IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Paksusuolen tuntemukset

3 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Paksusuolen tuntemukset Empty Paksusuolen tuntemukset La 27 Heinä 2013, 17:10

Mikimi

Mikimi

Elikä välillä tunnen kuinka suolen mutkassa on ilmaa ja se pistelee. Nyt tänään oli uutta se että tuntui kuin suoli olisi puutunut:D Tämä oli paksusuolen siinä kohdassa mikä oikealla nousee ylös, ilmeisesti kyllä nyt oli jotain muuta oikeasti kuin puutumista vaikka siltä tuntuikin:D mutta aina on kiva tietää miten teillä muilla, tunnetteko te kuinkakin hyvin suolenliikkeet tms? Normaalit ihmisethän niitä ei huomaa mutta ibs:läiset herkemmin.

2Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Su 28 Heinä 2013, 08:44

viisvitonen

Mikimi kirjoitti:Elikä välillä tunnen kuinka suolen mutkassa on ilmaa ja se pistelee. Nyt tänään oli uutta se että tuntui kuin suoli olisi puutunut:D Tämä oli paksusuolen siinä kohdassa mikä oikealla nousee ylös, ilmeisesti kyllä nyt oli jotain muuta oikeasti kuin puutumista vaikka siltä tuntuikin:D mutta aina on kiva tietää miten teillä muilla, tunnetteko te kuinkakin hyvin suolenliikkeet tms? Normaalit ihmisethän niitä ei huomaa mutta ibs:läiset herkemmin.

Joo kyllä jotain samanlaisia oireita (just samassa kohdassakin :-) ) olen huomannut ja puutuminen turtuminen kuvaa sitä paremmin kuin kipu.

Olen ajatellut että esim. kun ilma levittää, painaa paksusuolen seinämää niin siinä saattaa tulla jonkinlainen paikallinen "verenkierto" häiriökin jolloin ko alueen tuntohermo lakkaa toimimasta kuten esim käsi jää yöllä huonoon asentoon ja herää puutuneena tms?

3Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Su 28 Heinä 2013, 13:46

Mikimi

Mikimi

tootired kirjoitti:
Mikimi kirjoitti:Elikä välillä tunnen kuinka suolen mutkassa on ilmaa ja se pistelee. Nyt tänään oli uutta se että tuntui kuin suoli olisi puutunut:D Tämä oli paksusuolen siinä kohdassa mikä oikealla nousee ylös, ilmeisesti kyllä nyt oli jotain muuta oikeasti kuin puutumista vaikka siltä tuntuikin:D mutta aina on kiva tietää miten teillä muilla, tunnetteko te kuinkakin hyvin suolenliikkeet tms? Normaalit ihmisethän niitä ei huomaa mutta ibs:läiset herkemmin.

Joo kyllä jotain samanlaisia oireita (just samassa kohdassakin :-) ) olen huomannut ja puutuminen turtuminen kuvaa sitä paremmin kuin kipu.

Olen ajatellut että esim. kun ilma levittää, painaa paksusuolen seinämää niin siinä saattaa tulla jonkinlainen paikallinen "verenkierto" häiriökin jolloin ko alueen tuntohermo lakkaa toimimasta kuten esim käsi jää yöllä huonoon asentoon ja herää puutuneena tms?

oho:D no ni taaskaan en ole yksin outojen vatsatuntemusteni kanssa:D

4Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Ke 31 Heinä 2013, 11:06

Esa

Esa
Admin

En minä suolen liikkeitä sinänsä tunne, mutta kaasun ja suolen sisällön aiheuttaman venytyksen kyllä. Kuvaisin kyllä tuntemuksia eri asteisiksi kivuiksi.

5Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Pe 30 Elo 2013, 16:41

viisvitonen

Viimepäivinä taa ollut paksusuolessa "puutumisenkin" tunnetta ja oiskohan tässä syy eli riisipuuroa jossa 10 gr laktoosia tuli syötyä?!

http://www.saarioinen.fi/tuotteet/tuotehaku/?TUOTEID=3330

6Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Pe 30 Elo 2013, 19:01

Esa

Esa
Admin

Kyllä tuollaisella laktoosimäärällä tuntemuksia syntyy, jos yhtään on taipumusta. Minä olisin tuommoisesta pari kuukautta kipeänä.

7Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Pe 30 Elo 2013, 20:40

viisvitonen

Esa kirjoitti:Kyllä tuollaisella laktoosimäärällä tuntemuksia syntyy, jos yhtään on taipumusta. Minä olisin tuommoisesta pari kuukautta kipeänä.
Ohoh, mulla ainakin viikon ajan muhii suolistossa ja nyt sitten IBS kivut päälle ja näyttää siltä että söin vielä 2-3 annosta a 300 gr jossa a 12 gr laktoosia eli yhteensä parina päivänä liki 30 gr laktoosia huh huh!

Ilmankos kylkikaarien sisäosien kohdalla olevat paksusuolet olleet tavallista laajemmin kipeinä!! :-)

8Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Ti 03 Syys 2013, 15:58

viisvitonen

Esa kirjoitti:Kyllä tuollaisella laktoosimäärällä tuntemuksia syntyy, jos yhtään on taipumusta. Minä olisin tuommoisesta pari kuukautta kipeänä.
Edelleen vaan selvästi enempi oireilee niin kipuja kuin kaasuja ja paikat kylkikaaren alla sekä heti kylkikaaren alaosan sivin vieressä, kaiketi tässä silloin kun isompi ärsytys ja kuten edellä opin niin hetimmiten syönnin jälkeen alkaa aristaa joten ihan paksusuolta myöten alkaa tapahtua liikettä kun vatsaan menee ruokaa, oisko max 30 min syönnin alkamisesta jo?

Toivottavasti laktoosilla saastuneen paksusuolen "laktoosin pois huuhtelusssa" ei montaa viikkoa menisi... :-(

9Paksusuolen tuntemukset Empty Vs: Paksusuolen tuntemukset Ti 03 Syys 2013, 19:08

Esa

Esa
Admin

Kyllä se suoli tyhjenee hyvinkin vilkkaasti, jos on laktoosi-intolerantti. Mutta suolen rauhoittuminen ärsytyksen jälkeen kestää.

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa