IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Ruokailun jälkeen pääkipua, ohimojomotusta tms?

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

viisvitonen



Mulla viimeaikoina moista tapahtunut ja todella syönnin jälkeen usein 0-1 h väliltä joten tässäkö taas kummajainen että kun suolisto alkaa ruokailun jälkeen "saamaan painetta liikkua eteenpäin" niin tuleekin heijaste myös päähän?! :-D Vi siblin toiminut eli liki päivittäin suoli tyhjenee.

En vielä vuosi sitten juuri koskaan kokenut pääkipua (ohimojomotuksia, päälakijomotuksia jne) ja nyt puolen vuodena aikana paheten vaan.

Aloin syömään myös esomepratzolea 20 mg jos vaikka refluksia, eritoten sitä hiljaista hapotonta LPR:ää (nousee nieluun, äänihuuliin jne.) joka ei siis perinteisesti närästä ruokatorvea.

Toki myös tää mun poskiontelokummajainen voi olla syynä mutta miksi poskiontelo ärtyisi syönnin jälkeen eli vaiko vaan sattumaa?

Ja tietenkin niskat hartiat kireenä jos vaikka syöntiasento saisi kireet niskalihakset synnyttään pääkivun?

Esa

Esa
Admin

Sivuontelot ovat hyvä kandidaatti päälaen ja ohimoiden kivuille. Se, miksi särky alkaa syömisen jälkeen, on sitten vaikeampi kysymys. Mahdollisesti suoliston aktiviivisuus vaikuttaa limakalvojen turvotukseen autonomisen hermoston välityksellä. Tai sitten suoremmin, ruuan lämpö, pureskelu, syljeneritys. Mulla on vessassa käymisen jälkeen tullut painetta onteloihin silloin kun olivat tukossa.

Mikimi

Mikimi

hei heitämpä tässä sellaisen ajatuksen, että jos sinulla kerta on poskionteloissa häikkää niin voisiko niissä olla jonkinlaista jumitusta (tai leuoissa) tms vaikka et huomaisikaan? Voisiko olla niin että kun syöt jumiset posket liikkuvat ja pääsi tulee kipeeksi koska liikkuvat lihakset vilkastuttaa verenkiertoa ja veri pääsee virtaamaan päähän tms:D

Meinaan jos niskat ovat kovin jumissa ja menet hierojalle tulee helposti pääkipeäksi kun jumitus lähtee joten voisiko nyt olla niinkuin samasta kiinni. Syödessähän kasvojen lihakset liikkuvat. Poskien lihaksia on minulla ainakin fysioterapeutti hieronut ja se sattui kamalasti, minulla oli leuoissa vikaa silloin.

Mikimi

Mikimi

Ja vielä luitkohan tuon lääkkeen haittavaikutuksista:D
"Hermosto
yleiset:
päänsärky

--

Ruoansulatuselimistö
yleiset:
vatsakivut, ummetus, ripuli, ilmavaivat, pahoinvointi/oksentelu"


http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/12997971.pdf
määräsikö lääkäri tätä sinulle? onko siitä sinulle hyötyä?

viisvitonen



Mikimi kirjoitti:Ja vielä luitkohan tuon lääkkeen haittavaikutuksista:D
"Hermosto
yleiset:
päänsärky

--

Ruoansulatuselimistö
yleiset:
vatsakivut, ummetus, ripuli, ilmavaivat, pahoinvointi/oksentelu"


http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/12997971.pdf
määräsikö lääkäri tätä sinulle? onko siitä sinulle hyötyä?
No en lukenut, kiitos vaan tiedosta, toihan päänsärky "natsais" just mun oireiiin! Ja joo lekuri määräs "ottaa tarvittassa" ja olen kyllä ennenkin syönyt.

Mikimi

Mikimi

viisvitonen kirjoitti:
Mikimi kirjoitti:Ja vielä luitkohan tuon lääkkeen haittavaikutuksista:D
"Hermosto
yleiset:
päänsärky

--

Ruoansulatuselimistö
yleiset:
vatsakivut, ummetus, ripuli, ilmavaivat, pahoinvointi/oksentelu"


http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/12997971.pdf
määräsikö lääkäri tätä sinulle? onko siitä sinulle hyötyä?
No en lukenut, kiitos vaan tiedosta, toihan päänsärky "natsais" just mun oireiiin! Ja joo lekuri määräs "ottaa tarvittassa" ja olen kyllä ennenkin syönyt.
no ni hyvä sitten:) ei sitä aina älyä että jollain tollasella "pienelläkin" lääkkeellä voi olla sivuvaikutuksia joita sitten ihmettelee

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa