IBS-foorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IBS on ärtyvän suolen oireyhtymä, vanhalta nimeltään
ärtyvä paksusuoli. Tällä keskustelupalstalla voit jakaa
omia kokemuksiasi, ruokavalio-ohjeita, hoitokeinoja
ja etsiä vertaistukea ja ystäviä.

Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Sappen imeytymis koe

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1Sappen imeytymis koe Empty Sappen imeytymis koe lähetetty Ma 19 Toukokuu 2014, 17:15

Tipu

Onko kukaan teistä ripulipainotteisista IBS potilaista käynyt koskaan sapen imeytymis kokeessa?

Itse olisin siihen halunnut niihin aikoihin kun sain IBS diagnoosin. Ripuloin tuolloin vielä 10-15 krt päivässä, myös öisin.

Se miksi kiinnostuin kokeesta oli kun ensimmäinen gastroentrologi lääkäri jolla kävin sanoi että ulosteeni mukana tulee sappea paljon. Seuraava lääkäri sanoi että kyseessä ei olisi sapen imeytymishäiriötä koska minulla ei ole ohut suolen kohdalla kipuja ja ylävatsan ultrassa ei sappirakossa ja siitä lähtevissä tiehyessä ollut mitään vikaa. Kipuiluni kohdistui siis vain suolen mutkiin ja on tyypillistä IBS:ssä. Kuulemma vaikka minua sattui sappirakon kohdalta, se ei merkitse sitä että siellä olisi vikaa.

Asia jäin silti pohtimaan. Koe kuulosti olevan melko helppo, mutta hintava. Kokeessa olisi nielaistu pieni kapseli ja 4 tunnin päästä kuvattu.

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa