IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Cuplaton - onko testattu?

+3
miau
Jukka
hamaha
7 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Cuplaton - onko testattu? Empty Cuplaton - onko testattu? To 18 Huhti 2013, 18:48

hamaha



Onko kellään ollut kyseistä valmistetta kokeilussa? (yritin linkittää sivustoa, mutta siihen minulla ei ilmeisesti ole oikeutta, kun herjaa, mutta voi googlata)

Vauvojen ilmavaivoihinhan tuota käytetään ainakin yleisesti, mutta purkissa on myös esimerkkiä aikuisen annostuksesta. Onko kenelläkään kokemusta?

2Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? To 18 Huhti 2013, 20:42

Jukka



Joskus pari vuotta sitten olen tainnut tätä viimeksi käyttää ja taisi se vähän vaikuttaakin, mikäli oikein muistan. Kokeilkaa josko se auttaa, ei siitä ainaskaan haittaa ole Smile

3Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? Pe 19 Huhti 2013, 05:28

miau

miau

Testasin itse kun ilmavaivat olivat tosi runsaat ja itselläni aiheutti vatsan kipetymistä, koska ilmapallovatsaan kerääntynyt ilma ei sitten purkautunutkaan. Purkki jäi kaapin pohjalle lymyilemään. Kyllä se toki vähän vähensi kaasun purkautumista. Hyvä tai huono, sen voi jokainen itse päättää...

4Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? Pe 19 Huhti 2013, 11:32

Mikimi

Mikimi

miau kirjoitti:Testasin itse kun ilmavaivat olivat tosi runsaat ja itselläni aiheutti vatsan kipetymistä, koska ilmapallovatsaan kerääntynyt ilma ei sitten purkautunutkaan. Purkki jäi kaapin pohjalle lymyilemään. Kyllä se toki vähän vähensi kaasun purkautumista. Hyvä tai huono, sen voi jokainen itse päättää...


imodium plussassa on samaa ainetta ja se siis pilkkoo ilmaa mahassa pieneksi. Välillä juuri vatsaani alkaa vähän koskea kun otan im. plussan ja olen aina kuvitellut että se johtuu vaan siitä että nyt se ilma pilkkoontuu Very Happy ja siten tulee helpommin ulos:D:D itse olen kanssa pohtinut että voisikohan joissakin tilanteissa tuo cuplaton auttaa.

5Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? Ma 29 Huhti 2013, 18:32

Gelsomina

Gelsomina

Mä just tuota Cuplatonia vedin purkillisen alkuvuodesta, otin aika säännöllisesti joitakin kertoja päivässä. Tuntui ensin että auttaa, mutta sitten kun se jäi pois niin en kyllä huomannut että olo ois huonontunut. Veikkaisin siis että johtui ruokavaliomuutoksista se olon helpottaminen. Razz Jos otin vaan yhden pillerin silloin kun oli huonompi olo niin en kyllä huomannut sillä mitään vaikutusta.

6Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? Ti 30 Huhti 2013, 04:58

Sanna

Sanna
Admin

Mikimi kirjoitti:
miau kirjoitti:Testasin itse kun ilmavaivat olivat tosi runsaat ja itselläni aiheutti vatsan kipetymistä, koska ilmapallovatsaan kerääntynyt ilma ei sitten purkautunutkaan. Purkki jäi kaapin pohjalle lymyilemään. Kyllä se toki vähän vähensi kaasun purkautumista. Hyvä tai huono, sen voi jokainen itse päättää...


imodium plussassa on samaa ainetta ja se siis pilkkoo ilmaa mahassa pieneksi. Välillä juuri vatsaani alkaa vähän koskea kun otan im. plussan ja olen aina kuvitellut että se johtuu vaan siitä että nyt se ilma pilkkoontuu Very Happy ja siten tulee helpommin ulos:D:D itse olen kanssa pohtinut että voisikohan joissakin tilanteissa tuo cuplaton auttaa.


Itsekin käytän imodium plussaa just tuon takia että siinä on sitä ilmaa pilkkovaa ainetta mukana. Jotenkin se tuntuu erilaiselta käyttää, kuin sitä perus imppaa. Smile Itsellä tosin nykyään harvemmin mitään ilmaongelmia, lähinnä se kipu on ollut nykyään se suurin ongelma, mutta siihenkin joskus auttaa imodium. Luulen että suolen liikkeet kun vilkastuu niin ne aiheuttaa mulle sitä kipua ja se liikkeen hidastaminen helpottaa.

https://ibs-foorumi.palstani.com

7Cuplaton - onko testattu? Empty Vs: Cuplaton - onko testattu? To 02 Toukokuu 2013, 12:52

Esa

Esa
Admin

Aikoinaan käytin ja kyllä se pikkuisen tuntui lievittävän. Nyt olen saanut FODMAP-rajoitetulla ruokavaliolla kaasunmuodostuksen kuriin enkä tarvitse.

Sponsored content



Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa