IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

maitohappobakteeri-kuuri

4 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1maitohappobakteeri-kuuri Empty maitohappobakteeri-kuuri To 16 Tammi 2014, 18:03

viisvitonen



Millaisia MHB ja aikajaksoja olette syöneet?

Aloitin nyt 2 vkon apteekin Idoform-kuurin kun tähän asti markettien Gefilusta jonkun aikaa

Kokemuksia?

2maitohappobakteeri-kuuri Empty Vs: maitohappobakteeri-kuuri Pe 17 Tammi 2014, 08:23

Esa

Esa
Admin

Minä olen syönyt niitä enimmän aikaa. Välillä puitänyt taukoa ja aloittanut sitten taas (pian) kun on tullut oireilua johon arvelen sen auttavan.

Kyselin Laatikaiseltakin, onko hänellä mitään infoa, että pitääkö tauottaa vai vetää koko ajan, mutta ei kuulema ole tieteellistä tietoa asiasta. Omana näkemyksenään sanoi, että voi ja kannattaa käyttää jatkuvasti, jos tuntuu olevan apua. Ja jos ei tunnu auttavan niin turha jatkaa.

3maitohappobakteeri-kuuri Empty Vs: maitohappobakteeri-kuuri Pe 17 Tammi 2014, 18:03

Sanna

Sanna
Admin

Mulla auttoi ProbiMage kaikkein parhaiten. Siitä huomasin ihan sen vaikutuksen, mutta normi käsikauppa tabuista tai kaupan hyllytarvikkeista en huomannut mitään vaikutusta. Tällä hetkellä en syö mitään maitohappobakteereja ja masu on pysynyt kuosissa. Sitä ennen taisin miltein vuoden vedettä ProbiMagea miltein päivittäin. Siinä välissä taisin ostaa apteekista sitä veteen sekoitettavaa maitohappobakteerivalmistetta. Joku vaikea nimi sillä oli, en muistu nyt mieleen. Siitä ei tosin ollut mitään vaikutusta, vaikka ulkolaisilla ibs-foorumeilla sitä on kovasti suositeltu ibs:n hoitoon. Tosin siitäkin otin yhden kuurin kun sitä olisi kai voinut jatkaa pidemmälle, jotta oikea vaikutus olisi tullut esiin. Mistä tietää.

https://ibs-foorumi.palstani.com

4maitohappobakteeri-kuuri Empty Vs: maitohappobakteeri-kuuri To 05 Kesä 2014, 20:58

viisvitonen



Sanna kirjoitti:Mulla auttoi ProbiMage kaikkein parhaiten. .

Itsekin aloitin viikko sitten kun törmäsin ruotsissa tehtyyn tutukimukseen jossa apua juuri IBS-suolioireisiin!

lactobacillus plantarum 299v

5maitohappobakteeri-kuuri Empty Vs: maitohappobakteeri-kuuri Pe 06 Kesä 2014, 16:57

Tipu



Mulla idoform aikoinaan teki vatsan tosi kipeäksi ja hirveesti tuli ilmaa. Nyt käytössä Probi Mage. 3 viikkoa olen syönyt, mutta en ole huomannut mitään vaikutuksia vielä ainakaan. Pitää syödä pidempään. Ainakaan tämä ei aiheuta hirveitä ilmavaivoja, eikä tee vatsaa kipeäksi.

Saakohan idoformia nykyään täysin gluteenittomana, laktoosittomana tai oikeastaan maidottomana..? Siitä kun söin idoformia on ainakin 10 vuotta aikaa. Enkä sen jälkeen ole edes asiaa uudelleen tutkinut kun jäi mieleen ne ikävät oireet.

Precosaa olisin halunnut hirveästi kokeilla, mutta sitä ei löydy edes laktoosittomana saatika sitten maidottomana. Probi Mage on ainut jonka löysin mikä on myös maidoton.

6maitohappobakteeri-kuuri Empty Vs: maitohappobakteeri-kuuri Su 08 Kesä 2014, 15:21

Esa

Esa
Admin

Idoformissa on:

Glukoosi, hydroksipropyylimetyyliselluloosa, Lactobacillus rhamnosus GG (maitopohjainen), Bifidobacterium BB-12®(maitopohjainen), väri (titaanidioksidi).

Eli ei ole laktoosia, gluteenia, eikä muutakaan minkä pitäisi voida ärsyttää. Nuo maitopohjaiset siis ovat ne bakteerit.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa