IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Kovat vatsakivut

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Kovat vatsakivut Empty Kovat vatsakivut Ma 20 Maalis 2017, 07:07

Matami



Uutena tulokkaana täällä kyselen miten pahoja vatsakipuja muilla on ollut? Tai lähinnä onko enää normaalia että välillä kaikesta syönnistä/juonnista alkaa samantien viiltävä kipu ylempänä vatsassa?
Myös navan ympärys kipeytyy usein tosi pahasti samoja aikoja.
Itse olen huomannut että nämä pahimmat kivut ovat tulleet kuukautisten aikana, silloin reistaa maha enemmän muutenkin.
Nyt taas 3 päivää takana tätä kippurassa oloa, liikkuminen sattuu eikä oikein mitenkään päin hyvä olla. Viime kuussa oli sama homma vielä pahempana, 3päivän sängyssä makaamisen jälkeen (ja syömättömyyden) menin lääkäriin, kuumetta oli myös ja tulehdusarvot koholla. Arvot ja kuume laskivat itsekseen sitten kuten myös mahakipukin helpotti.
Nyt siis puolitoista vuotta kuitattu toiminnalliseksi vaivaksi sen kummemmin selvittelemättä, nyt sain vaadittua tutkimuksiin lähetteen tuon viimekuisen käynnin ohella, ensi kuulle onkin varattu aika tähystykseen (yläkautta), sekä labrat ja ulostenäyte.
Oireina välillä pitkäänkin kestävät ripulijaksot, *useita kertoja päivässä, aamut ja aamupäivät pahimpia.
Todella pahat vatsan turvotukset heti jos "kiellettyjä" ruoka-aineita syönyt sekä vatsan ollessa huonommalla kaudella.
Vatsakivut jotka lähinnä alavatsassa, kurinaa, ilmavaivoja...
Vaan nämä ylemmäs vatsaan alkaneet kivut alkavat häiritä tosi pahasti, pahempana ollessa esim vettäkin juodessa tuntee miten se vesi menee alaspäin ja sitten alkaa se kamala viiltäminen niinkuin jotakin terävää työnnettäisiin mahaan eri suunnista? Onko kenelläkään muulla tämmöisiä vaivoja ollut/onko niitä tutkittu tarkemmin tai löytynyt syytä?
Vatsahaavasta lähtien olen miettinyt läpi mutta oireilut kun ajoittuvat niiden naistenvaivojen kohdalle...
Kokemukset olisi oikein tervetulleita! Smile paljon täällä olen lueskellut muutenkin, ja tavallaan helpottavaa tietää ettei ole vaivojensa kanssa yksin vaikkei tälläistä tietenkään kenellekään toivoisi Smile

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa