IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.




IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.


Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Ulosteensiirto?

2 posters

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Ulosteensiirto? Empty Ulosteensiirto? Ti 23 Kesä 2015, 12:40

pörisijä



Mulle on nyt valjennut mistä tämä yli vuoden kestänyt helvetti osittain johtuu. Ibs:sta. Ennen se oli ripulipainotteinen, sai aina syöksyillä vessaan milloin missäkin, mutta! se ei häirinnyt elämääni näin kuin nyt.

Olin matkoilla ja toki sain kampylobakteerin. Tuo kampylo kun lähti, niin silti mahavaivat jatkuivat. Kova refluksikin tuli kuvioihin, löytyi heliko myös ja taas antibioottia. Antibioottikuurien runsas syönti myös tuonut suolistoon chlostridium difficilen harmittomamman muodon.

Refluksi on nykyisin kurissa, mutta maha on hemmetin turvoksissa ja ilmavaivat kovat. En oikein kykene liikuntaakaan harrastamaan kun maha puristaa on kuin olisi panta siinä ja sydän alkaa hakkaamaan rasituksessa. Sen se ilmamäärä tekee. Kävelen kuitenkin päivittäin ja pörinää riittää.

Lapsuus oli aika traumaattinen ja mietin onko se pääsyy tähän tautiin vai runsas sokerin syönti ja antibiootit yms. lähtötilanne.

Auttaako nuo probiootit tähän? Vivomixiä söin ja jatkan, se on kallista, mutta markkinoiden tehokkainta. Olen tehnyt paljon ruokavaliomuutoksia ja ne auttavat, mutta mulle pitäs olla paremminkin lista mitä voi syödä eikä mitä ei voi. Välillä on niin tiukoillakin, että on syötävä melkein kiellettyjä aineksia.

Miettinyt tuota ulosteensiirtoa. Moni chlostridium potilas on tehnyt sen kotioloissa puolison pökäleellä What a Face

Vai onko kyseessä enemmän keskushermoston homma, ehkä lopulta molemmat sillä suolistollahan on oma hermostonsa. Haluaisin vain päästä parempaan kuntoon. Tässä on tullut maattua vaihtelevissa tuskissa jo kuukausikaupalla. No

2Ulosteensiirto? Empty Vs: Ulosteensiirto? Pe 17 Heinä 2015, 06:21

Esa

Esa
Admin

Oman kokemuksen mukaan probiooteista on apua. Käytän Idoformia päivittäin. Ulosteensiirtoa ei IBS:n takia liene kenellekään tehty. Kotikonstein se ei onnistu, bakteerit pitää saada paksusuolen alkupäähän.

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa