista Studio 55:ssa
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa